Het arabieren taxatie topic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Het arabieren taxatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 19:58

Ik ben erg benieuwd hoe de prijzen voor arabieren op dit moment zijn *LOL* , daarom start ik dit topic.. Ook lijkt `t me wel leuk om te horen of de verschillende taxaties in de buurt komen van de betaalde prijs of de prijs die de eigenaar in gedachte heeft voor zijn/haar arabje... (ja ik weet `t, je eigen paard is goud waard Knipoog )


Ik ben benieuwd op hoeveel jullie Nagoya taxeren Lachen .
Nagoya is een 3-jarige merrie (febr. 2001), ze wordt een grote maat; rond 1,56-1,58 m. Ze is nog groen, ze kan wel hoeven optillen, vaststaan en lopen aan het halster. Nagoya heeft een lief karakter, ze trapt of bijt niet en ze is rustig op stal.
Dit is haar afstamming:

Vader: Nabob (v. Balaton, m. Nema, vv. Menes, mv. Moment)

Moeder: Darkadia (v. Andrut, m. Drawinja, vv. Negativ, mv. Abdullah)

En een paar foto`s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s


DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:31

ik schat nagoya op 2500euro, haar bloedlijnen zijn niet erg speciaal, tis dus niet echt een paardje voor de show maar daarentegen denk ik wel een heel goed sportpaard, vele nabob kinderen gingen haar voor! (toevallig ken ik haar beide ouders ook en meerdere nakomelingen) Ze is mooi aan de maat en ze is klaar om beleerd te worden, zal ze echter gereden zijn dan zal ze stijgen...

Sammie drachtig van Solaris!

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 14:48

MissSol schreef:
ik schat nagoya op 2500euro, haar bloedlijnen zijn niet erg speciaal, tis dus niet echt een paardje voor de show maar daarentegen denk ik wel een heel goed sportpaard, vele nabob kinderen gingen haar voor! (toevallig ken ik haar beide ouders ook en meerdere nakomelingen) Ze is mooi aan de maat en ze is klaar om beleerd te worden, zal ze echter gereden zijn dan zal ze stijgen...


Ben ik mee eens, maar niet vergeten dat deze bloedlijnen wel goede foklijnen zijn, zet hier een typische showhengst op en je hebt over het algemeen een mooi, goed bewegend veulen. Het Type ontbreekt meestal wel wat bij deze lijnen, maar daar hebben we dan de super showhengsten voor he... Type kan je fokken op 1 generatie, goede conformatie en bewegingen hebben meerdere generaties nodig.

Het probleem is dat alle paarden tegenwoordig niet meer duur verkocht worden, groot aanbod.

Je geeft mij kracht en nieuwe moed, wat ben je mooi Arabisch Volbloed!
http://www.freewebs.com/andirastud

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:54

en steefje komt dit een beetje in de buurt met wat de eigenaar er voor vraagt? Ik heb toevallig bij die fokker ook info gevraagd over een andere merrie van hem Nabobx Djaika. Hij zei dat ze erg prijzig was maar wilde niet zegge hoeveel. Toevallig heb ik mijn merrie door een nabobxdjaika hengst laten dekken en een vriendin heeft hier ook een hengstje van staan.
Mijn idee over paarden van deze bloedlijnen komen neer op wat jeanneke ook al zegt, gigantische bewegers, gehard beenwerk, super karakter en ideale sportpaarden.

Sammie drachtig van Solaris!

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:14

MissSol schreef:
en steefje komt dit een beetje in de buurt met wat de eigenaar er voor vraagt?


Het komt er aardig bij in de buurt. Hij vraagt iets meer, maar er is dan wel de smid, inentingen, ontwormen en het brengen bij meegerekent. Dus ik denk dat de eigenaar wel een eerlijke prijs voor haar vraagt..

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

SharifYoffry

Berichten: 84
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:32

Hoi, ik ben Sharif, Ik ben benieuwd op wat voor bedrag jullie mij zouden taxeren, maar jullie moeten wel weten dat mijn harem mij NOOIT gaat verkopen, zelfs niet voor een miljoen! Daar heb ik ze te goed voor opgevoed namelijk. Haha

Sharif Yoffry
Geboortedatum: 13/07/2000
Kleur: Vos
Geslacht: ruin
Schofthoogte op dit moment: 1.51 (maar ben nog aan het groeien)

Mijn Paps: Almonito (Monitor x Aldara)
Mijn Mams: Yafit (Abakan x Yakouta)

Hier foto van mij op de keuring van vorig jaar waar ik 4de werd bij de 3 jarige ruinen:

Afbeelding

En natuurlijk een foto van mij, toen mijn baasje mij onwijs hard liet draven...

Afbeelding

Verdere informatie over mij: Ik ben b-klaar, en rijdt binnenkort mijn eerste wedstrijden, ik ben verkeersmak = echt nergens bang voor, zelfs niet voor die hele grote dingen waar de boer in rijdt die mijn baasje ook wel tractoren noemt. Ik ben heel erg lief en aanhankelijk, ik laat alles met me doen. Verder ben ik slim, heb namelijk veel dingen al na 1 keer door. En tot slot werk ik heel graag voor je.

You can't train a horse with shouts, and expect it to obey a whisper...

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:51

Leuk dier, maar een miljoen zou ik wel aanpakken hoor ! Haha!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:06

Hmmz, jullie mogen shanaya nog wel eens taxeren als fokmerrie/dressuurmerrie. Foto's en film op de site Knipoog Helaas geen film waar ze uitgebreid en mooi loopt...

Als fokmerrie:
niet typisch, vooral in het hoofd niet, de rest van haar lijnen zijn ok en haar benen en bewegingen super (hoge punten Knipoog ) Fokt wel typisch en vererfd bewegingen, type, karakter en mooie lijnen en benen. Qua karakter echt een superkarakter. Eenkennig, superkalm in het hoofd, luisterd uitstekend en voor 1000% betrouwbaar. Karakter en bewegingen komen duidelijk uit de moederlijn en deze lijn bewijst zeer sterk te vererven.

Als sportpaardje:
Dankzij het rustige karakter leert ze snel en begrijpt veel. Ze is uitstekend geschikt voor diverse takken, waaronder western, ze houdt wel van een sprongetje, kan voor de kar, maar ze blinkt dankzij haar bewegingen uit in dressuur. Ze is aan de hand beleerd tot bijna L nivo en gaat na de geboorte verder met trainen en zal eind van de zomer ook starten op L nivo. Dankzij haar karakter is ze ook makkelijk te beleren. Ze is letterlijk een veelzijdigheidspaardje...

A.F. Shanaya is een Sha Lazio dochter, maar heeft meer van haar moeders kant; A.F. Antha (v Anthal). Shanaya bereikt de subtiele hoogte van 1.54 (vaderskant) en fokt iets groter. Veulens onder de 1.55 zijn zeldzaam.
Het levende bewijs van haar verervingen is bijna een jaar oud en precies zijn moeder in karakter, bewegingen en zelf qua hinneken... Meer levend bewijs van de verervingen van de moederlijn zijn uiteraard ook te vinden (o.a. Charan, haar halfbroer) en al deze paarden lijken uitzonderlijk veel weg te hebben van elkaar.

Shanaya is een bijzonder dier, ze is namelijk de enige merrie uit A.F. Antha tot nu toe.

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:01

ShamalArabs schreef:

Shanaya is een bijzonder dier, ze is namelijk de enige merrie uit A.F. Antha tot nu toe.



Fout, er is dit jaar een merrieveulen uit Nadir I en AF Antha geboren!
Heel mooi veulentje met een grote toekomst, kom ze bewonderen op de Tulip cup!

Sammie drachtig van Solaris!


peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:00

MissSol"]
[quote="ShamalArabs schreef:

Shanaya is een bijzonder dier, ze is namelijk de enige merrie uit A.F. Antha tot nu toe.



Fout, er is dit jaar een merrieveulen uit Nadir I en AF Antha geboren!
Heel mooi veulentje met een grote toekomst, kom ze bewonderen op de Tulip cup!
[/quote]

Ok, dat had ik nog niet gehoord... Bloos nou ja, ze was iig de eerste Haha! Schijnheilig

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:17

Afbeelding

dit is de kleine hummel, met op de achtergrond mama A.F. Antha!

Sammie drachtig van Solaris!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:56

Hoi,

Ik heb beslist geen ervaring met Arabieren dus zou ook niet weten wat je voor 1 zou kunnen vragen, ook of ze voor de fok geschikt zijn weet ik niet.
Dus ik kan helaas geen poging wagen om jullie Arabieren te taxeren.
Vindt ze allemaal wel wat hebben Haha! Alleen het algemene karakter wat erbij hoort past niet bij mij, ben ik heel erg eerlijk in.
Maar zouden jullie voor mij deze merrie (is van een vriendin van mij) eens willen doen?

Naam: Yndrah Monpelou
Vos, geboren 17-05-2001
hoogte op dit ogenblik 1.54
Vader: Duval (Rasb)
Moeder: Kazanka Monpelou = Neon (Rasb) x Aswan (Rafaat EAO) x Pomeranets (Rasb)

Op dit ogenblik is ze trailer/halster/hoofstel/zadel-mak en er heeft ook al iemand op haar gezeten.
Ze is braaf in omgang en heeft een goede rustige jeugd gehad, haar land grenst aan een drukke weg dus ook druk en veel verkeer is ze wel wat gewend.
Tevens is ze redelijk goed uitgehard, heeft de gehele winter overdag buiten gestaan en daarvoor eigenlijk altijd buiten met uitzondering zeer koud weer, dan stond ze snachts binnen.
Ze heeft 3 goede basis gangen.
Ehh nog meer info?
Ik zou het even niet weten..

Foto's staan bij ITP
[ITP] Yndrah Monpelou

Alvast bedankt!!!

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 07:38

Nou, ik ga eens een poging wagen. Aangezien ik er niet heel veel verstand van heb Bloos , zit er een grote kans in dat m`n taxatie niet echt klopt, dus niet boos worden, hè Knipoog ?

-Sharif: 3500 euro
-Shanaya: 4500 euro
-Yndrah Monpelou: 3000 euro

Komt `t in de buurt, of zit ik er gigantisch naast Tong uitsteken ?

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 08:09

Ik zou ook wel graag willen weten op hoeveel Lightning (m`n verzorgpaard) getaxeerd wordt door jullie .

Dit is z`n stamboom, hij heet op papier Akhotnik.
Paps is Kniazj (v: Naslednik, m: Kipuchaia, vv: Nil Ex Azmy, mv: Pomeranets)
Mams is Anisette (v: Top, m: Assembly, vv: Pesniar, mv: Karavan)

Lightning is een 11-jarige ruin, zijn stokmaat is 1,58 m. Hij loopt op L-niveau, maar er worden geen wedstrijden met hem gereden. Hij heeft een super karakter, heel lief en sociaal tegen mensen en andere dieren. Ook met buitenritten is hij braaf, hij is verkeersmak.

Een paar foto`s van hem:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lovers

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:06

Sharif=2750
Shanaya=2750
Hoe kan je je paard trouwens aan de hand beleren tot de L?
Lightning=2200
Yndrah Mompelou=2000,zal wanneer ze onder het zadel is zeker stijgen.
Nagoya=2500

Wanestha RIP !!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:16

Arabsrulezz schreef:
Hoe kan je je paard trouwens aan de hand beleren tot de L?



Ze kan praktisch iedere oefening op commando en aan de leidsels als ik er achter loop en "karrepaardje" speel met haar Knipoog met de lichtste druk op de teugels kan ze wijken e.d. en op commando kan ze tegenwoordig ook galopswisselingen om de 2 passen. Ik moet nog een nieuw zadel hebben, dus de been oefeningen krijgt ze soms zonder zadel of terwijl we er naast lopen.... Maar ze leest voornamelijk lichaamstaal, zonder dat je iets hoeft te zeggen doet ze wat je wil, echt ideaal... Sowieso luistert ze super, ze loop met een touwtje om haar nek op 10 tot 15 meter achter me en als er een vrachtwagen ofzo aankomt dan zeg ik "bij" of "beetje bij" en dan draaft ze naar me toe en gaat net achter me of naast me lopen tot de wagen voorbij is. Tis op zich simpel, zodra ze een nieuw commando geleerd heeft geven we daar later een been en/of teugeldruk bij....

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:29

Wat leuk zeg .

Wanestha RIP !!

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 15:07

Kwamen mijn taxaties een beetje in de buurt Verward ? `k ben heel benieuwd ...

Hoe oud is Shanaya eigenlijk?

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:54

Steefje schreef:
Kwamen mijn taxaties een beetje in de buurt Verward ? `k ben heel benieuwd ...

Hoe oud is Shanaya eigenlijk?


shanaya is 5...

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:13

De prijs van een paard taxeren is erg moeilijk, zeker vanaf en foto. Vaak is het zo een paard is waard wat de gek ervoor geeft.

natuurlijk scheelt het een berg, of je nou een topshowpaard hebt, of een leuk en lief rijpaardje, maar als de een een bepaald dier nog geen €100,= waard vindt, kan de ander er wel € 10.000,= voor willen geven.
Smaken verschillen, en paarden ook.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers