Paard eet alles, maar laat zijn hooi staan.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paard eet alles, maar laat zijn hooi staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:07

Je kan er bij Spike alles inproppen, hij eet het toch wel op. Alleen nu eet hij sinds gister zijn hooi meer niet. Alles gaat er zo in, maar zijn hooi niet

Er is niks mis mee, ruikt niet muf, is niet stoffig en er zit ook geen schimmel op. Heb alle mogelijheiden voor mezelf opgeschreven en ik heb alles gecontroleerd, maar met het hooi is echt niks mis.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:21

Als hij gewoon in een weiland staat met gras er er niks aan de hand. Ruwvoer zat.
Die van mij laat zijn kuil nu ook staan, maar dat komt omdat hij 24 uur per dag buiten staat en nu begint het gras te groeien. Dus hij zit dan gewoon vol. Maar omdat hij voldoende gras tot zijn beschikking heeft, maakt ik me er niet druk om.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:05

Ik sluit me bij wyko aan, misschien heeft hij genoeg aan het gras en andere voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:43

Hij staat overdag gewoon in de paddock, en verder mag hij een aantal uur per dag de weide op (groeit nog niet perfect, maar heb op dit moment geen ander land tot mijn beschikking). Dus veel gras krijgt hij niet binnen.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:01

Hoe reageert hij op hooi:
-kijkt er totaal niet naar om
-komt er met graagte naar toe, maar na een enkele snuffel hoeft hij niet meer
-snuffelt veel en gooit het om met zijn snuit maar eet niet of nauwelijks
-neemt een hap en eet met lange tanden (langzaam en moeilijk)

Elke optie kan een andere oorzaak hebben nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:04

Hij kijkt er totaal niet naar om, het enige wat hem interesseerd is gras. Normaal gesproken komt hij luid hinnikend aanlopen als ik hem hooi kom brengen, maar nu blijft hij gewoon staan. Alles gaat erin, maar het hooi niet.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:04

Sugarmiss schreef:
Hoe reageert hij op hooi:
-kijkt er totaal niet naar om
-komt er met graagte naar toe, maar na een enkele snuffel hoeft hij niet meer
-snuffelt veel en gooit het om met zijn snuit maar eet niet of nauwelijks
-neemt een hap en eet met lange tanden (langzaam en moeilijk)

Elke optie kan een andere oorzaak hebben nl.


Da's een hele goeie! Kijk daar eens naar! OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:15

Ik begrijp dus dat je hem vanuit het grasland terug de paddock in wilt hebben om hooi te eten. In dat geval is het logisch dat hij niet komt voor zijn hooi Haha!
Of je voert hem hooi in het grasland en hij kijkt er niet naar om.
Ook dat is heel logisch, de meeste paarden geven de voorkeur aan gras ipv hooi.

Lijkt me niets 'abnormaals' aan je paard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:21

Nee, hij mag 's morgens de weide op, dan kan hij zo de paddock in lopen om te drinken (daar ligt ook nog hooi wat hij zo kan eten). En dan mag hij 's middags en 's avonds de weide niet op, dus krijgt hij 's middags bix en 's avonds hooi maar zijn hooi 's avonds eet hij meestal niet op, want dat ligt er nog van 's morgens (idd, hij vind gras belangrijker dan hooi Haha!). Maar omdat hij continu de weide op wil eet hij ook zijn hooi niet, en dat is nou juist het probleem.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:51

Dan heeft hij gewoon geen honger genoeg, want anders zou het het hooi heus wel eten Haha!
Je weet zeker dat er geen beesten over zijn hooi kunnen plassen oid zolang het in de paddock ligt, want dan is het oo logisch dat hij het niet meer hoeft.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:54

Volgens mij is het best wel logisch hoor. Er zit nu meer voedingswaarde in het gras dan 's winters, dus ws heeft hij gewoon genoeg aan het gras.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:24

Onze paarden laten momenteel ook hun hooi en kuil gewoon liggen (en staan nog op het land waar ze de hele winter oo hebben gestaan) maar in deze periode willen ze gewoon gras en blijkbaar groeit er toch genoeg. Dit is elk jaar bij ons.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:12

Onze paarden negeren op 't ogenblik ook in eerste instantie het hooi. Pas wanneer heel duidelijk wordt dat er niks interessanters komt gaan ze aan het hooi beginnen Lachen
Als jouw paard zijn hooi helemaal niet eet denk ik dat hij niet erg hongerig is.
Even er vanuitgaand dat het hooi goed is en het paard inderdaad andere dingen wel eet en dus waarschijnlijk niks met z'n kiezen is ofzo.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:13

De kleuterklas hier moet hun hooi ook niet meer. 's Nachts stonden ze in de paddock met een pluk hooi. Eerst ging een plak gewoon helemaal op(voor 3 pony's) maar de laatste plak waar ik ze 2 nachten bij gezet heb ligt er nog steeds bijna helemaal.

Door de weeks blijven ze nu lekker op het land omdat ik dan 's ochtends voor m'n stage niet te veel hoef te doen.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:42

Hahaha, kleuterklas, leuk gevonden *LOL*
Maarre inderdaad, paardje van mijn vriendin hoeft haar hooi ook niet meer zo nodig nu ze halve dagen op de wei staan. Ik zou me daar niet druk over maken. Zolang hij niet magerder wordt is er niks aan de hand