dit is vaag zeg!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

dit is vaag zeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 10:57

Zondag heb ik wedstrijd gehad in Markelo in de L1.

Lekker de tijd genomen om in te rijden omdat ik maar 1 proef deed en het het eerste buitenconcours weer was. Alles liep lekker het was schitterend weer en ze was fijn ontspannen, op naar de proef.

Ik vond de proef ook heel fijn gaan, was een klein accidentje, de ring was naast de grote weg, en toen kwam er een aanhanger met een groot rood wapperend zeil langs wat behoorlijk lawaai maakte waarvan ze schrok en ging steigeren, en opzij sprong, dat was tijdens de middenstap. Weer terug op de diagonaal gebracht, en proef voortgezet, bij de volgende letter liep ze alweer lekker. Al met al had ik er dus een goed gevoel over.

Nou, de punten afgewacht, en wat zag ik tot mijn grote verbazing, 138 punten!!!! Bloos! Bloos! Bloos! Zo laag heb ik nog nooit gehaald. En dat terwijl ze geen punten voor het "schrikeffect" eraf heeft getrokken. Commentaar op de coupon: paard loopt niet correct aan de teugel, amazone heeft te weinig invloed. Voor de rest helemaal geen commentaar!!! Wat kan ik daar nou weer mee? Ze wilde zelf ook geen mondeling commentaar geven, en haar naam en jurynummer staan ook niet op de coupon.

In mijn ring waren er maar vijf deelnemers, waarvan nr 1 179 punten had, nr 2 164, daarna twee deelnmrs met 138 en daarna zelfs nog iemand met 136 punten! Extreem laag of hoog dus (op de 164 na dan).

Dit is toch vaag?

Let wel, ik geef hier geen commentaar op een oneerlijke jury ofzo, als het goed is is het goed, en er zal bij mij wel het eea aan geschort hebben, maar zet er dan commentaar bij, en niet alleen dat van aan de teugel, daar kan het toch niet alleen aan gelegen hebben?

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:29

uuuuhhhmm Volgens mij had mevrouw de jury haar dag niet ofzo.
Maar ach volgende keer beter toch?

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:33

dat is waarom ik geen dressuurruiter bent, het is en blijft een jurysport tis banketstaaf......maar zo gaat het nou eenmaal hoor wel vaker van deze verhalen en heb t zelf ook wel es gehad!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:46

Dan is er in haar ogen ontzettend goed en slecht gereden. Misschien was het niveau-bverschil wel erg groot, dat zou kunnen.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 16:17

haike schreef:
Dan is er in haar ogen ontzettend goed en slecht gereden. Misschien was het niveau-bverschil wel erg groot, dat zou kunnen.


Dat kan natuurlijk best. Daar ging het me eigenlijk niet om. Het ging mij meer om het feit dat er geen beter commentaar bij stond, ze geen mondeling commentaar wilde geven, en dat haar jurynr. en naam er ook niet bij stonden. Dat vind ik geen leuke manier van doen.

Lage punten en kritiek zijn niet erg, daar leer je van, maar dan moet je wel weten waar het aan lag, dat bedoel ik. Ik kan me niet voorstellen dat het alleen aan het niet correct aan de teugel (wat is er dan niet correct?, heb de opmerking nog niet eerder gehad) gaan gelegen heeft.

Juryleden onder ons, help?!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:29

Wat jammer dat je punten zo tegen vielen.
Ik snap je reactie wel hoor, ik zou ook niet blij zijn.
Als je slecht gereden hebt dan is het makkelijker te verkroppen, maar zeker door het "vage" commentaar kan ik me goed voorstellen dat je er een nare bijsmaak aan overgehouden hebt.

Naam en jurynummer horen echt op de coupon te staan, 't is niet netjes als dat niet gebeurd (lees: het is verplicht om te vermelden).
Ook het summiere commentaar verdient niet de schoonheidsprijs.
Zoals je zelf aan aangeeft: wat was er niet correct qua aan de teugel rijden ?
Dat verdient imo. zeker uitleg.
Jammer, jammer, jammer........ het had anders en beter gekund.

Gelukkig lopen er ook ontzettend veel juryleden rond die zich hier niet aan "bezondigen" en ik hoop voor je dat dit een uitzondering geweest is.
Op naar de volgende wedstrijd Ach gut

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:35

De juryleden hebben als opdracht meegekregen dat de paarden niet meer te diep mogen lopen tijdens de proef Verward Ook niet in de B.Misschien dat ze dat bedoelde met ,,niet correct aan de teugel,,?

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:55

Bij ons in de B op een onderlinge wedstrijd hadden 2 ponyruiters 130

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:13

Ik had ook een keertje een wedstrijd. Er waren ook een paar die ook zulke punten hadden 136, 140 enzo en ook eentje had volgens mij nog 129. Maar mijn dag was nog goed hoor want ik had 166 en 169 punten Haha!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:48

Bij mij komt het toch ook regelmatig voor dat ik laag in de 130 punten geef. Een 5 en lager staat altijd commentaar bij. De meeste met deze lage punten hebben een combinatie van problemen, vaak is het een slechte aanleuning (onrustig, verzet tegen de hand etc) en te weinig impuls. Dit is dan weer vaak de oorzaak van fouten in de proef, problemen met stelling en buiging enz.
Gelukkig zitten er ook ruiters tussen waar het wel voor elkaar is en dan is 170 en hoger regelmatig mogelijk.

Een advies, neem je proef op en beoordeel het eens zelf, of probeer te schrijven bij een jury.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 08:19

ART_UMA schreef:
Bij mij komt het toch ook regelmatig voor dat ik laag in de 130 punten geef. Een 5 en lager staat altijd commentaar bij. De meeste met deze lage punten hebben een combinatie van problemen, vaak is het een slechte aanleuning (onrustig, verzet tegen de hand etc) en te weinig impuls. Dit is dan weer vaak de oorzaak van fouten in de proef, problemen met stelling en buiging enz.
Gelukkig zitten er ook ruiters tussen waar het wel voor elkaar is en dan is 170 en hoger regelmatig mogelijk.

Een advies, neem je proef op en beoordeel het eens zelf, of probeer te schrijven bij een jury.


Schrijven bij een jury-lid zou ik wel graag willen, maar ik zou niet weten hoe ik mij daarvoor aan moet melden, bij mijn rijvereniging ofzo?

Ik vond het gewoon raar dat er geen nader commentaar bij stond, niet correct aan de teugel kan toch van alles zijn? Onrustig/verzet dat voel je zelf wel, en ik vond juist dat ze fijn liep, te diep is een mogelijkheid dat zou nog dan kunnen. Ik heb dit commentaar nog niet eerder gehad, en ook ik heb wel eens 167 punten gehaald (ook in de L1), en toen had ik niet het idee dat ze beter liep. Daarom wilde ik graag een beter commentaar wat er nu dan niet correct was. Nu zit ik me steeds af te vragen wat het was, zodat ik er misschien wat aan kan doen. Maarja, ik denk dat ik het maar naast me neer moet leggen, heb ik de volgende x weer een dergelijke opmerking dan hoop ik dat die ook uitgelegd wordt.

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:12

Odessa1 schreef:
Schrijven bij een jury-lid zou ik wel graag willen, maar ik zou niet weten hoe ik mij daarvoor aan moet melden, bij mijn rijvereniging ofzo?



Bij onze club zoeken ze altijd schrijvers Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 09:40

Waarschijnlijk svond de jury je paard niet leuk ofzo?
Want als je niet zo'n heel slecht gevoel over je proef had maar toch lage pnten kreeg met zulk weinig commentaar kan even geen andere reden bedenken Verward Wel super stom...

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:15

INkie schreef:
Waarschijnlijk svond de jury je paard niet leuk ofzo?


Nou, dat vind ik een beetje een rare reden, als je goed gereden hebt kan een jury daar niet omheen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:27

Mijn mening is dat wanneer je een 5 of lager hebt, je commentaar erbij hoort te krijgen.
Zodat je weet wat eraan schort en je bezig kunt gaan met verbeteren.

Hoe kun je nou je fouten corrigeren als je niet weet wat er fout was? Verward