veulen zonder vriendjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

veulen zonder vriendjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 10:20

hoi hoi,

Mijn paard krijgt een veulen bijna, Ze is bijna 3 jaar en gedekt bij de vorige eigenaar zonder dat we het wisten.
Mijn paardje staat bij een boerin in de buurt in een super mooi weitje (vind ik zelf he *LOL* )
En eerst stond ze altijd met een ander paard die ook een veulen kreeg dus niets aan de hand.

Maar omdat het uitging met haar vriend Verward ging ze weg daar. Dus mijn paardje stond alleen. En net daarna ja hoor kom ik erachter dat ze drachtig is.

Het probleem is dat ze dus alleen staat met een paar ganzen en de koeien in de wei erlangs.
De boerin wil niet dat er nog meer paarden bij komen ? waarom weet ik niet want als zei niet weg was gegaan hadden er ook 4 paarden gestaan maar oke. Ik mag niet klagen want kan er heel goedkoop staan.

Wat moet ik nu doen? het veulen staat dus eigenlijk alleen met de moeder. Met afspenen kan hij wel naar niemand toe om daar te staan maar nu nog niet.

Is dit erg?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:05

Je kunt het veulen toch naar de opfok brengen..dat zou ik in iig wel doen!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:08

Het is natuurlijk het beste voor het veulen dattie in een kleine kudde staat... Vriendjes zijn erg belangerijk voor een veulen. Voor z'n opvoeding en ontwikkeling.
Is er echt geen mogelijkheid om je paard ergens anders te stallen? Waar merrie met veulen wel in een groepje de wei op kan?
Dat zou toch echt het beste zijn...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 11:26

nee die mogelijk heb ik niet! ik kan niemand vinden om haar en veulen te kunnen stallen. Alleen bij degene die me met het probleem heeft opgezadelt en hij doet het alleen voor veel geld.

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:35

Luckey, niet iedereen heeft geld voor om het veulen in de opfok te doen. Helemaal niet als je niet op een veulen gerekend hebt. Ze geeft zelf al aan dat ze graag daar wil blijven staan omdat ze daar niet zo veel hoeft te betalen. Knipoog

Kan je niet met de eigenaar van het landje een tijdelijke afspraak maken... Dat er tijdelijk een ander paard bij mag lopen totdat jouw veulen afgespeend wordt? Dan kan je bijvoorbeeld een oproepje plaatsen of iemand zijn shet tijdelijk bij jouw pony wil laten lopen...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 11:55

ik heb zelf een shetlandertje gekocht om erbij te zetten maar hij is veel te druk dus dat is geen optie! Ze vind het dus wel goed als ik er 1 bij zet maar iemand anders niet. Dat is dus het probleem..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:57

Uhm... Ik kan je verhaal eigenlijk niet zo goed volgen. Je merrie krijgt binnenkort een veulen. Moeder en kind staan samen in 1 wei... prima toch?! Alleen als het veulen afgespeend is, moet hij wel in een groep komen.


Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:59

seren schreef:
ik heb zelf een shetlandertje gekocht om erbij te zetten maar hij is veel te druk dus dat is geen optie! Ze vind het dus wel goed als ik er 1 bij zet maar iemand anders niet. Dat is dus het probleem..


Maar het maakt toch niet uit dat hij te druk is? Of ligt dat aan mij... Verward

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 13:20

uhm wel... hij sjeest alles en iedereen achterna. Hij staat nu niet hier omdat hij overal achterna rent. Hij stond niet bij marit maar de wei aan de overkant en ze wordt nu al onrustig van hem. Ook gaat hij achter ganzen schapen geiten en andere paarden aan. En ik wil niet dat hij een keer een mep krijgt want ie is echt mini.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:32

Misschien als ie die mep krijgt, leert ie het juist af.
Je zou het veulen tijdelijk met de shetlander in een andere wei kunnen zetten. Brabant stikt van de boeren, er is er vast wel 1tje te vinden, waar je deze 2 paardjes tijdelijk kunt weien voor een klein bedragje!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:23

Ik weet niet wat je maandelijks moet betalen waar je staat, maar opfok is ook niet zo heel erg duur...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers