Doodsbang voor vuurwerk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Doodsbang voor vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 10:54

Op 31 dec. was ik om 4 uur 's middags thuis en ben nog even met Imker gaan wandelen. Er werd bij ons in de buurt wel wat geknald, maar hij vond het niet echt heel eng. Om 5 uur gevoerd, en toen ik om kwart over 6 even wilde gaan poetsen hoorde ik iets heel raars....
boemboemboemboemboemboemboem... Ik stond ongeveer 50 cm van Imker af en het was niet de radio, maar zijn hartslag!!!!! Hij was doodsbang. Zijn hele hals ging op en neer op het ritme van zijn hart. Echt heel zielig. Nou ben ik niet iemand die meteen naar de pillen en poeders grijp, maar ik ben maar even heel snel naar de DA gegaan en heb een spuitje Sedalin gehaald. dat heeft goed gewerkt, want na een half uurtje stond hij weer rustig aan een hooitje te eten.
Ben benieuwd of jullie paarden ook niet oorlogsbestendig zijn...

Toos paardloos


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:04

Tsja ik was tussen 4 en zes twee uur aan de andel met de knollies in de bak omdat die bevroren was. oza was heel gespannen, zeker als er geknald werd, maar als ik zei dat het goed was en dat ze door moest was het oke. Erg lief. Mersedess stelt zich graag aan die heeft er niet zo veel van. Om kwart voor twaalf slobbertje gegeven en veel hooi, licht aan en radio harder gezet, niks aan het handje.

Voorzitster AFM

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:05

Bij ons was er gelukkig niet veel vuurwerk, ik kon de paardje in de gaten houden met behulp van een cameraatje en ze stonden er vrij rustig bij!! Dus ik was weer blij, ik zag alweer hele drama's voor me!! Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:32

Lijkt me erg naar als je paardje zo bang is... Al die knallen, je kan er zo weinig tegen doen op zo'n avond.
Ik ben dan ook erg gelukkig met die twee koele kikkers. Ik woon midden in het dorp, heb daar ook een stalletje. zo'n kleine 100 meter verderop is het trefpunt van jongeren om een fikkie te stoken enzo.
Behoorlijk wat lawaai dus. Er was zelfs een knal bij ons naast het huis, waarvan de spullen uit de vensterbank vielen. Een superharde knal dus.
Ik steek mijn hoofd om de deur bij de paarden...... Weinig reactie. Berber stond met half open oogjes te kauwen op een sprietje hooi en Isolda stond wat te snurken. Zij is toch een beetje de zenuwpees van de twee.
Met flink wat hooi zodat ze wat te doen hebben, slapen ze de avond rustig door.

Ben blij met die kikkers!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:04

Ik ben banger voor vuurwerk dan mijn paarden! *LOL*

Mijn paarden zijn behoorlijk knalproof, omdat er in de koeienschuur vaak zo'n knalapparaat aanstaat (weet niet eens hoe het heet). Lijkt net alsof er wordt geschoten, maar het is alleen geluid en het is om de vogels te verjagen, die de koeienstal terroriseren. Mijn paarden staan dan in de paddock en kijken niet meer op of om, ideaal! Lachen
Met vuurwerk waren ze ook braaf, even voor 12 uur hebben ze hooi gehad, ik had de radio aan gelaten en de lichten aan, niets aan de hand.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 14:19

Vuurwerk is die van mij niet zo bang voor.
Maar toen ik gister in de binnenbak reed werd ik wel bijna gelanceerd!

Het sneeuw op het dak van de manege begon te smelten en gleed in plakken naar beneden. De ene keer voor hem, dan naast of achter hem, hij vond het doodeng.
Ik heb de radio maar aangezet, zodat het geluid niet vanuit de stilte kwam zeg maar.

Ach ja, maar ik ben erop blijven zitten en toen ik klaar was met rijden was hij helemaal 'sneeuwsmeltproof' *LOL*

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:04

Geen last van. Ze staat vlakbij een militair oefenterrein en daar rij ik ook vaak (niet op het stuk waar ze schieten Knipoog ), dus aan geknal is ze wel gewend. Ben ook wel eens een tank tegengekomen, heel apart, maar ze gaf er niets om. (om vervolgens weg te schieten voor 2 oudere dames op een bankje Frusty Frusty )

Nulla tenaci invia est via

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-02 19:51

Tjessus, wat hebben jullie allemaal een mazzel zeg. Ik weet nu in ieder geval dat ik voor het volgend knalfestijn een mooie tube Sedalin in huis moet hebben. Knipoog

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers