Eindelijk weer paardrijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Eindelijk weer paardrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 21:50

Hey bokkers!

Vandaag goed nieuws gekregen! Een vage kennis van mij, zijn vader heeft een aantal paarden. Gewoon voor de lol. Toevallig hadden we het erover en hij zei dat zijn pa nog een serieuze verzorger nodig had. Dus ik dacht, wie niet waagt die niet wint, dus ik zei gelijk maar dat ik het wel wou doen.
We gingen gelijk naar zn pa toe en gelukkig vond hij het goed.

Het zijn geen geweldige omstandigheden, maar het belangrijkste vind ik dat ik weer een beetje met die dieren aan het werk kan. En dat ik weer kan rijden is natuurlijk mooi meegenomen!

Het gaat btw. om een friese merrie, een haflinger merrie en ik geloof een bonte hengst. En die fries heeft een veulen, en als het goed is is die haflinger merrie drachtig.

Maar goed. Die paarden staan dus altijd buiten in een groot weiland. Die eigenaar doet er verder niks mee.
Het enige paardje dat ik daarvan ken is die haflinger merrie, en ik weet dat ze geen vlieg kwaad doet.
Ook zei die eigenaar dat die friese merrie ook bereden is. En dat ik met die hengst mag beginnen.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Ik wil die paardjes sowiezo allebei eerst een paar keer longeren, zodat ik een beetje weet hoe ze zijn. Die haflinger was altijd super braaf, maar ik weet niet wie er in de tussentijd allemaal op gereden hebben.
En ik denk dat ik eerst maar met die merries aan de gang ga, voordat ik aan die hengst begin.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik voel me nu net zo'n pennymeisje met een verzorgpony! Haha! Tong uitsteken

Alle tips zijn welkom!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl


natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:13

haha leuk toch voor je dat eindelijk weer iets met paarden kan doen!!
nou ik zou eerst een paar dagen goed kennis met ze maken, beetje poetsen en knuffelen! (probeer dit ook eens bij die hengst zodat ie je gaat vertrouwen) en dan zou ik na 2 of 3 dagen rustig gaan beginnen met longeren zodat ze ook aan je stem wennen. en dan kun je rustig beginnen met opzadelen en misschien wel rijden (als die haflinger gewend is kan het misschien al wel eerder maar ik zou het niet overdrijven straks gaat het verkeerd)
ik hoop dat je het geen gezeur vindt anders moet je het maar gewoon zeggen hoor!!!
veel plezier en succes ermee!!!!

groetjes elise Party!!

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:40

Woeii leuk! Lachen Trouwens, je krijgt nog de groetjes van Sam. Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:51

Jeetje en meteen meerdere paarden. Zou de eerste keren dat je gaat iemand mee nemen die je kan helpen vooral als je gaat rijden. Straks val je er af of is er toezicht?
Veel plezier.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, MairiMacBran en 116 bezoekers