Leren rijlaarzen troubles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Leren rijlaarzen troubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 13:42

Ik heb sinds juni vorig jaar leren rijlaarzen gekocht. Maar nu ligt de hak eraf (het onderplaatje) en is het aan de achterkant waar je laarzentrekker zit, het helemaal geribbeld en zelfs een klein beetje gescheurd. Ik loop er niet op en rijd er alleen maar mee. Het zijn Lipica's. Mag dat na krap een jaar?

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:16

Dat hangt er vanaf, wat voor laarzenknecht/trekker jij gebruikt!!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:04

Lipica's zijn niet zo heel duur toch? Maar op zich moet je natuurlijk wel kwaliteit kunnen verwachten...

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 20:47

Ik gebruik er een die de winkel zelf aangeboden heeft. Neej, maar alsnog 200 euro dus een beetje kwaliteit kan geen kwaad lijkt mij.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:23

Gewoon laten maken bij een schoenmaker??

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:40

Ik zou terug gaan naar de winkel, kans dat ze m gratis maken omdat het al zo snel gebeurd.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:59

Mano schreef:
Ik gebruik er een die de winkel zelf aangeboden heeft. Neej, maar alsnog 200 euro dus een beetje kwaliteit kan geen kwaad lijkt mij.


Je moet eigenlijk een laarzenknecht met beugel over de wreef heen gebruiken.
Dan trek je niet alleen aan de hak, maar ook aan de wreef.

Je kunt er mee terug gaan, maar ik geef je niet zo heel veel kans. De hak kunnen ze er waarschijnlijk wel onder laten maken. Tenzij dit al veel vaker is gebeurt.
Maar laarzen fabricanten zijn heel slecht in vergoeden van klachten.
En het geribbelde, waar de laarzenknecht zit, is dan in hun ogen hoogstwaarschijnlijk je eigen schuld!!

Je kunt het beste gewoon ff terug gaan naar de ruitersportzaak waar je ze gekocht hebt, zij kunnen het bekijken en evt. beoordelen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:09

Hakken zijn normale slijtageplekken. Dat je die eens in de zoveel tijd moet laten vervangen is heel normaal.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:14

Dat had ik ook met mijn cavallo's. Ook mee terug gegaan naar de winkel.
Het eerste wat ze eigenlijk vroegen is inderdaad welke laarzenknecht ik gebruikte, waarop ik zei dat ik dezelfde had gekocht als die hun gebruiken bij de pashoek van de leren laarzen. (unity: dat is gewoon een ijzeren zonder lus aan de voorkant, maar met van die, hoe kun je dat omschrijven, beweegbare delen aan de zijkanten waardoor je je laars perfect in kunt klemmen zonder dat ie eruit kan schieten). De laars is teruggestuurd geweest naar de fabriek en gerepareerd zonder kosten. Nu heb ik er geen last meer van. Het scheen aan het type te liggen, het kwam dus wel vaker voor. Wel teruggaan hoor!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:22

Margreet schreef:
Hakken zijn normale slijtageplekken. Dat je die eens in de zoveel tijd moet laten vervangen is heel normaal.

Maar na een jaar is toch wel erg snel en dan er niet op lopen of wat dan ook..
Ik doe alles met mijn laarzen loop er heel de dag op elke dag! En na bijna 2 jaar zien ze er nog prima uit!

Ik zou idd even terug gaan je weet maar nooit!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:24

Ben bang dat je bij Lipica's weinig kans hebt dat het zo geregeld wordt...

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:52

lieke2 schreef:
Dat had ik ook met mijn cavallo's. Ook mee terug gegaan naar de winkel.
Het eerste wat ze eigenlijk vroegen is inderdaad welke laarzenknecht ik gebruikte, waarop ik zei dat ik dezelfde had gekocht als die hun gebruiken bij de pashoek van de leren laarzen. (unity: dat is gewoon een ijzeren zonder lus aan de voorkant, maar met van die, hoe kun je dat omschrijven, beweegbare delen aan de zijkanten waardoor je je laars perfect in kunt klemmen zonder dat ie eruit kan schieten). De laars is teruggestuurd geweest naar de fabriek en gerepareerd zonder kosten. Nu heb ik er geen last meer van. Het scheen aan het type te liggen, het kwam dus wel vaker voor. Wel teruggaan hoor!


Klopt deze kan ook. Wij verkopen deze echter niet meer, omdat door zand etc. de beweegbare delen klem gaan kunnen gaan zitten.
Die met de lus hebben wij gewoon de beste ervaring mee.
Cavallo heeft een best goede klachten afhandeling, maar de rest dus niet, en daar zit m dus denk ik het probleem. Dit in combi met de beschadiging van de laarzen knecht maken het al minder makkelijk om dit vergoed te krijgen.
En tja...... Is het niet een oud spreekwoord wat zegt: voorkomen is beter dan genezen.... Slim

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 22:32

Ik ben vandaag terug gegaan en ze zeiden dat dit met Lipica's heel snel gebeurd en het kwalitatief slechte rijlaarzen zijn. Ze kunnen er niks aan doen, behalve een nieuwe hak onder zetten voor 25 euro. Aangezien ze ook te groot geworden zijn heb ik nieuwe gekocht van Cavallo, type talent. Deze zien er veel beter uit en ik hoop dat ik er nog lang(langer iig hehe) van kan genieten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 07:36

ik heb Equins (is dacht ik hetzelfde als Lipica) en het gebeuerde mij laatst ook, althans ik trok de hak los. Maar voor 10 euro heetf de schoenmaker hem gelijmd en er een paar spijkers in geslagen Knipoog

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 08:50

Ja dat geintje heb ik ook al gehad. Maar alle foutjes bij elkaar opgeteld heb ik dus maar nieuwe aan geschaft. En de Lipica's en Equins staan hier nu voor 89 euro omdat ze eruit gaan.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:15

Heb er gelukkig nog geen last van, maar
wel lekker zeg heb je toch een paar nieuwe laarzen!
*zucht* ben zelf zooo blij met m'n petrie's Knipoog