de kinriem / chinstrap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

de kinriem / chinstrap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 16:36

Ik was Digger aan het longeren en toen viel mij op dat tijdens het draven zijn kinriempje ritmisch tegen zijn onderlip aan botst.
Nu heb ik zo'n rawhide exemplaar, mooi maar niet echt lekker zacht.
Hebben jullie daar een oplossing voor of moet ik een zachtere leren kopen? Want door de stijfheid en het gewicht gaat hij volgens mij zo klapperen. Scheve mond
Klapperen die van jullie ook??

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:04

De meesten klapperen wel, maar ik ga me dan afvragen of je kinriem niet gewoon te lang is? Hij moet net zo lang zijn als het mondstuk van het bit Lachen Anders kun je inderdaad altijd een kinriempje van zachtleder oid kopen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:11

Ik let daar tegenwoordig heel goed op. Jaren geleden tijdens een ApHC show kwam zelfs het amerikaanse jurylid naar me toe om mij hierop te wijzen. Zij vertelde dat heel veel paarden reageren op dit getik. Dus bij mij gaat gewoon alles vast maar niet strak zeg maar Lachen

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:24

Ik heb een kinketting, maar die kleppert ook en hij kan gewoon niet strakker. Ik zal er ook eens op gaan letten of mijn paard hier hinder van ondervindt. Ik kan me voorstellen dat het wel kietelt tegen zijn lip.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:25

XoNo schreef:
De meesten klapperen wel, maar ik ga me dan afvragen of je kinriem niet gewoon te lang is? Hij moet net zo lang zijn als het mondstuk van het bit Lachen .


mmm, dan is die van mij ook te lang/zit te los.
Ik heb er ook eentje met rawhide -misschien dezelfde als vera?- en deze heeft de koppen van de schroefjes a/d binnenkant en nu heb ik net gehoord dat je daarom gediskwalificeerd kunt worden omdat dat niet mag en dat zelfs de breedte van het kinriempje is vastgesteld.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 19:40

Afbeelding
Deze heb ik.

Maar ik denk dat ik maar een andere ga kopen want deze kun je niet strakker zetten.
Corneliiiieeeeee *LOL*

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:15

had de mijne ook, en ik heb om die reden onmiddellijk gaatjes bijgemaakt om hem iets strakker te kunnen zetten.