probleem op mijn werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

probleem op mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 12:30

Ik heb dus al een tijdje problemen met mijn chef op mijn werk.
Maar ja voor die 3 avondjes en ze is er dan toch niet ach waar maak ik me druk om.

Maar nu benik mijn sleutels kwijt (nou ja kwijt ze liggen nog bij mijn vriend en ik kan ze niet halen) en ik heb gehoord dat ik op mijn nieuwe stageplaats tot 17.00u moet werken en ikkan dus niet op donderdag werken daardoor.
Ik belde haar dus op om dat te zeggen en meteen snauwde ze weer hoe IK dat dacht op te lossen, hallo ik zeg het ruim op tijd hoor!!!
En van mijn bedrijfskleding (in mijn kluis en de sleutel dus bij mijn vriend) moet ik het ook maar zelf oplossen, en ze had nu geen tijd, kwak hoorn erop.
Ik heb nu dus echt geen zin om te werken en ga dus vanmiddag even door mijn enkel ofzo zodat ik niet kan werken, stom mens.

Ik ga echt op zoek naar een ander baantje!!!!!!!

Maar ja hoe want ik heb het geld wel nodig.....

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:48

hoi, je kan toch alvast gaan solliciteren?
dat kan ook bij een manege (als je er diploma's voor hebt)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:54

kan je je sleutels niet even ophalen dan? Verward

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 13:04

nee dat is nou juist het probleem, ik woon in Noordholland (Enkhuizen) en mijn vriend in Loenen (tussen amsterdam en utrecht) en daar ben je niet zo snel.
Vandaar dat het een beetje een probleem is als het dichterbij was geweest had ik ze wel even opgehaald.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 16:29

He wat een rot baas Boos!
Wat doe je voor werk?
Als ik in jou schoenen had gestaan had ik allang een ander baantje gezocht want met zo iemand valt niet te werken/praten.

Succes!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 21:34

Als ik jou was zou ik bij jezelf nagaan of je wel voor zo'n iemand wil werken! Banen zat! Party!!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 22:15

Even advocaat van de duivel spelen Haha!

Ik ken jou en je baas uiteraard niet, dus een mening geven over deze specifieke situatie kan ik niet geven.

Wel is het zo dat een reactie die je krijgt vaak (niet altijd dus) een weerspiegeling is van je eigen communicatiewijze.

M.a.w. de manier waarop jij iets zegt, is vaak bepalend voor de reactie die je krijgt.

In situaties als deze is (relaties op het werk) is het goed om je af te vragen of een deel van het probleem niet bij jezelf ligt.
Over het algemeen is het nog altijd zo dat waar er 2 kijven er 2 schuld hebben.

Wil niet zeggen dat dat in deze situatie is, maar het valt me zo vaak op dat mensen gelijk beginnen te roepen dat de schuld bij een ander ligt en dat ze er zelf niks aan kunnen doen etc etc.

Kijk eerst eens wat je zelf kunt veranderen/verbeteren en wijs dan pas naar een ander.

Wil niet zeggen dat ik dat altijd braaf doe, maar probeer het wel Haha!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:43

hmm
k had dit laats ook
ik zeg heel netjes en VRIENDELIJK ( was doodsbenauwd...mijn bazin is ook zo'n muts)
nou pissed dat ze was!!!
oehh
k werk er nog steeds en nu gaat het wel weer goed...maar nog 1x zoiets (tuurlijk k weet ook mijn fout maar als ik netjes blijf kan zij dat ook doen)
dan ga k gewoon opzoek naar een nieuwbaantje
veel suc6 dus ff aankijken dan zal het vast wel weer gaan

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:56

Uhhh... niet kunnen werken door een missende sleutel van een kledingkluisje ???
Het kostte mij even lezen en herlezen..maar dat begrijp ik er dus uit.

Als dit zo is zou een personeelslid het niet lang bij mij uithouden. Knipoog

Er zijn vast meer wegen die naar rome leiden toch ? .. Waarom zou een chef/baas dit soort pietluttigheden op moeten lossen, per slot van rekening toch door jezelf veroorzaakt ?
Kan me best voorstellen dat hij/zij geen zin heeft in dit soort telefoontjes.

Over die 'enkel verstuiken" zal ik maar niet beginnen.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 10:37

Bij mij zou je ook niet met dat soort smoesjes aan hoeven te komen... Is er nou werkelijk niemand die jou even naar je vriend kan rijden om de sleutels te halen? Desnoods betaal je diegene die jou wil brengen benzinegeld. En anders zou je idd maar aan een andere baan moeten Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:42

he in je profiel staat dat je 17 bent, dan kan je dat toch wel zelf oplossen, je hebt je eigen verantwoordelijkheden, hoor!
Maarre als je vaker dit soort conflicten hebt, zou ik toch maar eens naar het uitzendbureau stappen!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 20:59

Niemand gaat zomaar even een uur rijden hoor!
Ik zeg ook niet dat zij dit moet oplossen dat is helemaal mijn bedoeling niet ik wil best zelf voor vervangende kleding zorgen geen enkel probleem alleen heb ik geen enkel telefoonnummer!!
Ze lopen daar met z'n 3en rond waarvan er 1 de halve dag zit te kaarten op de computer, laat ze mij 1 telefoonnummer geven en ik ben klaar.
Ik ben gewoon wezen werken en inmiddels is het opgelost maar het is al een hele tijd zo. De gezelligheid is eraf, zelfs collega's van andere afdelingen vragen al maanden of ik haar soms iets heb misdaan omdat ze zo loopt te katten.
Ik zie haar zelden en als ik haar zie doe ik gewoon vriendelijk en beleefd ik heb nog nooit iets lelijks tegen haar gezegd maar het is al zo sinds ik er werk.

En tuurlijk waar er 2 vechten hebben 2 schuld alleen zou ik niet weten wat, zoals ik al zei vanaf het begin krijg ik snauw na snauw terwijl ik gewoon beleefd ben, in het beoordelingsgesprek had ik 1 goed en de rest uitmuntend, ben altijd op tijd en sinds ik er werk ben ik nog nooit ziek geweest. In principe kan ik altijd extra werken behalve op de zaterdag maar dat heb ik gezegd toen ik het contract ging ondertekenen.
Ik zal heus iets fout doen heb alleen geen idee wat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:14

Misschien wel heel erg simpel gedacht hoor, maar waarom vraag je haar niet gewoon wat er aan de hand is? Vraag of ze even mee gaat om een kop koffie te drinken in de pauze omdat je even met haar wilt praten. En dan niet meteen gaan verwijten dat zij zich als een kenau gedraagt natuurlijk, maar het op jezelf spiegelen. Dus vertellen dat jij je niet lekker voelt door de manier waarop ze met jou communiceert. Vraag gewoon of ze een probleem met je heeft, en wat je eraan kunt doen om jullie arbeidsrelatie beter te krijgen.
Misschien schrikt ze zich wel helemaal naar hiervan, omdat ze het zo helemaal niet bedoeld heeft ofzo.

Jullie zijn toch zeker twee volwassen mensen? Los het dan ook gewoon op een volwassen manier op! (en daarmee bedoel ik dus niet k**smoesjes verzinnen om maar niet te hoeven werken)

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 22:21

Ben het eens met Sonja! Gewoon vragen wat er aan de hand is, waarom ze zo doet, dat het jou niet duidelijk is of je haar iets misdaan hebt ofzo!
Dat is een volwassen oplossing en ze zal wel gewoon antwoord moeten geven als jij het haar op een normale rustige manier vraagt, hoor! Als je het eng vindt neem je gewoon een collega mee die je mag en die het ook is opgevallen hoe ze doet.
Ik weet niet of zij personeelstekorten hebben maar anders kan je natuurlijk zeggen dat de werksfeer voor jou nu zo vervelend is dat je niet goed meer kan functioneren en dat je er over denkt om te stoppen!
Succes!