Gesproken met de fokker van Kasje :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Gesproken met de fokker van Kasje :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 12:14

Ik heb zojuist de stoute schoenen aangetrokken en de fokker van Kasje opgebeld. Ik kwam van de week achter z'n adres.

Hij was echt heel aardig. Hij moest even goed nadenken om welk paardje het ging, maar al snel had hij de conclusie dat ie al wel iets ouder was (klopt, 12) en dat hij op een gegeven moment richting het noorden en later naar z'n vorige eigenaresse was verkocht.

Z'n moeder leeft helaas niet meer, ze is op 23 jarige leeftijd weggebracht (reden weet ik nog niet). Hij heeft wel nog een volle zus van hem die ik zojuist op de foto heb gezien (via de website van hun, waarvan ik niet wist dat ze die hadden *LOL*). De kleur is niet hetzelfde, ze is donkerbruin, maar de blik en de bouw van het hoofd is bijna sprekend, echt gaaf Haha!

Hij heeft m'n adres en telefoonnummer genoteerd en hij gaat kijken of hij nog info heeft van Kasje. Sowieso vond hij het erg leuk als ik een keer kwam en dan foto's van Kasje mee zou nemen.

Hij heeft allemaal familie van Kasje staan, dus dat is ook wel erg leuk Lachen

Dus voor nu *jippie* en ik hoop op meer info Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:16

Leuk is dat als je wat meer te weten komt over je paardje, lang leve internet!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:22

Leuk om meer te weten te komen over je paard!!!

Wat is de internetsite??? Ben wel benieuwd naar de volle zus van Kasmier.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:30

leuk is dat he! ik heb Q hier 2 dorpen verder gekocht, en de zoon van de fokker(die dus niet alleen fokker, maar ook zn vorige eigenaar is) woont sinds kort schuin achter me
op wedstrijden komt zn fokker vaak kijken, en degene die hem altijd heeft gereden lest bij dezelfde instructeur als ik, het uur voor me

en toevallig heeft de oom van een clubgenootje de moeder van Q ook nog een hele tijd gehad

vind dat leuk om allemaal te weten, van desje weet ik niets, behalve dan dat ze ij dezelfde fokker als Burggraaf vandaan komt en de helft van een tweeling is

krijg binnenkort nog foto's van mij&Q die zn fokker laatst had gemaakt, zal dan meteen ns vragen om een veulen foto'tje Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:37

Mayo, wat goed van je! Je hebt het toch gedaan. Ik heb zojuist een brief geschreven aan de fokker van Jura. Via de telefoon durf ik het niet aan.

Jetta fan d'ald Loop
&
Lobke M

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:05

Hee wat goed zeg! Zie je wel! Gewoon doen. Ik ben ook wel benieuwd naar de foto van Kasje zijn zus! Ik hoop dat we nog meer horen!

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:05

Hartstikke leuk om te lezen en goed dat je hebt gebeld OK dan!
Nu nog hopen dat hij nog verdere info van Kas heeft.
Zie je wel dat hij je niet op at Knipoog
Boerinnetje, wat kan je gebeuren als je opbelt??

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:12

Ik moet nog bij de fokker waar Winnie zijn mama staat gaan kijken Haha! Is niet de daadwerkelijke fokker waar Winnie vandaankomt, die zit ergens in het Oosten geloof ik Haha!

Leuk is dat als je meer over je paard te weten komt he? Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 13:20

Thanx voor de leuke reacties Haha!

Dit is de volle zus van Kasje:
Afbeelding

Zien jullie ook wat gelijkenis? Haha! Oh ja, ze is hier drachtig *LOL* Ik herken vooral het koppie, over de rest kan ik weinig zeggen Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:27

Ze hebben inderdaad hetzelfde koppie.
Zijn zus is ook al zo knapperd!!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:54

Knappe zus heeft Kasje hoor!! Leuk dat je nu wat meer weet over Kasje en zijn familie!

Ik heb ooit de fokker van Kaminka gebeld, die moest even denken, want ze hadden 2 Kaminka's gehad, maar het werd hem snel duidelijk om welke Kaminka het ging. "Is da zo'n brune me zo'n kolleke op ut hoofd?" Jaha! "O ja, die merrie kon best bewegen, maar met springen liet ze de bienen wat hangen! Maar een best beest verders hoor!" Dat was de eerste reactie en ik vergeet het nooit!

Ik heb ook wel eens Toontjes afkomst proberen te achterhalen, heb foto's en brieven gestuurd naar Manege het Zwarte WAter in Mortel, maar nooit een reactie gehad. Flauw, maar misschien had ik beter kunnen bellen...

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:02

Ik heb ook pas de fokker van Lady gebeld, ze had op de veulenkeuring een 2e premie behaald,
dat wisten wij, maar we vroegen ons eigenlijk ook af waarom geen 1e, toen hadden ze dus
op de keuring gezegd dat ze te groot was Verward Alle mensen stonden ervan verbaasd dat ze geen 1e had
want het was een erg mooi veulen, en nu een erg mooie "volwassen" merrie Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:58

Is idd precies het koppie van Kasje

Dapper van je dat je gebeld hebt Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:00

Zie je wel dat die mensen het best leuk vonden! en nu ben je zelf ook weer een stuk wijzer! leuk joh!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 18:40

Thanx voor jullie leuke reacties Haha!

Ik ben ook erg blij dat ik de stap heb gewaagd Ik ben ook heeeeel erg benieuwd of ik nog meer info krijg. Ik ga iig een keertje langs Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:46

dus je hebt het toch gedurfd..
fijn hoor en dat die man kasje nog kende was helemaal super toch Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:57

Goed hoor dat je het toch gewoon geprobeerd hebt

Ik ben ook een keer bij de fokker op bezoek geweest.
Echt heel maf als je dan ineens familie van je paard ziet Knipoog

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:21

Zo hij lijkt idd op zijn zussie! Met name het hoofd idd! Ik hoop voor dat je ook nog baby foto's krijgt van een little kasje! Wel inscannen he??? Knipoog

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:24

leuk dat je de fokker heb gebeld.
en idd ze lijk er wel op

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:40

Gaaf!!! Leuk zeg Mayo!
Grappig dat die stal Veenhof heet (ja toch?)

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:59

Ontzettend gaaf zeg!

Zo krijg je wat te horen over de familie van je paard... nou dat is toch wel gaaf!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 23:34

Ja, ik ben er ook echt ontzettend blij mee Haha!

En Tamara als ik foto's krijg, dan scan ik ze absoluut in

Masja, hoezo is het grappig dat de stal Veenhof heet? Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Benzz, Cjuan, dazai, femkepien, Glenda, GrapeshotBot, hokke, mooney en 85 bezoekers