Ervaringen neopreen pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Ervaringen neopreen pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 16:32

Ik heb een neopreen pad op het oog voor onder mijn westernzadel.
Ik hoor dat de een ze geweldig vindt ( goede drukverdeling, makkelijk schoon te houden ) en de ander het een ramp vind ( houdt de warmte / zweet vast).
Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn en hoe je deze pad gebruikt. ( met een dek / pad of zonder dek / pad ).
Ben benieuwd na jullie reacties.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:54

het is mij afgeraden omdat het niet ademt. Ik zou liever voor een goed pad met bv. coolback fleece gaan.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:09

Omdat de kans op antwoorden hier groter is, heb ik het naar WN verplaatst Knipoog

Zelf heb ik eens een week op zo'n pad gereden (eigenaar van mijn bijrijdknollie had er eentje die ze wilde proberen). Het was winter, en dat ding werd zo hard als een plank, in de vrieskou.... Scheve mond Probeer hem dan maar eens op je paard te leggen en dan ook nog eens je zadel erop te gooien Haha!
Toen we het wél voor elkaar hadden gekregen, gleed de pad heel zachtjes naar achteren, onder het zadel uit. Bovendien was het paard zeiknat, eronder....
Het enige voordeel vind ik, dat je de spuit erop kunt zetten. Voor de rest vond ik het een hoop gedoe en volgens mij deed ik het paard er ook geen lol mee...

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:11

Ik vind het ideaal! Inderdaad makkelijk schoon te houden. Ik rijd er nu een jaar mee en heb er nog geen last mee. En ik kan hem oner mijn showpad doen Haha!

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:18

Tot nu toe vind ik hem geweldig. Maar heb er nog niet mee gereden sinds dat het wat warmer is. Een zeer groot voordeel vind ik dat de drukverdeling goed is en zeer makkelijk schoon te maken is.
Afgelopen winter was de pad inderdaad iets harder maar zodra die opgewarmd door de warmte van de rug paste die perfect.
Dit opwarmen duurde echt niet lang max. 5 min. met zadel er al op.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:23

Ze zijn er trouwens ook voor Engelse zadels, maar die hebben als voordeel dat ze "voorgeknakt" zijn Haha! Er zit een doorgestikte naar over het midden, dan ligt ie meteen al wat beter, ook als ie stijfbevroren is.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 18:23

Bedankt voor het verplaatsen van mn topic. OK dan!
Hahahhaaa Haha! wordt er dus nu nog niet veel wijzer uit.
Misschien ligt het er maar net aan wat voor merk pad je hebt.
Als het paard erg bezweet raakt, lijkt me deze pad inderdaad niets voor mn bijrijdpaard. Hij staat nl bijna altijd buiten en vooral in de winterperiode lijkt me dat niet ideaal.
Ik hoop dat ik nog meer reacties mag ontvangen.
Dat maakt me hopelijk de keuze makkelijker om deze pad wel of niet aan te schaffen.
Ik vind het nl. zo zonde als je een duur pad aanschaft en hij bevalt naderhand niet.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:14

Hoi,

Ik heb ook een neopreenpad met viltlaag aan de bovenkant.
Beviel me super. Je paard zweet wel meer op de plek waar de pad zit. Maar dat is voornamelijk als het wat warmer weer is. Ik vind het heel mooi dat ze zo makkelijk schoon te houden zijn. Even onder de kraan, spons of borstel erover en klaar.

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:17

in de winter is het perfect

maar voor in de zomer denk ik er toch aan om een andere pad te nemen

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:18

Ik heb de ContourPedic van EquiBrand pad.
Deze is voorgevormd waardoor er geen problemen zijn bij het opzadelen en het ligt dus veel prettiger voor je paard.
Mijn pad is nooit aan het glijden gegaan, misschien door het vilt aan de bovenkant.
Ik vind het een heel fijne pad, zowel in onderhoud als qwa drukverdeling.
En bij wedstrijden gewoon een mooie show-blanket erover.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:19

Ik ben er geen voorstander van al dat zweet en warmte-ophoping. Voor de zomer houd ik het bij mijn Dixie en 's winters de standaard OF-pad.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:32

Ik vind het 10 x helemaal niks. Ik heb zelf ooit in een ver ver verleden eens zo'n neopreen afslank broek gedragen, even uittesten. Nou, wat vreselijk zeg als je zoiets op je hebt. Warmte en vocht kunnen niet weg, ademt niet etc. Ik heb wel korte tijd gereden met zo'n pad en op zich vond ik het wel netjes liggen en de druk goed verdelen etc maar verder, nee, ik houd er niet van.
Equitex bevalt mij tot nu toe het beste maar binnekort ga ik een air ride proberen.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 22:27

ContourPedic van EquiBrand zijn zeer mooie pads. Maar kon geen prijzen ervan vinden. Ben bang dat het wel erg prijzig zal zijn...

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:44

Wij ,mijn paard en ik, vinden het ramp. Het houdt teveel warmte vast en in de winter wordt hij keihard, wel weer zacht als hij warm wordt. Ik heb er een endurance wedstrijd meegereden en nu heeft mijn paard buiten afgeschuurd haar ook last van zijn rug gekregen. Ik heb een zeer gevoelige arabier, misschien ligt het daaraan, maar ik vind het , bij mijn paard, niet werken.
Het is overigens ook een voorgevormde pad, flexibel, bekleedt met vilt en met uitsparingen voor de singel zodat het zadel beter aansluit.
Als iemand belangstelling heeft, hij is te koop, z.g.a.n.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:47

Ik heb echt nergens last van Haha! niet dat hij hard wordt en ook niet dat het teveel warmte vast houd

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 00:12

foetsie schreef:
ContourPedic van EquiBrand zijn zeer mooie pads. Maar kon geen prijzen ervan vinden. Ben bang dat het wel erg prijzig zal zijn...


Goedkoop zijn ze inderdaad niet.
Kijk hier voor een prijsidee aan de andere kant van de plas.
Ik weet van 1 grote westernstore in Nederland dat die ze heeft liggen, maar voor de prijs zal je even moeten bellen.

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:33

Ik heb recent een neopreenpad gekocht omdat mijn paard achteraan op zijn rug slijtplekken in zijn vacht begon te krijgen. Zeker nu meneer stevig aan het verharen is, blijven al die haren in de wol van de pad zitten en worden daar één groot stuk schuurpapier. (en vaak ontharen...) Met neopreen is dat wel een stuk minder, is mijn eerste indruk.
Voordat ik de neopreen ging kopen heb ik eerst een paar weken de neopreen van Sonja geleend, die er al jaren mee rijdt en hem ideaal vindt. Sonja is voor die weken overgestapt naar een wollenpad, maar ook Milena begon na een ruime week slijtplekjes te krijgen.
Ook de prijs vond ik erg meevallen trouwens.
Paarden onder neopreen voeren idd. wel hun zweet anders af; het wordt niet door de pad opgenomen, maar netjes afgevoerd.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:10

Sadie"]
[quote="foetsie schreef:
ContourPedic van EquiBrand zijn zeer mooie pads. Maar kon geen prijzen ervan vinden. Ben bang dat het wel erg prijzig zal zijn...


Goedkoop zijn ze inderdaad niet.
Kijk hier voor een prijsidee aan de andere kant van de plas.
Ik weet van 1 grote westernstore in Nederland dat die ze heeft liggen, maar voor de prijs zal je even moeten bellen.
[/quote]

Dat zijn inderdaad mooie pads, wie heeft deze in Nederland?
Ik zoek nml nog een pad met contour en een ruime schoft.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:20

Misschien moest je ook hier eens naar kijken dan. Een stuk voordeliger en zeker zo goed en in Duitsland te krijgen.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 18:42

Naar aanleiding van jullie reacties heb ik toch maar besloten om geen neopreen pad aan te schaffen.
Vind het een beetje zonde als achteraf toch alsnog blijkt dat het inderdaad niet geschikt is op mn bijrijdpaard.
Ik houd het dan ook maar gewoon bij een gewone pad, daar heb ik ook tot nu toe geen problemen mee gehad.