Om te janken en moedeloos van te worden (zadel)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Om te janken en moedeloos van te worden (zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 13:13

Oh wat word ik toch verschrikkelijk moedeloos van mijn zadel......... Al verschillende mensen waren het er over eens dat mijn zadel heel slecht is opgevuld bij degen bij wie ik hem heb gekocht. Na diverse mensen te hebben gesproken (o.a. diverse zadelmakers en zelfs een dierenarts) die allemaal vonden dat mijn zadel helemaal leeg gehaald moet worden en vervolgens opnieuw zou moeten worden opgevuld heb ik dat dus laten doen.....

Verkeerde keus volgens de winkel waar hun eigen zadelmaker mij ook dit advies heeft gegeven en waar ze nu op terug komen Boos! De eigenaar van deze winkel is vandaag dus bij ons op stal geweest en mijn zadel bekeken om te kijken of het nu wel goed ligt en wat zegt hij: Dit zadel past helemaal niet!!!!!!! Hij wil me het geld terug geven wat ik heb betaald voor het leeg halen en opvullen van het zadel (ongeveer 100 euro) en adviseerd me nu om toch naar een ander zadel te gaan zoeken die wel goed past.

Mijn paard loopt al sinds september te kwakkelen met zijn zadel en rug maar door mijn priveomstandigheden heb ik steeds niet het geld gehad om mijn zadel naar behoren te laten opvullen en ik had al zo'n schuldgevoel naar mijn paard toe...... nu is het dus eindelijk opgevuld (kon ik het eindelijk betalen) en nu blijkt het alsnog niet goed te zijn..........en nu moet ik een nieuw zadel Verward

Oh kan wel janken Huilen Iemand nog tips of adviezen want ik zit er goed doorheen op het moment......... Kan echt geen ander zadel betalen en ben bang dat mijn stubben zadel door de slechte kwaliteit niet veel meer waard is!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:31

Oww wat balen zeg. Kan begrijpen dat je hier moedeloos van wordt.Wat voor een zadel adviseerde hij nu?. Je zou toch verwachten dat ze je zadel terug brengen in de oude staat (op hun kosten) ?.

Misschien een idee op nappie voor de kar te zetten heb je ook geen zadel meer nodig Haha!. Sorry grapje.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:41

In elk geval niet doorrijden met een slecht passend zadel. Behalve dat dat niet eerlijk is tegenover je paard, gaat dat je uiteindelijk alleen maar veel meer geld (en tijd) kosten.
(kan ik je uit eigen ervaring zeggen.)

Heb je je zadel bij een gerenomeerde winkel gekocht? Als het een winkel is, die een naam hoog te houden heeft, dan zullen ze toch hun best moeten doen om je te helpen. Zij hebben jou tenslotte op hun advies een verkeerd zadel verkocht of in elk geval verkeerd laten aanpassen, als ik het goed begrijp.

Is je Stuben echt in zo'n slechte staat? Als het zadel er verder nog netjes uitziet, zou die misschien op een ander paard nog prima passen en dus best nog wat op kunnen leveren. Je zou je Stubenzadel naar een paar zadelmakers kunnen meenemen, om te zien wat zij ervoor zouden geven, heb je in elk geval een indicatie voor wat die waard is, misschien valt het je reuze mee.

Ik had destijds nogal onverwacht een nieuw zadel moeten kopen. Had er niet voor kunnen sparen, had een 2e hands Rossner zadel om in te ruilen, dus ik had ook niet een al te groot budget. Daarom had ik ervoor gekozen om een Wintec, met verwisselbare boom te kopen. Niet zo duur en vrij makkelijk aan te passen.

Ik zou toch eens kijken wat er met die winkel te regelen valt. Maar in elk geval totdat je een goedpassend zadel hebt, niet met je niet-passende Stuben gaan rijden. Hoe jammer het ook is, anders krijg je daar later alleen maar meer spijt van.

succes ermee.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 14:00

Prisca"]
Oww wat balen zeg. Kan begrijpen dat je hier moedeloos van wordt.Wat voor een zadel adviseerde hij nu?. Je zou toch verwachten dat ze je zadel terug brengen in de oude staat (op hun kosten) ?.
[/quote]

De winkel waar ik nu ben geweest heeft hem wel geweldig opgevuld maar die zeggen nu dat dit zadel dus eigenlijk helemaal niet op mijn paard past. (eigenaar van de winkel heeft het zadel nu liggend op Nap bekeken en is tot deze conclusie gekomen terwijl de zadelmaker van deze man vond dat het wel allemaal kon en die heeft hem ook op mijn paard gezien......)

[quote="Prisca"]
Misschien een idee op nappie voor de kar te zetten heb je ook geen zadel meer nodig Haha!. Sorry grapje.
[/quote]

Dat wilde ik altijd wel maar helaas heeft Nap Artrose dus wil ik hem die belasting niet aandoen aangezien je toch vrij veel op het harde met een paard voor de kar rijdt Knipoog Had mezelf ooit wel in een trouwkoetsje zien zitten met mijn eigen paard ervoor Haha! (heb altijd gezegd dat ik niet eerder trouw voordat mijn paard wit is en voor een kar loopt Tong uitsteken )

[quote="Suzan"]
In elk geval niet doorrijden met een slecht passend zadel. Behalve dat dat niet eerlijk is tegenover je paard, gaat dat je uiteindelijk alleen maar veel meer geld (en tijd) kosten.
(kan ik je uit eigen ervaring zeggen.).
[/quote]

Mja ik weet het, had wel het idee dat het na het leeg halen en opvullen beter met hem ging want hij liep echt voor het eerst sinds tijden weer over zijn rug.... Maar doorrijden is idd geen optie meer!

[quote="Suzan"]
Heb je je zadel bij een gerenomeerde winkel gekocht? Als het een winkel is, die een naam hoog te houden heeft, dan zullen ze toch hun best moeten doen om je te helpen.
[/quote]

De winkel waar ik hem oorspronkelijk heb gekocht da's een ander verhaal Boos! Daar is mijn zadel in 1,5 jaar tijd al 3 keer opgevult geworden....... omdat het volgens hem nodig was (is een heel bekende winkel bij ons in de buurt!). Maar door al dat opvullen zaten er op sommige plaatsen gewoon harde klonten in het zadel en op sommige plaatsen geen vulling meer Boos!

[quote="Suzan"]
Is je Stuben echt in zo'n slechte staat? Als het zadel er verder nog netjes uitziet, zou die misschien op een ander paard nog prima passen en dus best nog wat op kunnen leveren.
[/quote]

Tja wat het stuben zadel betreft, ik heb elandleer erop en dat ziet er gewoon niet netjes meer uit. Heb ook een tijdje (2 weken maar) een bijrijdster op proef gehad en die ging niet echt netjes met mijn spullen om met als gevolg dat de achterkant van mijn zadel behoorlijk beschadigd is Boos! Ik denk dat ik zo'n 700 a 800 euro nog vor het zadel kan krijgen maarja daar heb ik geen ander zadel voor

[quote="Suzan"]
Ik had destijds nogal onverwacht een nieuw zadel moeten kopen. Had er niet voor kunnen sparen, had een 2e hands Rossner zadel om in te ruilen, dus ik had ook niet een al te groot budget. Daarom had ik ervoor gekozen om een Wintec, met verwisselbare boom te kopen. Niet zo duur en vrij makkelijk aan te passen. .
[/quote]

Mja maar moet eerlijk zeggen dat ik me helemaal open rij op een kunstofzadel Verdrietig Da's dus waarschijnlijk geen optie om een kunstofzadel aan te schaffen.

[quote="Suzan schreef:
Ik zou toch eens kijken wat er met die winkel te regelen valt. Maar in elk geval totdat je een goedpassend zadel hebt, niet met je niet-passende Stuben gaan rijden.


Misschien dat er met die nieuwe winkel, die hem heeft opgevuld, wat te regelen valt als ik dit zadel inruil en een ander koop..... weet in ieder geval dat ik niet zomaar een paar honderd euro's even kan bijlappen Met die oude winkel, denk dat ie niet echt meewerkend is, heb ook heel weinig behoefte om nog bij hem langs te gaan, voel me namelijk echt in de zeik genomen!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:04

voor 7 a 800 euro kan je best een mooi zadeltje vinden hoor!
Het zal wel 2ehands zijn, maar goed, dat is je Stubben nu ook Haha!

Ik zou gewoon je nieuwe zadelmaker vragen om langs te komen met wat zadeltjes.. sterkte!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:16

7 a 800 honderd heb je een net tweedehandsje voor hoor... Ik heb hardleers geleerd dat je beter 7 a 800 voor een goede tweedehands neer kan leggen dan mischien 1000 voor een kwalitatief minder nieuw zadel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:28

Momenteel zit ik nog middenin een rouwproces omdat mijn zadel net gestolen is, uh, herstel, mijn 2 zadels net gestolen zijn. Voor dressuur had ik een Kentaur en ik had die nog geen 3 jaar, maar ik was er meer dan tevreden over. Het zat heel fijn, lag na kleine aanpassing perfect op mijn paard, zag er nog picobello uit (wat ik niet echt verwacht had) en de kwaliteit bleek ongeveer 10 keer zo goed als ik op voorhand had gedacht (was iets sceptisch). Volgens mij zijn die zadels nieuw 800 euro op het moment.
Napoleon, zou jij mij per pb willen vertellen welke winkel er zo gekloot heeft met je zadel, ik moet binnenkort namelijk weer op zadeljacht en wil graag weten waar ik met een grote boog omheen moet, alstjeblieft??

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:30

Kentaur vond ik inderdaad ook erg fijn om op te zitten... maar lag niet echt fijn op mijn paard...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 14:51

Tja het probleem is ook een beetje dat toen ik zadels ging passen op mijn monster er van de 15 niet een paste Boos!
Alles lag verkeerd en daarbij komt nog eens dat ik vrij ver naar voren kukelde door mijn whiplash en ik mezelf nog steeds direct doorrij in een te diep zadel. Ainsley is daarom voor mij bijvoorbeeld echt not done Een JC kan ik ook niet op rijden en daarom ben ik uiteindelijk bij de Stubben Scandica uitgekomen met extra zacht zitgedeelte en een niet diepe zit.......Misschien moet ik maar eens een Anky zadel proberen?! Hoor ik wel goede dingen over!

God wat baal ik hier van zeg Boos!

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:08

Balen, Tessa.
Kun je van stal neit een zadel lenen? Kun je in ieder geval diverse zadels uitproberen en heb je even de tijd om rond te kijken.
Ik heb nu een ook een Wintec 500. Ik stelde me er weinig van voor, maar moet eerlijk zeggen dat het me niet tegen valt.
Kentaur zadels rijden ook erg fijn. is een goede optie voor je.