[NH] minikamp level 1 was super gaaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

[NH] minikamp level 1 was super gaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 08:44

ik heb afgelopen weekend het level 1 minikamp van parelli gedaan. het was echt zo gaaf. exel is zo inmens gevoelig geworden.
eddy wilde iets voordoen met haar, maar fase 1 was al genoeg. zegt ie over mijn exel tankje dat het zo'n gevoelig paardje is. hihihi wie had dat ooit gedacht.
helaas heb ik net mijn level 1 niet gehaalt. ze had problemen met aangalopperen. ik denk dat ze wat te moe was en ze ging dus bokken, waardoor ik 1 oefening niet heb kunnen doen.
verder deed ze alles zo super goed en zie je maar weer een paard met een oog is ook nog tot een hoop instaat hihi
op de weg terug heeft ze geen stap meer gezet in de trailer. ze was echt zo moe dat ik bang was dat ze omzou vallen.
terug op stal kreeg ze eten en terug de paddock in. haar vriendjes en voor al sym waren zo blij d'r weer te zien. het was een gehinnek waar je doof van werd.
symmie zei mams gedag en bleef vervolgens aan me plakken. ik mocht niet weg zonder haar. echt zo zielig.
maar goed ik kan echt iedereen het aanraden, want het doet zoveel goeds met jezelf en je paard.

liefs,

heleen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:52

Gaaf hoor dat je er oz van genoten heb!!!!! Echt super hoor.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:25

ik hoorde al van susan dat het erg leuk was. Ik wilde zondag even met rio komen kijken, maar helaas lukte dat niet....

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:53

Super, wat fijn Knipoog
ennuh, die ene oefening heb je vast zo gefilmd!

Ik heb pas een L2 at liberty camp gehad, super! Ik kijk nu al uit naar de volgende cursus!!!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:55

leuk zeg dat het zo'n succes was,
heb inmiddels een paar clinics mee gemaakt en het is gewoon keer op keer super,

jammer dat je die ene oefening niet hebt kunnen doen, maar als het idd kwam omdat ze moe was dan kan je het strakkies gewoon ff opnemen en heb je het alsnog,
krijg je ook een mooie rode string Haha!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:53

wouw Kwijl heel coowl zeg
jammer dat je level 1 net niet gehaald hebt zeg.

'In het land der blinden is eenoog koning'

kristien
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Diest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:31

Je zal wel erg snel slagen in die ene proef, succes ermee!

groetjes,
Kristien
www.pnh.be

The horse doesn't care how much you know until he knows how much you care

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 19:45

dank je hihi
heb vandaag de oefening gedaan hoor. ze had nog wel een beetje strss met aangalopperen, maar ze gheeft niet gebokt en heb dus na wat pogingen in galop te komen de oefening nettjes gedaan aan een lang teugeltje.
ze gaat met haar hoofd gooien als ze niet wil aanspringen. dan rij ik gewoon door in draf tot haar koppie weer zak en dus de stress verminderd en probeer ik het weer. meestal ging ze de tweede x gewoon. dus even een weekje oefenen en dan doen we het voor het eggie Lachen

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

kristien
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Diest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:36

phoenix4ever schreef:
dank je hihi
heb vandaag de oefening gedaan hoor. ze had nog wel een beetje strss met aangalopperen, maar ze gheeft niet gebokt en heb dus na wat pogingen in galop te komen de oefening nettjes gedaan aan een lang teugeltje.
ze gaat met haar hoofd gooien als ze niet wil aanspringen. dan rij ik gewoon door in draf tot haar koppie weer zak en dus de stress verminderd en probeer ik het weer. meestal ging ze de tweede x gewoon. dus even een weekje oefenen en dan doen we het voor het eggie Lachen


Voor je het weet loop je met de rode string rond in je broekzak!!
waauw!!

groetjes,
Kristien

The horse doesn't care how much you know until he knows how much you care

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:49

leukdat je er ook zo van genoten hebt ik vond het ook echt een aanrader.

Citaat:
Ik heb pas een L2 at liberty camp gehad, super! Ik kijk nu al uit naar de volgende cursus!!!


daar willen we natuurlijk ook alles van weten VERTEL Tong uitsteken

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 21:11

ja ik ben wel aan een nieuwe savvy string toe. hoewel hijs nu zwart bij wat voor level krijg je die . lol

jaja meer parelli verhalen zijn echt welkom

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

kristien
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Diest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:26

phoenix4ever schreef:
ja ik ben wel aan een nieuwe savvy string toe. hoewel hijs nu zwart bij wat voor level krijg je die . lol

jaja meer parelli verhalen zijn echt welkom


level 4.... hmmm, zal geen makkie zijn! Haha!

Ja, alsjeblieft, ik wil verhalen!!!

groetjes,
Kristien

The horse doesn't care how much you know until he knows how much you care


memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:21

Ik heb ook meegedaan aan de level 2 at liberty kamp (en daar mijn level 1 gehaald!), hieronder volgt mijn verhaaltje over die dag:

Bij het grondwerk vooral veel falling leaf gedaan en op zich heb je toch veel aan de oefening.Wat close range circling gedaan en gewerkt aan de galop bij circling game, echt je navel in de looprichting van je paard als je hem harder wil omdat ie anders naar buiten spurt (naast dat ie dus voorwaarts gaat). Dag één was vooral op gericht dat jij je bubbel hebt (persoonlijke ruimte) waar je paard dus niet in mag. Ook bij de disengagement bij falling leaf is het belangrijk dat, als je daarom vraagt, het paard het niet als uitnodiging ziet om meteen jouw ruimte binnen te wandelen. Het verschil zit vaak in de kleine dingen!

Naast eerst drievierde van de dag binnen geweest te zijn gingen we naar buiten (wind/ koud/ nieuwe omgeving), eerst ff zo'n 200 meter falling leave gedaan om de paarden left brained te krijgen. Toen achter elkaar en de voorste stopt dan gaat zijwaarts, stopt en gaat weer vooruit. Toen de ors geoefend gevolgd door disengagement van de HQ, ook je paard left brained te krijgen. In het begin was Sjo enigzins woest en dammerig, van Eddy te tip gekregen als ik in een groep ben en hij begint zich zo te gedragen om niet een ors te vragen totdat ie zacht is in het halster maar gewoon totdat ie terug is in de gang die je wilde.

Volgende dag eerst on line geoefend, Eddy heeft Sjo ff aangepakt wat betreft achteruit. Eerst bij de porcupine versie. Daarbij vooral lettend op dat het paard recht is, niet zijn hoofd wegdraaid en een beetje tempo maakt en dan pas loslaten. Toen de yoyo game, die bij mij echt erg slecht is. Dat heeft Eddy dus met Sjo voorgedaan. Effectieve fase 4, en als het paard je probeerd te negeren (hoofd wegdraaid) een vloedgolf door het touw laten gaan (flinke zwieper) zodat ie zijn hoofd weer op jouw richt. Dan weer aardig vragen om achteruit. Na een paar keer ging Sjo achteruit op fase 1!

Volgende onderdeel was at liberty, wat goed ging behalve dan de keer dat ie er vandoor ging en het een kwartier duurde voordat ie weer bij me terug kwam. At liberty is nu nog 80% friendly en rust geven en 20% van de tijd oefeningen vragen omdat de draw dan beter wordt.

Na de pauze was het rijden, eerst ff grondwerk gedaan wat erg snappy was nu! Ook met het rijden was ie spontaan veel vlotter, weer veel ors gedaan en bend to a walk/trot. Met paarden zoals Sjo (snel zijn hals vast zet) wachten totdat ie licht is op zijn halster. Sjo stopt meestal eerst en bend dan pas in. Dan je energie hoog houden en vragen om HQ disengagement, zodat ie snapt dat een zachte bend ook kan terwijl je loopt Knipoog. Een goede test of je bend goed is , is stilstaan, vragen om een bend, die teugel los laten en zijn voorhoofd aaien. Als dat kan dan is je bend goed.

Natuurlijk hebben we nog veel meer gedaan!
Maar over het algemeen was het geleerde van deze twee dagen, dat het
verschil in voldoende versus goed/uitstekend het zit in de kleine dingen. Dingen waar je niet meer op let, of het idee erachter wat je een beetje bent vergeten, fouten die erin geslopen zijn, en als je er weer op gewezen wordt dan gaat het spontaan stukken beter!

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 10:18

ja ik voel me nu meer zelfverzekert dan voor de cursus. ik was voor de cursus bang dat ik het fout deed en nu ben ik relaxed.
er vielen wel honderd kwartjes op een dag. echt zo gaaf.
tja exel deed alles echt super goed. zelfs haar blinde kant gaf weinig problemen.
heb jij nu ook het gevoel als of het omgaan met je paard is veranderd?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 10:46

haha heb de aanvraag voor level 2 al binnen Lachen

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers