wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 19:39

Gamble is vorige week in de stal onderuit gegaan, hij stond eerst even vreemd maar met stappen was er weinig te zien. Rustig aan gereden, geen gallop. Hij liep prima en dat doet hij nog steeds, zelfs beter dan ooit. Nou is het probleem dat hij niet meer wil rollen. Hij na de val nog in de wei geweest en rolde lekker in het zand. Het viel me gisteren ineens op dat hij het wel twee keer probeerde (ging door de voorbenen) maar weer opstond. Nog vier keer in de bak gezet maar toen liep hij maar wat rond te sloffen en probeerde het niet eens. Er zijn geen verdikkingen of warme plekken te vinden. Natuurlijk haal ik de DA erbij als het nog langer gaat duren maar heeft iemand dit eerder meegemaakt of heeft advies?
Ik hoop dat het onschuldig erge spierpijn is want sinds kort loopt hij meer en meer ontspannen in gallop en komt echt goed naar beneden.
Gr Desiree



ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:22

miscien vind hij het zelf een beetje eng ?
en spierpijn kan natuurlijk heel goed?!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:30

Tsja, ik zou geen concrete adviezen kunnen geven, maar denk ook aan spierpijn of angst. Vreselijk geschrokken, en misschien roept het 'gaan liggen' nare herinneringen op?


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:37

Misschien is er een rugwervel verschoven ofzo? Als ze gaan liggen word hun rug een beetje hol als ze door hun voorbenen zakken. Misschien dat ie het alleen op dat moment voelt.
Je kan een chiropracticus er naar laten kijken.
Een chiropracticus gaat de rugwervel af voor onff heden en het rechtzetten van de wervel vanaf de nek tot de kont. Ook de spieren die hiermee in verbinding zijn behandelt ie.

Succes en groetjes

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noƫlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:12

Je kan voor de zekerheid eens een fysio laten kijken. Dan weet je het zeker.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 16:10

Aqua8horse schreef:
Je kan voor de zekerheid eens een fysio laten kijken. Dan weet je het zeker.


Gisteren weer geprobeerd maar hij wil niet rollen. Gaat even door de benen en komt weer omhoog. Hij heeft wel in de stal gelegen want hij zat onder het zaagsel. Gisteren liep hij niet goed R A maar in de avond liephij weer prima. Ik heb de fysio al gebeld en die komt langs, ook om hem weer even te updaten. Hij is in de winter namelijk al door haar behandeld.
Ik vind toch dat we de paarden ook moeten leren praten hoor scheelt een hoop kopzorgen.
Gr desiree

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:54

Ik denk dat je daar goed aan doet, al zou het alleen maar voor jezelf zijn.
Is er niets, dan ben je rustig!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 07:21

Wel fijn dat de fysio er even naar kijkt - ze kunnen vaak heel goed een oorzaak achterhalen. Als het in een wervel zit en die zit straks weer goed dan is het probleem 'snel' verholpen en heb jij je gezonde paard terug. Laat je even weten hoe het gegaan is met de fysio?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alysha92, Navarofrida en 80 bezoekers