Hoe krijg ik mijn hengst GGK! (montreal)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Hoe krijg ik mijn hengst GGK! (montreal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 10:58

Je biedt hem aan...... en hij wordt afgewezen! Boos!
Je brengt hem uit in de sport en nadat hij goed presteerd denk je... ik probeer het gewoon nog een keer. OK dan!
Maar wederom wordt je hengstje naar huis gestuurd. Scheve mond
Maar dan is er nog je redding in nood! Haha! Haha!
-----> DE HERKEURINGCOMMISSIE *LOL*

Je hengstje mag dan toch naar het verkorte verichtingsonderzoek!
Maar Oom Arie en Tante Jacques + consorten vinden hem toch niet goed genoeg en dan denk je dat je hengst nu dan echt definitief is afgewezen! Huilen

Maar NEE! Je brengt hem gewoon NOG één keer voor de herkeuringscomissie voor! En ajwel, het resultaat: Een goedgekeurde Dekhengst! Haha!

Ik krijg net telefoon van Pipo die hetvolgende sms bericht van het kwpn ontving!
"Na verkort VO werd Montreal NIET in het stamboek ingeschreven. Vanmorgen heeft de herkeuring plaatsgevonden en is de hengst alsnog ingeschreven". (sms service KWPN)
Laatst bijgewerkt door Pino24 op 21-04-04 11:09, in het totaal 2 keer bewerkt

geen


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:00

Over geloofwaardig gesproken..

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:03

De aanhouder wint Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:06

ha ha volhouder wint zullen we maar denken. He, en wie gaat er nu mee dekken?

DELGRANGE zadels/ beenbescherming te koop
PB voor info

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:21

memiro schreef:
ha ha volhouder wint zullen we maar denken. He, en wie gaat er nu mee dekken?



Zij ,die in de herkeuringscomm. geloven. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:30

Hahaha deze hengst werd vanmorgen aanbevolen bij een merrie bij ons. Ik dacht nog dat hij niet goed gekeurd was, ik had het dus mis.

Het vervelende is bij ons dat de eigenaar in kleur denkt.
Deze hengst komt nu waarschijnlijk bij een Ahorn x Joost merrie.
2 x Nimmerdor en veel extra bloed.

Terwijl Indorado veeeeeel beter past bij deze merrie, maar de eigenaar is allergisch voor een vies kleurtje.

Ik vind Montreal overigens niet slecht, hij past alleen niet bij deze merrie.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:50

Tja het beleid he Haha!

Om eerlijk te zijn snap ik er werkelijk geen ruk meer van. Wat willen ze nou?

Herkeuringscommissie en keuringscommissie werken toch voor dezelfde organisatie? Of heb ik ergens wat gemist?

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:49

Geld speelt geen rol, toch???????? VDL heeft da laatste tijd toch al aardig wat voor elkaar gekregen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:58

Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.

Het is alleen apart dat keuringscommissies het niet met elkaar eens zijn.

En tja de een is het niet eens met Painted Black en de ander niet met Montreal en nu mogen de hengsten zich zelf bewijzen.
Het is nu aan de fokkers en niet aan keuringscommissie leden.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:02

Geloofwaardigheid nul komma nul, ik geloof in ieder geval niet meer in zo'n hengst en ook niet meer in zo'n keuring.

Code
Deel verwijderd van bericht, het gaat om de hengst en niet om de eigenaar.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:30

Ik vind dat je naar zo'n hengst moet kijken ten opzichte van je eigen merrie. Stel hij past daar ontzettend goed bij, laat je dan die hengst daarvoor staan. Even los er van of hij nou in onze ogen goed of slecht is.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:48

Het ging toch om het goedkeuren van hengst via herkeuring...................??????????????Daar had ik het toch over.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:51

Beber schreef:
Het ging toch om het goedkeuren van hengst via herkeuring...................??????????????Daar had ik het toch over.


Volgens mij gaat het ook meer om de geloofwaardigheid van de keuringscommissie en de manier van beleid voeren. En de hengst of eigenaar maakt niet uit. Had iedere hengst kunnen zijn.

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:13

Ik heb toch wel een wrang smaakje hiervan in mijn mond en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze 'professionele organisatie' het goedkeuringsbeleid te pas en te onpas wijzigt. Verward
Ik vermoed dat dat als je achternaam 'Hootemetoot' is, je al veel kans maakt, gewoon doordouwen en je ellebogen gebruiken.
Ik denk weer aan de hele discussie rondom 'Guldenberg' en de harde woorden die toen zijn gevallen. Het KWPN betichten van onrechtmatigheden, stel je voor zeg! Hoe haal je het in je hoofd. Boos!
Ik vraag me af wil ik deze organisatie nog langer sponsoren?

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:30

Dat is je eigen keuze natuurlijk. Als het niet bevalt dan stap je op.

Dit heeft niks te maken met te pas en te onpas een beleid veranderen, maar met de selectienormen van verschillende mensen cq commissies.

Ik vind het absoluut ook raar, maar denk niet dat het iets te maken heeft met wie er een hengst voorbrengt: tenslotte waren PB en Montral eerst niet goed genoeg bevonden??

Maar ja. Raar blijft het wel ja. Verwarrend vooral. Montreal niet, Montreal wel, Montreal niet, Montreal wel

Culemborg here I come!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:33

Gail schreef:

Dit heeft niks te maken met te pas en te onpas een beleid veranderen, maar met de selectienormen van verschillende mensen cq commissies.


Ja het is alleen zo jammer dat de beide commissies niet hetzelfde beleid voeren. Lijkt mij voor de keuringscommissie zeer frustrerend.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:27

Pipo"]
[quote="Gail schreef:

Dit heeft niks te maken met te pas en te onpas een beleid veranderen, maar met de selectienormen van verschillende mensen cq commissies.


Ja het is alleen zo jammer dat de beide commissies niet hetzelfde beleid voeren. Lijkt mij voor de keuringscommissie zeer frustrerend.
[/quote]

Als de beide commissies hetzelfde beleid zouden (moeten) voeren, dan is de herkeuringcommissie bijvoorbaat zinloos en overbodig.
Doel van de herkeuring is om de hengst aan een onafhankelijk 2nd opinion te onderwerpen. Voldoet de hengst in visie van de herkeuringscommissie (die over met dezelfde bril kijkt en voor de eigenaar en hengst soms iets scherper of minder scherp) dan krijgt hij
alsnog het groene licht. Dat zijn de spelregels en daar moet je niet aan tornen. Zonder spelregels geen wedstrijd.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:28

KWPN kan zich een boel ellende besparen door zo'n paard meteen goed te keuren. Voorn zei al in IDS: we hebben op dit moment de goede paarden niet, alleen Montreal. Verder een quote van de ruiter:
Wim Schröder:

"Eurocommerce Montreal is een fantastisch paard. Ik heb hier vier wedstrijden gereden, waarvan twee manches in de landenwedstrijd, en hij heeft geen balkje geraakt".

"Ik denk dat het een goede beslissing is van bondscoach Bert Romp om Eurocommerce Berlin mee te nemen naar het EK en Montreal mee te nemen naar Rotterdam. Montreal moet nog iets meer ervaring opdoen, terwijl Berlin daarover al in ruime mate beschikt".

"Dit is super. Het was echt een zware proef, die heel veel van de techniek en vermogen van ruiter en paard vroeg. Ik denk dat dit de mooiste zege is uit mijn carrière!"

Als je er even wat langer bij stilstaat valt op dat hij oude ouders heeft, zijn mmv is bijv. Anblick uit 1938. Waarmee nog maar eens is bewezen dat je die oude bloedlijnen moet koesteren en nog maar eens weer op terug moet fokken, ook al levert je dat geen ster op bij de heren van het KWPN. Springen doen ze er niet minder om.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:34

Excuseme schreef:
KWPN kan zich een boel ellende besparen door zo'n paard meteen goed te keuren. Voorn zei al in IDS: we hebben op dit moment de goede paarden niet, alleen Montreal. Verder een quote van de ruiter:
Wim Schröder:

"Eurocommerce Montreal is een fantastisch paard. Ik heb hier vier wedstrijden gereden, waarvan twee manches in de landenwedstrijd, en hij heeft geen balkje geraakt".

"Ik denk dat het een goede beslissing is van bondscoach Bert Romp om Eurocommerce Berlin mee te nemen naar het EK en Montreal mee te nemen naar Rotterdam. Montreal moet nog iets meer ervaring opdoen, terwijl Berlin daarover al in ruime mate beschikt".

"Dit is super. Het was echt een zware proef, die heel veel van de techniek en vermogen van ruiter en paard vroeg. Ik denk dat dit de mooiste zege is uit mijn carrière!"

Als je er even wat langer bij stilstaat valt op dat hij oude ouders heeft, zijn mmv is bijv. Anblick uit 1938. Waarmee nog maar eens is bewezen dat je die oude bloedlijnen moet koesteren en nog maar eens weer op terug moet fokken, ook al levert je dat geen ster op bij de heren van het KWPN. Springen doen ze er niet minder om.



Dat is hetzelfde als de accountmanager van Pavo zegt dat Pavo het beste voer heeft Scheve mond

Montreal komt inderdaad uit een superinteressant moederlijntje. Maar hij blijft wel gewoon onregelmatig lopen. En dan kan je je afvragen, er zijn zoveel goede Indoctro nakomelingen, is dit degene die je wil?

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:35

[quote="Beber"]Geloofwaardigheid nul komma nul, ik geloof in ieder geval niet meer in zo'n hengst en ook niet meer in zo'n keuring.

Ik bedoelde niet zo zeer de hengst zelf, daarvoor weet ik te weinig af van deze hengst, maar het gezeur er om heen, een paard is goed of niet en er zijn wel hengsten met mindere cijfers goedgekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:44

Beber schreef:
Ik bedoelde niet zo zeer de hengst zelf, daarvoor weet ik te weinig af van deze hengst, maar het gezeur er om heen, een paard is goed of niet en er zijn wel hengsten met mindere cijfers goedgekeurd.


Ben het ook eens dat het een vreemde gang van zaken is dat de hengst nu wel ingeschreven is.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:47

Anna42 schreef:
Als de beide commissies hetzelfde beleid zouden (moeten) voeren, dan is de herkeuringcommissie bijvoorbaat zinloos en overbodig.
Doel van de herkeuring is om de hengst aan een onafhankelijk 2nd opinion te onderwerpen. Voldoet de hengst in visie van de herkeuringscommissie (die over met dezelfde bril kijkt en voor de eigenaar en hengst soms iets scherper of minder scherp) dan krijgt hij
alsnog het groene licht. Dat zijn de spelregels en daar moet je niet aan tornen. Zonder spelregels geen wedstrijd.


Helder en waar, zo zijn de regels.
Wellicht niet altijd te volgen, maar de keuringscommissie krijgt nog veel herkansingen, de eerste bij een volledige afstammelingen keuring.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:48

Gail schreef:
Maar ja. Raar blijft het wel ja. Verwarrend vooral. Montreal niet, Montreal wel, Montreal niet, Montreal wel

En over een paar jaar wordt ie wachthengst Lips are sealed Knipoog

- Offline -

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:02

Beber schreef:
Het ging toch om het goedkeuren van hengst via herkeuring...................??????????????Daar had ik het toch over.

Ik mag toch zelf weten wat ik vraag, het was een vraag die in me op kwam, vandaar.

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:55

Excuseme schreef:
KWPN kan zich een boel ellende besparen door zo'n paard meteen goed te keuren. Voorn zei al in IDS: we hebben op dit moment de goede paarden niet, alleen Montreal. Verder een quote van de ruiter:
Wim Schröder:

"Eurocommerce Montreal is een fantastisch paard. Ik heb hier vier wedstrijden gereden, waarvan twee manches in de landenwedstrijd, en hij heeft geen balkje geraakt".

"Ik denk dat het een goede beslissing is van bondscoach Bert Romp om Eurocommerce Berlin mee te nemen naar het EK en Montreal mee te nemen naar Rotterdam. Montreal moet nog iets meer ervaring opdoen, terwijl Berlin daarover al in ruime mate beschikt".

"Dit is super. Het was echt een zware proef, die heel veel van de techniek en vermogen van ruiter en paard vroeg. Ik denk dat dit de mooiste zege is uit mijn carrière!"

Als je er even wat langer bij stilstaat valt op dat hij oude ouders heeft, zijn mmv is bijv. Anblick uit 1938. Waarmee nog maar eens is bewezen dat je die oude bloedlijnen moet koesteren en nog maar eens weer op terug moet fokken, ook al levert je dat geen ster op bij de heren van het KWPN. Springen doen ze er niet minder om.

Sorry maar dit is toch echt een andere Montreal naar mijn idee.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers