konijn zindelijk maken???hoe en wat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:52

Voorzover ik weet niet, af en toe een stuk wortel o.i.d kan natuurlijk geen kwaad Lachen

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:16

nee, veel verse groenten zijn juist goed, er zitten veel vitaminen in. Juist opletten met aardappelen en koolsoorten zoals sla enzo, niet te veel van geven. tip: als je konijn diaree heeft met je afegekoelde gekookte rijst geven en veel hooi en droog brood. dat helpt 100%!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:19

Astragirl schreef:
nee, veel verse groenten zijn juist goed, er zitten veel vitaminen in. Juist opletten met aardappelen en koolsoorten zoals sla enzo, niet te veel van geven. tip: als je konijn diaree heeft met je afegekoelde gekookte rijst geven en veel hooi en droog brood. dat helpt 100%!


Gewoon je konijn een dag of 3/4 alleen maar hooi geven is ook voldoende hoor..

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:20

Mijn nijn kreeg weinig groenvoer (ook inderdaad af en toe een heel klein stukje) en daarbij te veel brokken waardoor hij ook geen hooi at.

Dit was hem bijna fataal geworden.

Groenvoer en hooi is heel goed voor zijn darmen. Brokken zijn slechts een bijvoeding.
Die van mij krijgt dan ook eigenlijk alleen maar groenvoer en hooi. En ik moet zeggen dat het een stuk leuker en vrolijker beest is geworden.

Zolang hij wel goed hooi eet, is het niet zo heel erg als hij geen groenvoer krijgt, maar het is altijd beter als hij het wel krijgt! Al is het maar een blaadje andijvie en een worteltje per dag. (maar wel eerst laten wennen natuurlijk!)

trouwens, die van mij doet een moord voor spruitjes, maar wordt er doodziek van, dus dat moet je iig ook niet geven!!

Er is ook een ander topic, iet van "konijnenvraag" op AM, daar staat ook veel info in!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:26

ok ik ga eens het andere topic opzoeken. Ben idd nu wel sinds gister minder krachtvoer gaan geven omdat ze zelden hun hooi eten. Ze kregen maar 1 bakje met zijn 2en maar toch teveel dan. Dank je voor de tips.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 13:00

ze slaapt in een berg hooi, en af en toe zie je een paar hele kleine oortjes er boven uit komen, zoooooooooo lief. *LOL* heb nu een bakje met water neer gezet onder de drinkfles, ze heeft nog niets gedroken, maar krijgt wel vers gras, denk dat dat nat zat is, hou het wel in de gate. en voor een foto zal ik even de hulp in roepen van iemand want weet niet hoe dat moet Verward maar die komt er aan hoor.

en supertje sta je paard ook thuis, kan ik hem gelijk effe bewonderen Tong uitsteken Haha! zie je zondag

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:59

Afbeelding
Dit is de foto van t konijntje Lachen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 18:01

bedankt he meid, nou is het geen snoepie, ze is 7 bijna 8 weekjes, dus nog heel klein, maar wel lief he.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:24

Tis echt een schatje hoor Lachen Esmeralda

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 18:25

wie ik??nou bedankt hoor Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:54

mijn konijn is ook zindelijk, doet zijn behoeften in zijn kooi, die dan op de grond staat, en in een kattebak (zonder deksel). gewoon in het bakje wat van zijn keutels leggen, dan herkent hij het. en als hij iets doet op de vloer, gelijk op het bakje zetten.

en ze mogen idd nooit sla! dat geeft ze gasvorming in hun lijfje, en bevat te veel water. ze mogen wel andijvie en andere groente/fruitsoorten. mijn konijn lust veel hoor, appel, sinaasappel, mandarijn, banaan, andijvie. ik heb ook gehoort dat konijnen gek zijn op ontbijtkoek, maar dit mogen ze niet te vaak, net als banaan. dit is nl. zeer zoet en dat is slecht voor ze.

mijn konijn is dus zindelijk, maar hij is ook 'gedresseerd'. hij springt op schoot als hij aandacht wil e.d. Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 19:24

hahaha je konijn dresseren, mmmmm, moet lukken, hoop ik, ik weet wel dat konijnen een hoop kunnen leren, maar daar hou ik me nu nog niet mee bezig

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgië, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:03

Fiepje was een zindelijk konijnemiepje,
Lotje doet het ook mooi op haar potje Lachen

Hopelijk brengt Lotje je even veel mooie jaren Astragirl.


Surferken42
xxx

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:06

haha, lotje op het potje, moet ik een foto van nemen Lachen
xxx terug

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgië, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:07

ja zeker eens doen, zo samen met wimpie op de pot Lachen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 12:00

onder tussen heeft me konijntje een hoop geleert. ze doet het op de konijnen wc, loopt los, blijft op het kleed. En het is een erg leuk beest, wat snel iets leert

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:13

Ja gaaf is dat he, als je merkt dat hij begrijpt wat je bedoelt! (en jij hem ook gaat begrijpen, das ook belangrijk!)

Veel plezier ermee!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 09:23

gistre sprong ze voor het eerst op de bank naast me, zo liefff, ze schrok zelf wat ze deed, ging er ook weer hopla vanaf,gelijk met die gekke sprongen weer terug d,r hokje in, het is een echt leuk beest, wist niet dat ik het zo leuk zou vinden. ze is trouwens wel aan het verkleuren , op de foto zag je dat helemaal wit is, nu zijn haar oren bijna zwart en op d,r bekje komen allemaal zwarte plekken en d,r staartje is zwart, maar wel nog steeds die rode ogen. krijg gewoon en toverbal konijn Haha!