Paarden op het land.. eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Paarden op het land.. eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 18:48

Hallo,

nu de (meeste) paarden weer op het land staan.. is mijn vraag Tong uitsteken
geven jullie jullie paarden nog steeds bix enzo ?
heel veel mensen zeggen tegen mij dat dat niet goed is ivm de eiwitten in het gras enzo..
hoe doen jullie dit?
(onze paarden staan dag en nacht op t land... Lachen


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:54

De mijne krijgen nog wel bix, mijn pony omdat hij hard moet werken, en mijn paard omdat hij nog in de groei is. Ze krijgen s'ochtends en s'avonds een beetje hooi, omdat er nog niet zo heel veel gras staat.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:07

Lars krijgt gewoon zijn krachtvoer. Als hij langer op het land staat, dan minder ik in ruwvoer en later in krachtvoer.
Zoals Gjilke al zegt ligt het ook aan de situatie. Als je paard veel werkt zal hij toch wel wat extra krachtvoer moeten krijgen.

Let wel op dat je bijvoorbeeld krachtvoer met een lager eiwitgehalte voert. Zeker in deze periode (voor de eerste snede) zit er een hoger eiwitgehalte in het gras

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:25

Die van mij (ijslander) staat 24 uur per dag buiten, nu weer in een vol weiland vers gras. Hij krijgt geen brokken meer.
Voor het idee krijgt hij 2x per dag eten, een paar sneetjes brood en wat wortels. Dan wat kuilvoer.
Hij werkt elke dag behoorlijk hard, aangespannen en onder het zadel.
En hij heeft echt niks tekort, zijn buik is eerder te dik dan te dun, maar zie ik dat hij invalt, dan krijgt hij gewoon wat meer te eten, maar voorlopig is het niet nodig.

Nieuw profiel! Eindelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:28

Lucky staat altijd overdags op de wei..s`ochtends krijgt hij een halve kilo draversbrok en s`avonds een halve kilo brok.. En na het voeren krijgen ze kuil..

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:41

haai
ik heb een shet, dus die heeft echt meer dan voldoende aan alleen maar gras! (eigenlijk al teveel, ik zie m gewoon dikker worden, vreetbeest!)
Baai, MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"


DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:42

de mijne krijgt nog zn gewone hoeveelheid bix, hij krijgt een halve kilo per dag...
paarden die bij ons dag en nacht staan die krijgen niks erbij, als de eigenaar er op wil rijden dan moet die hem zelf bijvoeren.
De paarden krijgen geen kuil meer, ik denk dat als het land aan het eind van de zomer is kaalgevreten dat ze dan wel weer kuil krijgen.

De eerste week dat die van ons op het land stonden, kregen ze wel allemaal wat minder bix..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:46

DANIenVLIEG schreef:
de mijne krijgt nog zn gewone hoeveelheid bix, hij krijgt een halve kilo per dag...
paarden die bij ons dag en nacht staan die krijgen niks erbij, als de eigenaar er op wil rijden dan moet die hem zelf bijvoeren.
De paarden krijgen geen kuil meer, ik denk dat als het land aan het eind van de zomer is kaalgevreten dat ze dan wel weer kuil krijgen.

De eerste week dat die van ons op het land stonden, kregen ze wel allemaal wat minder bix..

volgens mij krijgen ze s ochtends nog gewoon wat kuil hoor. ik heb eigenlijk geen idee hoeveel bix gamble nu krijgt. eneuhm, sinds wanneer mogen ze bij ons dag en nacht het land op Verward

Gamble

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:53


Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 22:53

O oke thnx..!!
ik voer ook gewoon nog steeds hoor maar wel minder enzo...Lachen

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:54

_Michelle_"]
[quote="DANIenVLIEG schreef:
de mijne krijgt nog zn gewone hoeveelheid bix, hij krijgt een halve kilo per dag...
paarden die bij ons dag en nacht staan die krijgen niks erbij, als de eigenaar er op wil rijden dan moet die hem zelf bijvoeren.
De paarden krijgen geen kuil meer, ik denk dat als het land aan het eind van de zomer is kaalgevreten dat ze dan wel weer kuil krijgen.

De eerste week dat die van ons op het land stonden, kregen ze wel allemaal wat minder bix..

volgens mij krijgen ze s ochtends nog gewoon wat kuil hoor. ik heb eigenlijk geen idee hoeveel bix gamble nu krijgt. eneuhm, sinds wanneer mogen ze bij ons dag en nacht het land op Verward
[/quote]

ja dat was bij mijn vorige stal, maar had geen zin om dat er ook nog eens bij te typen... Haha! Haha!

en lida had tegen mij gezegd dat ze geen kuil meer kregen maar ik zie ook nog de resten op de grond liggen, een beetje raar, en het is ook absoluut niet nodig!!!
ik vraag me af hoelaat ze nou 's ochtends het land op gaan? als ze ook nog kuil krijgen.....

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:57

Ze krijgen gewoon kuil bijgevoerd net als op stal. Ik heb wel een zak Havens muesli zonder haver, gewoon voor na het rijden.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: masyo en 99 bezoekers