Wie het weet mag het zeggen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:18

bah wat vervelend voor je. k heb t zelf ook gehad, rode vlekken in mn hals (en nee het kwam niet door colltruien Haha!) en toen heb ik bloed laten prikken maar helaas is daar niks uitgekomen. van een vriendin kreeg ik de tip om je goed in te smeren met bodylotion of gezichtscrème. ik hoop voor je dat t snel overgaat!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 15:46

Als ik het zo hoor denk ik idd dat het stress is.
Mn vriend heeft precies hetzelfde, die krijgt plekjes die gaan jeuken en open gaan.
Uiteindelijk gaan ze wel vanzelf weg.
Hij gebruikt er een zalf voor, maar ik ben even de naam van die zalf vergeten.
Ik zal hem vragen hoe die zalf heet, misschien helpt het ook bij jou.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:02

Joh..dit klinkt echt héél bekend Scheve mond

Ik heb een miljoen soorten allergieën en altijd al een gevoelige huid gehad: slecht tegen zeep kunnen enzo. Ik had ook al een paar jaar een exceemplek in mn rechterelleboog: precies zoals je zegt dan even hormoonzalf en dan was het weg voor een paar dagen. Was prima onder controle te houden.
Maar nu, sinds een paar weken, is het gigantisch uitgebreid, zit het ook op mn linkerarm, in mn nek (das *echt* om gek vn te worden) en heb ik uitslag op mn voorhoofd.... Het ziet er ongeveer uit als een klein beetje jeugdpuistjes oid dergelijk, maar dat is het niet. Gelukkig heeft iedereen van mijn leeftijd wel puistjes in meer of mindere mate dus valt het niet echt op Knipoog Maar het is wel echt vervelend, door die jeuk...
Dinsdag ga ik ervoor naar de dermatoloog: ze hebben me gewaarschuwd dat met mijn allergieën/etc er een grote kans is dat er niks specifieks gevonden wordt, maar ik heb hoop..
Ik zou je toch heel erg aanraden om naar een andere huisarts te gaan of net zo lang te zeuren om doorverwezen te worden, want je moet er niet aan denken dat je één of andere huidziekte hebt (kan ook) en er door zo'n stomme *** niet naar gekeken wordt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 17:42

Gezichtscreme ben ik idd al een tijd mee aan het smeren. Dat houdt het ergste tegen, maar weg gaat het niet

Het vreemde is dat ik toen ik klein was nooit ergens last van heb gehad. Een jaar of 8 geleden begon het met een klein beetje hooikoorts, nu is de hooikoorts bijna niet meer te onderdrukken met medicijnen en sinds een jaar of vier komt er ook steeds meer exceem bij.
Longcapaciteit is ook maar zo'n 75%, astma is het niet, en nu doen ze er maar niets meer aan.....
En nu sinds een jaar ongeveer steeds meer voedselallergieën *zucht*

Ik ben trouwens een jaar of drie geleden (na doorverwijzing door de HA) bij een allergoloog geweest. Zou ik daar nu zomaar weer een afspraak mee kunnen maken?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:28

Ik heb 1 uitslag gehad over mijn hele lichaam, paar dagen voordat ik die uitslag kreeg had ik een soort rustgevend pilletje genomen.
Ik wist zeker dat het daar door kwam, maar mijn huisarts was er van overtuigd dat het door nieuwe kleren kwam Verward terwijl dat absolut niet zo kon zijn..
Maargoed je slikt dus niet iets van pilletjes ofzo, asprines? of wat dan ook waar je ev. ook alergies voor kan zijn?
Hoop dat je er gauw uit komt, want het lijkt me geen pretje!
Succes ermee richtje enne.. ik kom gauw een x logeren Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 09:56

Ik heb dus wel andere medicijnen voor m'n hooikoorts, maar daar lijkt het niet door te komen.....

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:07

nou een vriendin van mij had/ heeft hetzelfde!
heb je al eens ged8 aan een speciale plant waar je allergisch voor bent?
ga voor alle zekerheid maar even naar de dokter! sterkte ! Ach gut roos

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:08

en tuurlijk kun je zo een afspraak maken gewoon doen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:12

ik dacht ook meteen aan psoriasus ik heb het ook. Als dat uitbreid moet je lichtterapie hebben in het ziekenhuis. Zou toch maar goed in de gaten houden of het niet erger word en anders toch maar een dokter bezoeken. beterschap.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:21

ik weet niet of het al eerder is genoemd, maar zou nikkelallergie een oorzaak kunnen zijn? dit is tijdens allergietesten niet of nauwelijks te testen, mijn moeder en zusje hebben er vaak last van.
de plaatsen zijn ook heel willekeurig, heb je bijv een ring om waar je allergisch voor bent, dan kan je bultjes op je been krijgen, of in je nek, of waar dan ook... of bij een ketting bultjes op je hand...
dat jeukt best wel, is rood en kan ineens komen of ineens weer weg zijn...