Duo Dressuur 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Duo Dressuur 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 22:28

Een vast evenement op onze vereniging is de Duo Dressuur / showavond. Het gaat om een kür op muziek met z´n tweeen, geheel in thema, met kostuums en al. Vorig jaar hadden mijn stalgenoot Lia en ik de eerste prijs binnen gesleept met onze Tarkan-kür als Oosterse schonen. Zie hieronder een foto:

Afbeelding

Dit jaar moesten we natuurlijk ons uiterste best doen om deze wisselbeker in eigen hand te houden. Al in januari waren we begonnen met het uitwerken van een idee. We wilden dit jaar iets doen op de muziek van de voorstelling "Goa". Lia heeft witte kostuums gemaakt voor de paarden en voor ons zelf, afgewerkt met zilvere accenten. Ik heb samen met Maarten (Brandje) uren achter de computer gezeten om uit verschillende nummers van Goa één kür te mixen en vervolgens heb ik er een proef omheen gebouwd.

Vrijdagavond was de generale repetitie met kostuums, om te zien hoe onze paarden erop reageerde. Al vrij snel merkte ik dat Silvi niet goed liep, niet kreupel, maar ook niet regelmatig. Vanwege Silvi haar medische verleden, wilde ik de boel niet forceren door haar toch die kür te laten lopen, dus moesten we op zoek naar een ander paard Boos!.

Gelukkig kon ik terecht bij een stalgenoot, waarvoor ik in het verleden wel eens haar paard gereden had. Gelukkig paste de kostuums en moesten we maar een paar details aanpassen (het paard waar ik nu mee ging rijden is ± 10 cm groter dan mijn eigen paard Rolleyes ). Gisteren overdag nog gekeken of hij ook kostuum-proof was en gelukkig doorstond hij de test.

S´avonds om 20.00 uur begon het. Er hadden 8 duo´s zich ingeschreven en wij moesten als allerlaatste. De organisatie had alleen bedacht dat het ook wel leuk was als er wat publiek in de bak zou zitten, en dat vond mijn "geleende paard" niet zo´n succes Scheve mond . Dus het eerste onderdeel van de proef viel een beetje in het water. Gelukkig kon ik het enigzins herstellen, waardoor we alsnog een nette proef neer konden zetten. We waren uiteindelijk best tevreden en de jury gelukkig ook Lachen . We waren dit jaar goed voor een 3e plek en vielen dus nog net in de prijzen .

Hieronder een aantal foto´s:

ook onze gezichten en haren waren onder handen genomen:
Afbeelding

de laatste details aan onze gezichten afgemaakt:
Afbeelding

en daar stonden we dan met onze eenhoorns!
Afbeelding

zijn ze niet schattig....
Afbeelding

en dit was een leuk resultaat:
Afbeelding

Volgend jaar moeten we toch echt die wisselbeker weer terug, dus als iemand een geweldig idee heeft..... Knipoog


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:32

Ziet er heel gaaf uit
Wel een beetje wit, die waren achteraf vast erg vies! Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:36

Geweldig gedaan! Ben heel erg benieuwd wat jullie volgend jaar doen Haha! 1 minpuntje... jammer dat de mantels van de paarden ongelijk zijn Verdrietig

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:37

Wow dat ziet er echt wel leuk uit! Ik vind het wel origineel gevonden die eenhoorns. Daar moet veel werk achter steken. Echt knap hoor!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 22:45

snowdon schreef:
Geweldig gedaan! Ben heel erg benieuwd wat jullie volgend jaar doen Haha! 1 minpuntje... jammer dat de mantels van de paarden ongelijk zijn Verdrietig


sja, het rechter paard was het "inval" paard, mijn eigen merrie is ruim 10 cm kleiner.... dus dat scheelt een héél end... Was allang blij dat het kostuum einigzins paste, anders hadden we niet mee kunnen doen... Lachen

bedankt voor alle complimenten! Cool

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:52

echt super ziet het eruit OK dan!
wat zouden jullie veel werk hebben gehad.
en idd wel een beetje jammer dat de ene mantel korter is dan de ander.maarjah daar konje niks aan doen Lachen
verder vindt ik het echt super stoer uit zien OK dan!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:18

wauw wat een werk hebben jullie er wel niet aan gehad maar het ziet er echt heel erg supergaaf uit!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:28

Wow, wat gaaf!!!
Zouden jullie die costuums niet een keer willen verhuren/uitlenen Tong uitsteken ?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:33

Wauw,
wat hebben julie daar een werk aan gehad zeg!
Het ziet er iig gelikt uit, ik ben ook erg benieuw wat nr 2 en nr 1 uit de kast hebben moeten trekken om jullie te overtreffen!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:45

wauw! Prachtige kostuums zeg!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:07

Het ziet er heel mooi uit zeg! Kon je nog wel rijden met al die dingen aan? Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:53

Prachtig. Daar hebben jullie echt veel werk aan gehad. Dat is goed te zien.
Gefeliciteerd

NAAMBORDJE of SCHILDERIJ van je paard/pony/hond! Kijk even in mijn profiel of op mijn website:

http://anitaspaintings.webklik.nl

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:07

Dat ziet er gaaf uit!!!
Ik kan me nog herrineren ooit ook eens zo`n vergelijkbaar topic gezien te hebben, volgens mij was dat van Jura ofzo...? Die waren toen in het geel volgens mij. Tof dat jullie nog net in de prijzen waren in ieder geval, en dat met een geleend paard nog wel! OK dan!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:18

Zo, dit ziet er heel mooi uit, wat een kostuums! En jullie make up is ook heel mooi .

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:49

Leuk gedaan zeg!!
Echt orgineel!!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 21:05

Per pb heb ik al meerdere vragen gehad of de pakken misschien te huur zijn. Dat is natuurlijk een hartstikke mooi compliment! *LOL* Alleen hebben we in september de kostuums nog één maal nodig voor een optreden op de Maarssense Paardendagen, daarna kunnen we het evt. verhuren.

Sjuimpje: de nummer 1 had gewoon een super gelikte proef, daar konden wij niet tegenop, zeker niet toen mijn "leen"paard de schrik in z´n benen kreeg van het publiek achter C Schijnheilig . De nummer 2 waren twee kids van 7 en 8 jaar, voor hun doen hadden ze echt een super proef gereden, zonder fouten en best gelijk, wat een hele prestatie was .

Jura: de pakken zijn van fleece stof gemaakt, dus voor de paarden heel confortabel. Zelf hadden we hele wijde pakken aan, dus totaal niet belemmerend tijdens het rijden.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:52

Wow, wat gaaf! Wat een kostuums zeg OK dan! Echt super

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:01

zo he wat knap als je dat zo kan maken,
gefeliciteerd hoor, jammer dat de eerste foto (die van vorig jaar) niet werkt.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:14

Wow, ziet er echt super mooi uit Maureen!
Fijn dat je een paard kon lenen, maar wel balen dat Silvi weer niet helemaal fijn liep... Hopen dat dat meevalt!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:33

wauw.....geweldig zeg...ok dat dat paardje het meteen helemaal ok vind....echt heel leuk!!!

Roosje..........

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:41

jeejte, wat gaaf zeg!
Je kunt wel zien dat hier onwijs veel werk in heeft gezeten, ziet er super uit!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:57

Dat zag er wel heel gaaf uit zeg!! Hoe moet diegenen die eerste waren er dan wel niet uit hebben gezien? Knipoog

Alleen jammer dat je niet met je eigen paard mee kon doen, maar dan is het ook weer heel lief dat je een ander paard kon 'lenen' die het ook wel goed vond om zo'n kostuum aan te hebben Lachen!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:13

Cool! Haha!

-* Nightwish here I come... *-


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:22

gaaf!!
jullie hebben er wel heel veel werk van gemaakt!
en volgend jaar misschien wel weer met je eigen paard!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:05

wauw ziet er echt súper uit!!

jammer dat de foto van vorig jaar het nie doet.

gefeliciteerd met je 3e prijs!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers