Rijden na inenting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Rijden na inenting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 13:23

Mijn paard heeft vandaag z'n halfjaarlijkse inenting gehad en ik heb wel eens gehoord dat je dan beter een dagje rustig aan kunt doen v.w.b. het rijden. Hoe denken jullie hierover? Kan ik er vanavond weer gewoon opstappen en voluit gaan of beter helemaal niet rijden?



Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:24

dat verschilt per veearts, zelf verschillende artsen in 1 praktijk geven verschillende adviezen.

ik mocht gewoon rustig aan rijden, maar niet in het zweet, een stalgenote van me moest haar paard 3 dagen op stal laten staan, mocht niet eens naar buiten met dit mooie weer, dezelfde praktijk, dezelfde inentingen!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:24

Ik rij de dag zelf van de inenting en de dag erna niet . Gewoon omdat ik denk dat dat beter is ( en omdat mijn paard zwaar gestressed is als de DA is langs geweest )

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:34

Dat houd ik ook aan, dag van enting en de dag erna gaan ze alleen de wei op. Op stal laat ik ze nooit staan, dus ook niet na een enting.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:01

bij ons is het hetzelfde als bij smurf: gewoon rustig rijden en niet in het zweet. Dus meestal gaan we even stappen zonder zadel en een heel klein beetje draven. De derde dag weer opbouwen en daarna kan ze er weer tegenaan!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:05

De dag dat Nic zn inenting gehad heeft helemaal niet rijden, de dag erna kan het weer maar dan rustig aan en niet zweten! Meestal laten we hem de 2e dag ook nog staan, als ik het me goed herinner, en dan de 3e dag wel weer, en dan ook niet zweten Lachen

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:09

ik mocht nie rijden na een inenting... moest de pony van een vriendin rijdeen, was ook geent, mocht 24 uur of zo nie lopen.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:12

Ligt aan het soort vaccinatie wat gebruikt wordt. Wat rustig werk en niet in het zweet werken kan meestal geen kwaad, maar soms is een bezoek van de DA al stressvol genoeg voor een paard.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:45

Wij moesten 3 dagen rustig aan doen, en vooral niet warm laten worden!

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:59

ik rijd de dag van de enting en de dag erna helemaal niet. Mijn paard kan best snel gaan zweten en ik durf dan eigenlijk het risico niet te nemen. Liever één dag extra stil dan een ziek paard...



_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:00

Ragne schreef:
bij ons is het hetzelfde als bij smurf: gewoon rustig rijden en niet in het zweet. Dus meestal gaan we even stappen zonder zadel en een heel klein beetje draven. De derde dag weer opbouwen en daarna kan ze er weer tegenaan!


Idem hier.
Wel aan het werk zetten, maar niet in het zweet werken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HappyFlow, Leliesan en 37 bezoekers