startlijsten rockanje 25/4 dit kan egt niet!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

startlijsten rockanje 25/4 dit kan egt niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 17:08

ik verw8 eigenlijk niet dat er mensen van hier daar rijden want ik heb de startlijsten gezien van de paarden en er doen er eruug weinig mee. ik rij in het B
nu is het leuke mijn stagebegeleider heeft 3 paarden in het L(allemaal 4 jarige die enkele keren B HC hebben gelopen, daarom gaan we ook richting deze kant op daar staat het allemaal wat simpeler)
maar okej hij start dus 3 paarden in het L, weet je hoeveel er mee doen in totaal??6!!!!haha wat een giller!!dit word dus onmogelijk!!
en ze hebbe ook helemaal niet gebeld ofzo, ze verwachten gewoon even dat hij 3 paarden op deze manier kan rijden?
ook was hij de enigste deelnemer in het M.
dit moest ik ff kwijt!!!


cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:11

Jeetje dat is niet erg handig gepland... Moet je van het ene paard op het andere springen een rondje stappen en de bak in....

Let love shine so bright

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:21

Dat wordt dus "personeel" meenemen en maar hopen dat je daar fatsoenlijk kan longeren...

Nulla tenaci invia est via

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:30

wha belachelijk!
Dat valt echt niet te rijden....
voordeel: je bent wel snel klaar! *LOL*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:02

heb ik ook eens gehad daar, eerst waren er 4, en ik had er 2 bij... Tja okee, wissel wel iedere keer.. Meldde er eentje af... Pfff

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:15

Reglementair moet de organiserende vereniging hem 6 combinaties ertussen laten tussen 2 paarden. Dus hij als eerste, dan 6 andere en dan hij weer, snappie Verward

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:22

Tjee dat wordt rennen! Hij moet maar voor een paar grooms zorgen die de paarden alvast kunnen losrijden, das beter dan ze zo uit de trailer plukken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:27

confetti schreef:
Reglementair moet de organiserende vereniging hem 6 combinaties ertussen laten tussen 2 paarden. Dus hij als eerste, dan 6 andere en dan hij weer, snappie Verward


In welk artikel staat dat dan?

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:27

liza van loon schreef:
Hij moet maar voor een paar grooms zorgen die de paarden alvast kunnen losrijden, das beter dan ze zo uit de trailer plukken.


En dat mag dus niet. Alleen stappen aan een lange teugel. Longeren mag wel (met bijzet).

Nulla tenaci invia est via

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 18:45

losrijden door anderen mag officieel niet nee, alleen gebeurt het wel regelmatig ik moet er ook wel es eentje losrijden, ik doe ze dan alleen niet springen.
ik zou er dus wel 1tje voor m kunnen losrijde, maar ja die 3e word wel lastig denk ik......
vind dat ze er op ze minst over kunnen belle!!
het leuke is dat er wel 2 parcoursen zijn dus dat word 6 x rijden in minder dan een uur, hahaha onmogelijk bijna!!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:28

Haaha:D
Gaat marleen ook met jullie mee? die spring daar toch ook?

Brabantse Fries ;)

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 00:41

als jan ze vrachwagen is gemaakt wel ja, anders gaan we met iris haar wagen en dan past het niet, maar ze gaat geloof ik zo ie zo wel mee.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 07:56

Citaat:
confetti schreef:
Reglementair moet de organiserende vereniging hem 6 combinaties ertussen laten tussen 2 paarden. Dus hij als eerste, dan 6 andere en dan hij weer, snappie


In welk artikel staat dat dan?



Ik ben even gaan zoeken, en ik heb het gevonden. In het dressuurreglement artikel 131: Deelnemers die 2 of meer paarden starten hebben recht op een interval van tenminste 1 uur (dus zelfs 8 combinaties ertussen) op de startlijst tussen de door hen de starten startlijst. Indien om praktische redenen niet of slecht haalbaar is dient dit met de betrokken deelnemer tevoren te worden overlegd.

Maw dit staat in het reglement, en daar kan Jan zich op beroepen. Hij heeft recht op een uur tussenin, en de organisatie is achterwege gebleven door hem niet te bellen

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 08:01

Ach, met 't springen in de hogere klasses kom je 't ook wel vaker tegen. Grooms meenemen, en van te voren alle 3 de paardjes inrijden, en terwijl je dan op de ene de proef doet, de anderen laten stappen door de grooms.
Denk dat dat zo ongeveer, (of er mag gelongeerd worden) de enige oplossing is Tong uitsteken

*geen onderschrift*

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 10:10

tis een springwedstrijd he!geen dressuur, maar das allemaal leuk en aardig al die regeletjes maar geen concours dat zich er aan houd!kijk af en toe maar es naar het prijzengeld, of soms krijg je alleen een beker, hier zijn toch ook regels voor!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:20

Met springen zou dit toch ook wel minstens moeten, anders rij je heel je paarden naar de ****

Marije_jiplover

Berichten: 25305
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:05

Ik start inderdaad niet mee, omdat ik zelf dressuurwedstrijd in Tinte heb, maar bij ons in de buurt zijn heel veel wedstrijden zo klein.
In het springen ben ik nog niet zo heel erg thuis, ga pas dit jaar echt beginnen, maar in de dressuur kom je dit ook geregeld tegen, dat je met z'n 3-en of 4-en in een klasse zit.
Hoe je dat op moet lossen weet ik ook niet.
Maar wat confetti over de reglementen aanhaalt, klopt mi niet, want je haalt iets uit het dressuurreglement terwijl het hier over het springen gaat.
Het wrodt gewoon aanpoten en inderdaad, grooms laten longeren ofzo...
Succes zondag.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:28

Princess schreef:
tis een springwedstrijd he!geen dressuur, maar das allemaal leuk en aardig al die regeletjes maar geen concours dat zich er aan houd!kijk af en toe maar es naar het prijzengeld, of soms krijg je alleen een beker, hier zijn toch ook regels voor!!


Er zijn nieuwe regels wat betreft het prijzengeld, maar die zijn pas in April ingegaan. Kijk maar even op de site van het KNHS als je ze wilt lezen. Want de startgelden voor een doodgewone dressurproef liepen echt de spuigaten uit Boos!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 13:56

ja ik weet dat de springwedstrijden deze kant op allemaal wel wat kleiner zijn.
echt een groot verschil met brabant daar zitten er vaak minimaal 50 per klasse

Marije_jiplover

Berichten: 25305
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:41

Daar hebben ze ook wedstrijden met meerdere springringen, dat is hier in de buurt echt zeldzaam, dus kun je ook niet zoveel deelnemers per klasse kwijt.
Bij ons is een dressuurwedstrijd met 6 ringen een groot concours en in Brabant noemen ze dat niks. Alles is veel kleinschaliger hier.
Maar goed, toch succes! En ik hoop dat jullie eruit komen met 3 paarden in 1 klasse.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 14:49

ja dat klopt!
ik laat na zondag wel even weten hoe het ging!!!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:24

Hahahaha 6 paarden in de B!! Verward Vast een groot concours he Knipoog Haha! Tong uitsteken

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 16:45

12 in de B, 6 in het L en dan 1 in het M
Z is er niet
hierna komen de ponys daar doen er iets meer mee,maar nog steeds weinig!
zal wel een simpel parcoursje staan verw8 ik!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:07

ik zou dan een paard thuis laten of nogmaals in t B HC starten. het heeft totaal geen zin om eenn jong dier op die manier te rijden. kan niet anderes dan een slechte ervaring geven en dat wil je toch niet neem ik aan. als het nog jonge dieren zijn maakt die ene keer extra in t B ook niet veel uit. en dan heeft hij wel wat meer tijd. zorgen dat hij als eerste in het B start dan als eerste in het L en als laatste in het L. lijkt mij de enige oplossing.
veel succes trouwens.


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 18:03

ik denk dat we dat ook gaan doen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu, Mnoonn en 26 bezoekers