Wie het weet mag het zeggen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Wie het weet mag het zeggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 21:43

Sinds een week of 1,5-2 heb ik opeens uitslag in m'n gezicht.
Waar het van komt geen idee Verward

De ene dag zit ik er helemaal onder, de andere dag is het praktisch weg. Buiten dat het er niet uit ziet, jeukt het ook nog eens en is het af en toe behoorlijk gevoelig. Niet prettig dus En als ik nou wist waar het vandaan kwam, kon ik er wat mee. Maar ik kan er echt geen patroon in ontdekken.

Wie heeft de geniale ingeving waar het van zou kunnen komen?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:45

Toevallig laatst oorbellen laten schieten of spoel je met Chloorhexidine (of hoe dat spul ook heet?)..
Dat zijn bij mij beide oorzaken geweest voor dezelfde uitslag die jij beschrijft..

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:45

mischien netelroos of gordelroos heb ik ook weleens last van gehad je heb dan heel vele bultjes die enorm jeuken Scheve mond
maa rin ieder geval sterkte Ach gut

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:46

toevallig andere make up, huidsverzorgingsproducten of iets dergelijks gebruikt?
het klinkt als een allerische reactie op iets

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:48

wat dacht je ervan om gewoon naar de dokter te gaan?
lijkt me nu niet echt prettig hiermee door te tobben!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 21:57

Geen oorbellen, geen andere make-up, shampoo, douchegel, creme, haarspul of wat dan ook.
Ik dacht eerst aan chocola, maar dat blijkt het ook niet te zijn. Verder heb ik sinds kort andere medicijnen voor mijn hooikoorts. Dus heb maar weer een tijdje mijn oude medicijnen geslikt, maar ook dat is het niet.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:01

De zon...
Veel mensen (ik zelf ook) hebben last van zonneallergie..
Misschien is dat t dus wel?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:02

timilon schreef:
wat dacht je ervan om gewoon naar de dokter te gaan?
lijkt me nu niet echt prettig hiermee door te tobben!

Dokter begin ik niet meer aan Of het moet echt heel erg worden.....

Ik ben al zo vaak bij die man geweest.... Ik had eerst heel erg exceem op m'n handen, maar als ik bij hem langs ging kreeg ik hooguit weer een andere hormoonzalf mee. Toen kwam er ook een plek in de holte van m'n ellebogen bij. Dus weer een andere hormoonzalf. Met de mededeling dat ik terug moet komen als het niet beter wordt.
Ik ben braaf terug gegaan (aangezien het binnen twee weken weer terug kwam) maar het enige dat ie dan zegt is dat het altijd wel af en toe terug zal blijven komen.
Ik kan hier dus wel weer mee naar de HA gaan, maar ik wil geen symptoombestrijding (ik kan zelf ook wel een zalfje smeren). Ik wil weten waar het vandaan komt. Maar dat wil bij hem maar niet doordringen geloof ik

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:02

Ik raad je aan even bij de dokter langs te gaan.
Het is vast een allergische reactie ofzo...
Ik kan bijvoorbeeld niet goed tegen alle soorten zeep of reiningingsproducten en dan krijg ik ook zo'n soort uitslag.
De dokter kan je testen...
Voorkomen is altijd nog beter dan genezen.

Liefs

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:03

Angelique18 schreef:
De zon...
Veel mensen (ik zelf ook) hebben last van zonneallergie..
Misschien is dat t dus wel?


Daar heb ik nog niet aan gedacht
Ik zal eens in de gaten houden, of het erger is als ik veel in de zon heb gezeten.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:05

Richtje"]
[quote="timilon schreef:
wat dacht je ervan om gewoon naar de dokter te gaan?
lijkt me nu niet echt prettig hiermee door te tobben!

Dokter begin ik niet meer aan Of het moet echt heel erg worden.....

Ik ben al zo vaak bij die man geweest.... Ik had eerst heel erg exceem op m'n handen, maar als ik bij hem langs ging kreeg ik hooguit weer een andere hormoonzalf mee. Toen kwam er ook een plek in de holte van m'n ellebogen bij. Dus weer een andere hormoonzalf. Met de mededeling dat ik terug moet komen als het niet beter wordt.
Ik ben braaf terug gegaan (aangezien het binnen twee weken weer terug kwam) maar het enige dat ie dan zegt is dat het altijd wel af en toe terug zal blijven komen.
Ik kan hier dus wel weer mee naar de HA gaan, maar ik wil geen symptoombestrijding (ik kan zelf ook wel een zalfje smeren). Ik wil weten waar het vandaan komt. Maar dat wil bij hem maar niet doordringen geloof ik
[/quote]


door dit verhaal moet ik ineens aan psoriaris (volgens mij schrijf je dat zo) denken... dit is een huidziekte waarbij de schilferende plekken op je huid krijgt. dit begint over het algemeen altijd op je handen, onderarmen en of ellebogen.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:12

Richtje"]
[quote="timilon schreef:
wat dacht je ervan om gewoon naar de dokter te gaan?
lijkt me nu niet echt prettig hiermee door te tobben!

Dokter begin ik niet meer aan Of het moet echt heel erg worden.....

Ik ben al zo vaak bij die man geweest.... Ik had eerst heel erg exceem op m'n handen, maar als ik bij hem langs ging kreeg ik hooguit weer een andere hormoonzalf mee. Toen kwam er ook een plek in de holte van m'n ellebogen bij. Dus weer een andere hormoonzalf. Met de mededeling dat ik terug moet komen als het niet beter wordt.
Ik ben braaf terug gegaan (aangezien het binnen twee weken weer terug kwam) maar het enige dat ie dan zegt is dat het altijd wel af en toe terug zal blijven komen.
Ik kan hier dus wel weer mee naar de HA gaan, maar ik wil geen symptoombestrijding (ik kan zelf ook wel een zalfje smeren). Ik wil weten waar het vandaan komt. Maar dat wil bij hem maar niet doordringen geloof ik
[/quote]


dit is echt maf...t is net alsof t over mij gaat...ik heb namelijk ook maltijd overal uitslag enzovoort ook op mijn handen en eb dezelfde ervaringen met huisartsen...altijd die ellendige hormoonzalfjes wat helpt totdat je er weer mee ophoudt. Nu heb ik ook de laatste paar weken uitslag in mn gezicht...heel droog..jeuk...en wat je zegt t ziet er niet uit. Nu moet ik zeggen dat ik het maar heb gegeven op te weinig slaap en teveel drank. Calendula zalf wil nog wel wat helpen het wordt bij mij alweer wat minder succes ermee!!!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:17

Vraag bij je huisarts om een allergietest, ik heb er meerdere gehad en bij mij is er nog nooit wat uitgekomen, maar het idee is dat je allemaal stoffen krijgt, en dan kijken ze of er op één van die stoffen een allergische reactie gaat.

Ik zou niet aan homeopathie beginnen, ik heb voor mijn exceem een enorme zooi homeopatisch water en korrels gekregen, werkte allemaal voor geen meter. De keren dat het echt erg was (schubben op m'n gezicht) hormoonzalf, en het is nu bijna vanzelf weg...

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:20

Ellende schreef:
Vraag bij je huisarts om een allergietest, ik heb er meerdere gehad en bij mij is er nog nooit wat uitgekomen, maar het idee is dat je allemaal stoffen krijgt, en dan kijken ze of er op één van die stoffen een allergische reactie gaat.

Ik zou niet aan homeopathie beginnen, ik heb voor mijn exceem een enorme zooi homeopatisch water en korrels gekregen, werkte allemaal voor geen meter. De keren dat het echt erg was (schubben op m'n gezicht) hormoonzalf, en het is nu bijna vanzelf weg...



ik doe normaal ook niet aan homeopathie maar die huisartsen kunnen ook niet zoveel doen...als je dan toch niets meer kunt doen dan smeren kun je beter dat soort spul smeren dan die hormoontroep van de huisarts!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:22

Allergietest heb ik een jaar of 2-3 geleden gehad, vanwege mijn hooikoorts. Kwam een hele hoop uit, maar sindsdien is er ook van alles bij gekomen.
De HA wil er verder niets meer mee Een nieuwe allergietest ook niet vrees ik Scheve mond
Hormoonzalf wil ik eigenlijk een beetje vanaf, ik hou er niet zo van Bovendien is dat (in mijn geval iig) ook alleen symptoombestrijding, en blijft het steeds terug komen.

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:25

LiSSy"]
[quote="Richtje"][quote="timilon schreef:
wat dacht je ervan om gewoon naar de dokter te gaan?
lijkt me nu niet echt prettig hiermee door te tobben!

Dokter begin ik niet meer aan Of het moet echt heel erg worden.....

Ik ben al zo vaak bij die man geweest.... Ik had eerst heel erg exceem op m'n handen, maar als ik bij hem langs ging kreeg ik hooguit weer een andere hormoonzalf mee. Toen kwam er ook een plek in de holte van m'n ellebogen bij. Dus weer een andere hormoonzalf. Met de mededeling dat ik terug moet komen als het niet beter wordt.
Ik ben braaf terug gegaan (aangezien het binnen twee weken weer terug kwam) maar het enige dat ie dan zegt is dat het altijd wel af en toe terug zal blijven komen.
Ik kan hier dus wel weer mee naar de HA gaan, maar ik wil geen symptoombestrijding (ik kan zelf ook wel een zalfje smeren). Ik wil weten waar het vandaan komt. Maar dat wil bij hem maar niet doordringen geloof ik
[/quote]


door dit verhaal moet ik ineens aan psoriaris (volgens mij schrijf je dat zo) denken... dit is een huidziekte waarbij de schilferende plekken op je huid krijgt. dit begint over het algemeen altijd op je handen, onderarmen en of ellebogen.
[/quote]


hej hier moet ik bij aan mezelf denken.
ik heb n jaar of 3 geleden ook van die plekken bij mn elleboog/onderarm gehad, het jeukte als een gek en t zag er n beetje rood en t was uitgedroogt.
na een tijdje is dit vanzelf weggegaan.
toen later kreeg ik het ook in mijn gezicht, voornamelijk boven mijn wenkbrauw.
ook dat ging na een tijdje weg.
nu heb ik het op mn handen zitten, een stukje onder mijn duim net boven mijn pols, het is een beetje rood en schilferig.
ik heb er een zalfje voor gekregen en ik moet zeggen het helpt perfect!
het heet: triamcinolon creme van fagron.

maar waarscijnlijk is het (hetgeen op mijn handen) een allergie van fruit bij mij, ik ben der achter gekomen toen ik dus in een restaurant werkte waarbij ik veel met fruit in handen was...
Laatst bijgewerkt door pril85 op 20-04-04 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:26

andere huisarts opzoeken?
klinkt als een allergische reactie, en ik zou als ik jou was toch erg graag willen weten waar het vandaan komt!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:28

Is dat niet ook hormoonzalf? (triamcinolon klinkt ergens vaag bekend).
Ik heb trouwens het exceem in m'n gezicht voornamelijk tussen m'n wenkbrauwen en net onder mijn ene wenkbrauw.
Op m'n hand zat het altijd op de plek waar jij beschrijft en op m'n pols (aan de onderkant).

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:28

Ik moet misschien idd eens naar een andere huisarts gaan. Ik denk ook dat het een allergische reactie ergens op is, en wil idd graag weten waar het van komt.

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:52

hmm ik kan nergens iets vinden dat er op wijst dat het hormoonzalf is Verward
maar ik heb het later ook op mn knokkel van mn wijsvinger gekregenvan mijn linker hand, nu is het bijna weg.
je ziet nog wel wat zitten maar het jeukt niet meer ofzo.
maar ik heb wel eens gehad dat er echt allemaal korsten opzaten en dat de huid zo droog was dat het ging scheuren enzo.. bleh zag er nie goed uit..

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 05:26

Ik zou inderdaad een allergie test laten doen.Niet zomaar hormoonzalfen gaan smeren,dat kan soms erg verkeerd uitpakken...Ik heb al een tijdje wat uitslag op mijn armen..Je ziet het haast niet,maar die plekjes jeuken wel..Er is niets waar ik allergisch voor ben ofzo,ik denk eerder dat het door de stress komt.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 07:28

Renske20 schreef:
:)* andere huisarts opzoeken?


Dat lijkt mij ook een goed idee!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 08:03

KellyenXena schreef:
Er is niets waar ik allergisch voor ben ofzo,ik denk eerder dat het door de stress komt.


Dat is idd ook nog een optie...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 09:21

Pervinco"]
[quote="KellyenXena schreef:
Er is niets waar ik allergisch voor ben ofzo,ik denk eerder dat het door de stress komt.


Dat is idd ook nog een optie...
[/quote]

Dat heb ik eerst ook gedacht toen het begon op m'n handen. Dat was toen net rond de toetsweek.
Maar daar bleek later helemaal geen patroon meer in te zitten En dat is met dit volgens mij ook niet zo..... Van het weekend was het bijna weg, en nu na m'n tentamen zit ik opeens weer helemaal onder.

Ik zit me net opeens te bedenken dat het misschien wel de komkommer is die ik gister heb zitten eten, dus dat gaan we maar even in de gaten houden.

Buiten dat de HA niet echt wat wil, is de kans dat er niets gevonden wordt met een allergietest ook nog aanwezig. Ik heb erg veel last van hooikoorts, en er schijnen heel veel kruisreacties te zijn, waardoor je een voedselallergie lijkt te hebben. Gevolg, je reageert wel op bepaald voedsel, maar er wordt niets gevonden met de allergietest.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:36

Richtje"]
[quote="Angelique18 schreef:
De zon...
Veel mensen (ik zelf ook) hebben last van zonneallergie..
Misschien is dat t dus wel?


Daar heb ik nog niet aan gedacht
Ik zal eens in de gaten houden, of het erger is als ik veel in de zon heb gezeten.
[/quote]

jep, ik heb het op mijn handen. Merk meteen dat als de zon erop schijnt dat het warm en branderig wordt. Krijg dan rode huid en blaasjes, en het jeukt VERSCHRIKKELIJK.

En het is bij mij van de ene op de andere dag tevoorschijn gekomen. Scheve mond

Hoop voor je dat dat het niet is, het is knap irritant. Sunblok en handschoenen is het enige dat helpt bij mij.