kosten vaccinaties reis buiten Europa

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25879
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

kosten vaccinaties reis buiten Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 07:42

Ik zit dus nog steeds te denken om een keer een reis buiten Europa te maken.
Mij is verteld dat de vaccinaties voor dat soort landen nog behoorlijk duur zijn (dtp, gele koorts, enz). Heeft iemand ooit zo'n reis gemaakt en kan hij/zij vertellen wat de kosten voor die vaccinaties toen waren? En was dat incl. of excl. malariapillen?
Had je ook last van bijwerkingen?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 07:45

varieert nogal. Maar kijk anders eens op de site van de ggd, diezouden meer moeten weten.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:06

Wij waren zo'n 4 jaar geleden toen wij naar Thailand en Birma gingen ongeveer 150 gulden kwijt voor Hepatitus, Gele Koorts en Buiktyphus vaccinaties. Als je bent verzekerd via het ziekenfonds dan kan je jaarlijks je vaccinatiekosten terugvragen Bij mij is toen alles vergoed.

Oja heb toendertijd ook een DKTP prik gehad, die is ook 15 jaar geldig dus ben je gelijk goed beschermd.

Ik zou persoonlijk voor buiktyphus nu een vaccinatie nemen (heb toen een vaccinatie en tabletten gehad maar die zijn dan maar een jaar geldig!) Nu voor mijn werk heb ik Havrix vaccinatie gehad en als ik die nog een keer laat prikken met een paar maanden dan ben ik in iedergeval voor 15 jaar beschermd.

Laat je anders nog een keer goed voorlichten bij de tropenzorg


Ook heb ik toendertijd Malaria tabletten geslikt, Lariam, da's de sterkste versie die er is. Ik ben daar erg ziek van geweest en was telkens als ik op maandagavond die tablet in moest nemen 2 nachten helemaal van de rel. Bij mij kwam voornamelijk de bijwerking s'nachts in de vorm van Dylerische dromen Boos! Maar heel eerlijk gezegd kan je daar geen peil op trekken. Het is geheel afhankelijk hoe je algehele constitutie is (je algehele gezondheid zowel lichamelijk als geestelijk!)

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:40

Ik heb gele koorts, en hepatitis a (beiden 10 jaar geldig). Ik weet niet meer precies hoe duur het was, maar het was wel duur, ik schrok er in ieder geval wel van!!! Was tussen de 100 en 200 gulden.(Die hepatitis a was duurder dan normaal omdat ik eentje heb genomen die 10 jaar geldig is, normaal zijn ze geloof ik 3 jaar geldig).
Ook heb ik me laten inenten tegen rabies, die waren 85,50 (EURO!!!) per stuk, ik moest er 3. Maar die hoef je niet hoor, tenzij je met dieren gaat werken.
Malariapillen zijn ook prijzig, maar dat ligt er helemaal aan hoelang je gaat. Ik zat ook aan de Lariam. Had als enige bijwerking dat ik nogal vergeetachtig werd, en alles 3 keer vroeg...best irri maar ook wel lachwekkend.

Toevoeging: Ik zie net dat Napoleon ook de Havrix heeft gehad, die heb ik ook gehad (dat is d elangdurige hepatitis a.) Ik heb echter te horen gekregen dat die maar 10 jaar bescherming geeft, en dus geen 15 jaar!! Dus vraag goed na hoelang die geldig is.

Oja en nog een toevoeging: Bij mij werd helemaal NIETS vergoed door het ziekenfonds. Geen inentingen, en geen malariatabletten. Dus informeer ook goed bij je verzekering!! (Ik ben particulier, maar ook lang niet alle ziekenfondsen vergoeden de vaccinaties en tabletten.)

:D

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:49

MarianneR"]
Toevoeging: Ik zie net dat Napoleon ook de Havrix heeft gehad, die heb ik ook gehad (dat is d elangdurige hepatitis a.) Ik heb echter te horen gekregen dat die maar 10 jaar bescherming geeft, en dus geen 15 jaar!! Dus vraag goed na hoelang die geldig is.
[/quote]

Sorry had erbij moeten zeggen dat ik het via mijn werk krijg en dus nog 1 enting moet krijgen zodat ie 15 jaar bescherming geeft bij mensen die geen risicogroep zijn, dus gewone mensen die eigenlijk niet de entingen voor hun beroep nodig hebben. Voor mijn beroep, waar ik de eniting wel voor nodig heb, is ie idd maar 10 jaar geldig maar da's altijd zo lastig uitleggen Haha!

[quote="MarianneR schreef:
Oja en nog een toevoeging: Bij mij werd helemaal NIETS vergoed door het ziekenfonds. Geen inentingen, en geen malariatabletten. Dus informeer ook goed bij je verzekering!! (Ik ben particulier, maar ook lang niet alle ziekenfondsen vergoeden de vaccinaties en tabletten.)


Mijn ex-schoonbroer was idd particulierverzekerd en die moest alles zelf betalen, heeft niets terug gekregen, ik daarentegen ben verzekerd met een plus-pakket van de ANOZ (= geloof ik AVIS tegenwoordig) en heb echt letterlijk alles vergoed gekregen!

germie

Berichten: 25879
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 17:30

Ben je verder tijdens de vakantie niet ziek geweest Napoleon?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:44

Wij betaalden voor inentingen naar Tanzania inclusief malarone voor een maand (anti malariamiddel met minder bijwerkingen dan Lariam) ongeveer 100 euro per persoon. Malarone is erg duur, wel prettig. Lariam is beduidend goedkoper en afhankelijk van waar je naartoe gaat is misschien Paludrine (nog goedkoper) ook een optie.

Wel hadden we een aantal inentingen die nog geldig waren.
Mijn verzekering (zilveren kruis met uitgebreid pakket) heeft het vergoed.

Hier de prijzen van de reisdokter http://www.dereisdokter.nl/default.asp?paginanr=13
het zal niet zoveel verschillen

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:36

Owkee voor Mongolie en Peking heb ik gehad:
3x rabies (hondsdolheid)
3x twinrix (hepatites A en B)
1x DTP
1x Typhim (tyfus)
2x TBC Mantoux

Gelukkig via mn moeder, die is huisarts. Weet de kosten niet Bloos
Maar Rabies is erg duur en kan je goedkoper in wageningen halen bij de Uni. Moet je wel 3x daarheen en pijnlijden (rotprik) Tong uitsteken (maargoed wij hebben gratis OV, dus dat hebben we gedaan) Ik geloof €15,- x 3 prikken.

Je kan dus naar de GGD, naar het uhh hoe heet dat nou, zeevaart ziekenhuis ofzo in R'dam, maar ook bijv. Bever zwerfsport heeft diverse filialen waar je kan laten enten. En de Uni in Wageningen dus ook.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:24

germie schreef:
Ben je verder tijdens de vakantie niet ziek geweest Napoleon?


Nee heb echt werkelijk waar nergens last verder van gehad! Zelfs niet van mijn buik terwijl ik echt een gevoelig typje ben met mijn darmen Bloos!

Allen die nachtmerrie's die waren echt niet grappig, zag namelijk iedereen dood gaan Huilen en dat was nogal levensecht.......

Maar voor de rest nergens last van en een super toffe vakantie gehad

germie

Berichten: 25879
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 16:57

napoleon"]
[quote="germie schreef:
Ben je verder tijdens de vakantie niet ziek geweest Napoleon?


Nee heb echt werkelijk waar nergens last verder van gehad! Zelfs niet van mijn buik terwijl ik echt een gevoelig typje ben met mijn darmen Bloos!

Allen die nachtmerrie's die waren echt niet grappig, zag namelijk iedereen dood gaan Huilen en dat was nogal levensecht.......

Maar voor de rest nergens last van en een super toffe vakantie gehad
[/quote]

Wel een aanrader dus om een keer ver weg te gaan? Knipoog

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:01

Toevallig vanmorgen GGD aan de foon gehad. Ik moet dus hep. A prik en DTP (of hoe heet dat)

Kosten: 54 euro + 24,50 voor de prikken

Als je ze bij de GGD laat zetten komt er 18 euro consult bovenop.. Scheve mond

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:41

Je kan ze ook bij de huisarts laten zetten hoor, dat heb ik ook een keer gedaan. Dan krijg je geloof ik in ieder geval je consultkosten vergoed.

:D

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:12

of door een vriend of vriendin die het kan!

Dat ga ik laten doen, denk ik. (kan moeilijk mezelf prikken)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angieeeee, AnnetteFlame, BelgenGek, Birgit__, III, Mars, Prince, scappa, stalxpaard, vierhoef en 33 bezoekers