extra full peesbeschermers verkrijgbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

extra full peesbeschermers verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 20:25

tja mijn paard heeft nogal grove pootjes..ik heb nu peebesschermers van BR maat full..maar die zijn eigenlijk iets te klein.. hij heeft sinds kort kleine beschadigingen van de peesjes..het zijn nog geen wondjes maar ik wil liever ook niet dat het dat wordt.. dus vandaag ruitersportzaak opgebeld..nee die hebben we niet was het antwoord..ze zouden terugbellen als ze de boeken doorgesprit hadden..maar ben niet gebeld..
weet iemand een merk die ze ook in extra full maakt?
of misschien beenbeschermers in extra full?
zouden legwraps een goed alternatief zijn?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:26

je kunt ook van die beschermers voor de achterbenen kopen en die om de voorbenen doen... die zijn een stukje groter. maar ik weet niet of de pasvorm perfect geschikt is voor de voorbenen

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 20:28

dat kan ik morgen wel ff nakijken in de winkel..maar denk het haast niet..tenminste zegt mijn gevoel

off-topic ben bij slaghekke geweest..was mooi.en wordt nog mooier denk ik

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:27

zijn echt die kapjes de klein of meer de bevestigingsbandjes??
die van mij had eerst Full-maat van BR maar de klittebanden waren te kort en hij kreeg er wondjes van. heb nu peesbeschermers van Norton/chaveaux ?? zit nog een extra stuk tussen waardoor de klittenbanden langer zijn.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:31

Misschien de Action Legprotector 3 in 1 die gaan geloof ik zo tot XL of Zelfs XXL.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:39

als iemand iets vindt, wil ik het ook graag weten...... kogel 353 cm en pijpbeen 30 cm.... Schijnheilig en hij strijkt als een gek Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132047
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:49

Ik weet dat Margreet hetzelfde probleem heeft met de beschermers van Nescio.
Misschien kun je haar eens een pb-tje sturen om te vragen hoe ze het opgelost heeft.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:53

Citaat:
zijn echt die kapjes de klein of meer de bevestigingsbandjes??
die van mij had eerst Full-maat van BR maar de klittebanden waren te kort en hij kreeg er wondjes van. heb nu peesbeschermers van Norton/chaveaux ?? zit nog een extra stuk tussen waardoor de klittenbanden langer zijn.


het zijn idd de klittebanbdjes die de wondjes geven..zal eens kijken in de divozagids..en anders morgen in de ruitersportzaak


Citaat:
Misschien de Action Legprotector 3 in 1 die gaan geloof ik zo tot XL of Zelfs XXL.


deze zijn mij afgeraden omdat er veel vuil achter blijft zitten..en ze daar wondjes van in de kootholten krijgen..maar als iemand ervaring met deze dingen heeft..hoor ik het graag

tot nu toe allemaal bedankt..en nog meer tips zijn welkom

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:54

smurf schreef:
als iemand iets vindt, wil ik het ook graag weten...... kogel 353 cm en pijpbeen 30 cm.... Schijnheilig en hij strijkt als een gek Scheve mond


weet je dat zeker Rolleyes

maar ben ook wel benieuwd van welke merken extra full verkrijgbaar is, voor is full gewoon goed, maar achter is dat echt te klein Scheve mond

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:55

zal wel 35 zijn denk

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 23:00

hmm... norton/chevaux kan ik nie vinden en de action beenbeschermers zijn er bij divoza alleen in het m...maar die ijn ongetwijfeld te bestellen..iemand ervaring met dit soort beenbeschermers?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:04

bij www.letty.nl kun je beschermers op maat laten maken. Kost een berg, heb je ook wat.
Ik ben lang op zoek geweest naar beschermers in een grote maat, maar helaas zonder resultaat. De beschermers van Veredus schijnen langere sluitingen te hebben en groot te vallen, zelf niet gepast. Ik heb nu een paar normale maat full van BR, waarvan ze in de ruitersportzaak de sluitingen vervangen hebben door langere (kosten € 5,-) dat werkt goed. Het "kapje" wordt in het gebruik vanzelf wat breder. Van de strijklappen heb ik zelf de sluitingen langer gemaakt, stukje klitteband er bij aan, gaat ook goed.
Verder heb ik ook nog een paar zogenaamde "3 in 1 beschermers" van Kavalkade, die helemaal om het been heen gaan. Die horen geloof ik officieel een stukje te overlappen, dat doen ze bij mij niet, maar ze gaan er wel helemaal omheen.

Of natuurlijk bandageren, dat past altijd, maar daar doe ik niet aan.

edit: Beschermers voor achter om de voorbenen doen heb ik overigens ook geprobeerd. Werkt niet, want ze zijn te hoog, prikken in z'n knieholtes. Sloten ook niet mooi aan om de kogels.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 23:06

nee bandagerern is ook niks voor mij...en met springen vind ik het zelfs gevaarlijk..
maar bedankt voor de tip ga meteen kijken
en idd..heb ik net van een vriendin gehoord van de veredus... het voordeel daarvan is ook dat de bandjes helemaal glad zijn..bij de BR is er een overgangstukje van elastiek naar stof en dat is precies wat knelt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:12

Je moet die bandjes ook niet strak doen hoor, ik doe ze net vast en het ding blijft verder door z'n pasvorm op de plek. Maar dan moeten de bandjes dus wel lang genoeg zijn... Ik zou het anders ook eens in een goede ruitersportzaak overleggen of ze iets voor je kunnen aanpassen. Ik heb het bij Fugers in Soest laten doen, je ziet er niks van, is een hele nieuwe sluiting aan gekomen, dus geen stikselnaad ofzo waar er iets aangezet is.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 23:15

nou ik krijg ze nauwelijks dicht..eerder had ie er geen last van omdat ie toen toch winterhaar had...maar nu heeft ie weer een dun poezelig velletje.. maar misschien dat ik ze ook nog wel kan laten verstellen...das wel slim ja..
oke morgen dus dingen mee naar ruitersportzaak

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:19

als je ze nauwelijks dicht krijgt zitten ze echt te strak! Langere sluitingen dus, dan is het al opgelost denk ik. Het elastiek moet niet uitgerekt zijn als je ze vastmaakt. En dan niet gewoon een stukje eraan, dan heb je nog een irriterend randje, echt hele nieuwe.
Je hebt eerst een stukje elastiek en daar zit dan het "pluizige" deel van het klitteband aan, dat zit dubbel, zodat het aan 2 kanten pluist, daar moeten ze gewoon een heel nieuw, langer stuk van maken.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 23:22

slopen dus die handel...en geen "overgangsstukje meer maar uit 1 stuk"
oke begrepen..zal eens zeuren bij de winkel..ben benieuwd..
maarre die action beenbeschermers vind je dat wat ?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:37

de overgang tussen elastiek en klitteband houd je natuurlijk wel, maar daar heb ik geen problemen mee, denk dat dat bij jou ook wel mee gaat vallen als het allemaal wat ruimer zit. Bekijk van tevoren ook even hoeveel je tekort komt, bij mij zijn ze 5 centimeter langer gemaakt, dat is zat. Steken nu zelfs iets uit, maar dat geeft niet.

Als je er niet uit komt, kan ik het hier misschien wel voor je laten doen anders, zien we dan wel weer.

Die action dingen zijn op zich wel ok, ik heb iets vergelijkbaars van Kavalkade en die passen fijn. Grote nadeel vind ik dat ze niet zo prettig zijn als ze nat worden. Ze worden heel vies en zwaar, drogen langzaam etc. Daarom heb ik dus ook een paar normale peesbeschermers.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 23:42

ik had mijn meetlint al opgezocht!..meteen opmeten die handel..
ik denk dat ze bij mij ook wel 5 cm langer mogen..vooral de onderste die is echt veels te kort..

misschien dat ik er een paar van die actions erbij koop voor tijdens de les...dan worden ze niet nat. maar iemand klagde dat je moet uitkijken voor wondjes in de kootholten omdat daar veel vuil blijft zitten..geen last van?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:53

Nee, daar heb ik geen last van. Al zal dat misschien ook samenhangen met de bakbodem.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 01:03

Overigens, nog als aanvulling: als je echt goede 3 in 1 beschermers wilt, koop dan geen Action, maar Professional's Choice!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 06:42

dat probleem heb ik dus ook Haha! alleen de kogel past niet eens in de br maat full Haha! om over de klitteband nog maar niet te spreken..

maar eindelijk heb ik dan een beschermer gevonden die past.. de protec nr 1 die heeft lange klitteband en zit ook nog eens goed om de kogel Haha!

ik heb zelf eskadron 3 in 1 beschermers gehad.. maat full.. waren gewoon te kleinhoor.. kreeg de klittebandjes amper dicht om de kogel..

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 07:48

Ik heb dit probleem ook.. De br kappen passen net. Of misschien ook wel niet.. Hij heeft er ook al 2 x een stuk uitgebeten.
San wordt de laatste tijd ook narrig als ik ze om wil doen. Dus ik doe het al zo weinig mogelijk..
Waar verkopen ze die protec nr 1 ?