Emotionele draaikolk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Emotionele draaikolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 13:46

Ik moet volgens mij echt van de pil af. Iedere maand hetzelfde liedje: Ik krijg zo'n onwijze sentimentele bui dat ik er zowat hysterisch van word en doe dan hele domme dingen. Ze zouden me moeten opsluiten rond die tijd, deuren en ramen dicht en vooral telefoon weghouden Haha! want de schok van de ochtend na mijn so-called-inzinking is altijd groot omdat ik allerlei smsjes heb verzonden die ik waarschijnlijk beter niet had kunnen sturen. Zucht. Scheve mond
Vervolgens denk ik weer rationeel na en (nadat ik drie vriendinnen heb gebeld, nog eens flink uitgejankt heb en mijn moeder even heb gesproken) gaat het ook allemaal wel weer maar het is steeds hetzelfde liedje.... Ik heb zelfs een periode gehad dat ik midden in de kroeg zo'n bui kon krijgen Bloos! en heb nu nog een kennis die me telkens pest met dat hij een mascara-proof overhemd aan heeft dat ik best weer mag uithuilen bij hem hoor Haha!

Zal dit inderdaad aan de hormonen liggen? Is er iets tegen te doen? Ben ik de enige muts die dit heeft want ik voel me wel een beetje een Freak nu Clown

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:07

Ik heb er geen last van, maar ik wil je ook geen freak noemen Haha!
Het zal idd wel aan de hormonen liggen!!!!!!
Wel vervelend zeg. Heb je dit al aan je huisarts verteld. Misschien
kan hij/zij je wel een andere pil voorschrijven met minder hormonen.
Ik kan namelijk ook niet zo goed tegen dat goedje. Heb al verschillende pillen geslikt oa: Microgynon/Femodeen/Ministad en nu slik ik Lovelette
prima pil heb nergens geen last van. Had namelijk last van opvliegers en dat voor een meid van 18 hahaha Knipoog
Zou gewoon een keer overleggen met je huisarts!
Succes

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:10

Nou dan is hier nog een freak Knipoog
Ik heb er ook vreselijk last van, het begint een paar dagen voor ik ongesteld moet worden. Meestal als ik ongesteld ben, valt het nog wel mee, maar die dagen ervoor Schijnheilig Ben dan echt een kreng, ik sla en zeur en scheld, en word er vooral zelf heel verdrietig van. Plotselinge huilbuien Verdrietig en kwaadheid om nix. Welke pil gebruik jij? Ik ben overgestapt van de Lovette naar Harmonet nu, het is de eerste strip dus ik weet niet welke uitwerkingen deze bij mij heeft. Heb 't voornamelijk gedaan omdat ik ook de hele tijd pijn in m'n hoofd had bij Lovette.

Brent mijn stoere vent !

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:11

Oeh ja dat herken ik wel.
Ik kon ook zo over mn toeren zijn om niks.
Ik ben de Nuva ring gaan gebruiken en eigelijk was het toen over.
Misschien helpt het voor jou ook ?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:17

Volgens mij heb ik er ook last van. Voel me met name in de week dat is pauzeer, het zieligste vrouwtje van de aarde. Ook ben ik weer sneller aangebrand en zit een beetje met mezelf in de knoop...
Ik ga binnenkort kijken of er een ander pil voor mij is...

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:23

Heb het nog wel eens als ik teveel slaap dan ben ik lui geen fut en nergens zin in dan ben je sneller geirriteerd en kan je af en toe spontaan gaan janken. Ik had het vroeger veel vaker als nu misschien ook omdat ik nu eindelijk lekker in me vel zit en alles loopt zoals IK het wil. Mocht het eraan komen ik ga dan lekker een borrel drinken aan de bar of thuis met mijn vriend en dan knap ik vaak weer op. Beetje lol maken kan dan een hoop oplossen even wat anders doen dan wat je normaal doet.

Je zou idd eens naar je hormomen laten kijken misschien zijn die dan echt even de weg kwijt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:28

Och, hoe herkenbaar.. Ik ben als ik aan de pil ben ook een emotioneel wrak, 6 weken na het stoppen voel ik me al een heel stuk beter.
Ik ga het dus echt niet meer proberen.. word zo diep ongelukkig van die hormonen, dat is me al die voordelen niet waard.

Heel veel sterkte, en succes met het zoeken naar een alternatief middel!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:10

Ik weet niet of het altijd zozeer aan de pil ligt, want ik ben niet (meer) aan de pil, en ik heb het ook, nee laat ik zeggen het is erger geworden sinds ik gestopt ben met de pil.
Een paar dagen ervoor en de eerste dagen zegt mijn vriend altijd 'ben je weer op oorlogspad'?! Nouja en dat zegt hij niet voor niks Bloos Ik heb knallende koppijn , huilbuien, kan om het minste of geringste een woedeuitbarsting krijgen en nouja inderdaad gewoon een wrak

STERKTE Ach gut

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:12

Ik denk dat je lang niet de enige bent! Ik kan ook helemaal kapot zijn als de rode vlaggenweek begint. Ook ik stuur dan verkeerde SMSjes (naar mn vriendje voornamelijk) en zie overal complotten Bloos Het verschilt ook heel erg per maand... heeft er vooral mee te maken of ik wel goed gegeten heb, genoeg vitamientjes binnengekregen enz. Als ik dat goed in de gaten houd de week voor mn ongesteldheid gaat t wel goed Lachen

Der Ellmauer Dancing Queen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:21


Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:36

Sorry, dit is natuurlijk heel vervelend maar ik ben blij dat ik af en toe dit soort berichten lees....Ik voel me inderdaad af en toe ook zo belachelijk idioot! Dan twijfel ik werkelijk aan alles, m'n studie, m'n relatie, m'n toekomstplannen, om gek van te worden!!
Ik ben een aantal maanden geleden hiervoor al van pil gewisseld maar dit helpt niet echt...weet ook niet wat ik nu moet doen...

Ga hier even dit topic volgen voor advies! (maar om te weten dat ik niet de enige ben met dit hysterische hormonengedoe is wel een beetje een geruststelling...)

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 15:52

Ik zal niet álles wijten aan de pil, meestal gaan mijn wanhoopsbuien om hetzelfde onderwerp Knipoog maar ik merk echt dat ik het de ochtend erna veel rationeler kan bekijken. Mijn vriendinnen snappen er ook niks van, de ene dag hang ik aan de tel met een jankverhaal dat ik zo ongelukkig ben en niet meer weet wat ik moet doen en dat ik een hekel aan mezelf heb en de dag daarna ben ik perfectly fine en kan ik alles prima van een afstandje bekijken en relativeren. Gelukkig dat het over gaat maar ik ben afgelopen weekend wel een beetje van mezelf geschrokken. Zo erg heb ik het namelijk nog nooit gehad. Ik ben al sinds mijn ehm,... 15e ofzo aan de pil, vnl omdat ik eens per maand flauwviel van de kramp. Ik weet ook niet of dit nu van de laatste tijd is of dat ik het altijd had maar het me nu gewoon meer opvalt?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:21

Ik was ook vanaf mijn 15e aan de pil. ben er mee gestopt toen ik 26 was ofzo. Op een gegeven moment had ik naast de pil nog 2 medicijnen die ook uit hormonen bestonden......... Je wilt niet weten hoe ik me in die periode voelde. Ik leek wel een jojo, en dan het gevoel hebben van ik sta er bij en ik kijk er na.
Ik ben toen met de pil gestopt en dat gaat een stuk beter.
Voor mij geen pil meer.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:23

Jellie schreef:
Volgens mij heb ik er ook last van. Voel me met name in de week dat is pauzeer, het zieligste vrouwtje van de aarde. Ook ben ik weer sneller aangebrand en zit een beetje met mezelf in de knoop...


Me too... Dan ben ik zo labiel als een theeblaadje, jank om alles wat mijn weg passeert en kan dan gruwelijk over de zeik zijn als iemand ook maar 1 woord verkeerd zegt.

ik moet maar eens heel snel gewoon stoppen met de pil Knipoog

Toos paardloos


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:05

Sinds ik de pil slik heb ik dat ook.
1 of 2 dagen voor ik ongesteld word ga ik bij de kleinste dingen janken.
En dan ook echt helemaal hysterisch worden.
Om de kleinste dingen waar je normaal je schouders eens over ophaalt en niet meer bij nadenkt.
Voorbeeldje laatst zij iemand op me werk dat ik een box wat beter had moeten opstrooien. En ik ga toch helemaal door het lind!!!
Ik snap dus hoe je je voelt

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:55

Ik heb dit ook gehad Zo in de knoop met gevoelens... en niet weten waar die vandaan komen.
Vaak aan het eind van je strippie en begin menstruatie.

Ik denk dat het met je hormonen te maken heeft.... Vraag eens aan de dokter. Want je zo voelen dat je er gewoon depri van word is niet goed.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:36

Het is ook niet zo dat ik heel erg depri ben hoor! Maar wel wat Laura ook zegt, het ene moment superblij en alles gaat goed en de andere dag zie je niks meer zitten...

Ik denk eerlijk gezegd toch dat dit wel met hormonen te maken heeft hoor, zijn gewoon stemmingswisselingen...

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:07

Ik heb er ook een hele tijd last van gehad.
Ik werd niet huilerig maar erg snel geirriteerd, chagerijnig en moest me soms echt beheersen om niet iemand een dreun te verkopen Bloos!
Thuis en op m'n werk hielden ze er echt rekening mee.
Nu heb ik alweer een paar jaar een andere pil en heb nergens geen last meer van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, aniek_joefy, Annuuuhh, bebble, Black_Moon, brennie85, Daphx93, Desty, DieL_Zor, esmee1233, Flip, GaitMonster, GoogleAdsense, GrapeshotBot, IASCrawler, linoleum, SemrushBot, SjakieXX, Typhoon, VuurVleugels en 59 bezoekers