Pendelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Pendelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 13:54

Mijn paard word binnenkort gependeld. Ben heel erg benieuwd wat eruit komt. De mensen komen uit Duitsland (maar zijn Nederlanders) en komen naar mijn paard kijken, en lezen haar. Ik heb een foto en geld opgestuurd, en 2 mensen gaan het doen. Lady is 2 weken terug kreupel geworden na het rijden in de buitenbak. Waarschijnlijk had ze wat verrekt omdat ze schrok van een andere ruiter die me in de weg reed. Ze loopt niet kreupel, maar ook niet helemaal zuiver. Hoefzweer valt niet te ontdekken. Dus pendelen, want ik ga niet weer een halfjaar met zoiets zitten zoals bij mijn pony. En ik kom zo heel wat over haar verleden te weten, hoe ze zich voelt. Het zal akelig eng worden, maar voor zo'n bedrag doe ik het!

Nog meer mensen ervaringen met een pendel man/vrouw? Die niet een plukje manen neemt, maar naar aanleiding van een foto later het paard aftast en bekijkt?

Groetjes! Knipoog

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:18

Lijkt me ontzettend interessant! Ik geloof wel in die dingen hoor! Ik hoop dat ik hoor hoe het geweest was!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:24

Kunnen die lui het ook behandelen als ze iets vinden?
Ik zou eerst naar een goede kliniek gaan en 'm binnenstebuiten laten keren voordat ik zo'n altenatief type er bij haal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:01

Ja, ik heb wel ervaring met 'pendelmensen'. Ik geloof ook dat sommige 'pendelmensen' daadwerkelijk kunnen voelen wat er aan de hand is. Toch zou ik als mijn paard kreupel/onregelmatig loopt niet in eerste instantie aan een 'pendelaar' denken. Dan zou ik gewoon de veearts laten komen en indien nodig een scan of foto laten maken. Overigens sta ik in het algemeen zeker positief tegenover alternatieve geneeswijzen, maar niet in iedere situatie. Het moet me trouwens ook niet TE alternatief worden.

Ik heb op alternatief gebied dingen gezien waarvan ik meteen dacht: 'Dit is echt, dit klopt helemaal', maar ik heb ook dingen gezien waarvan ik dacht: 'Dit is gewoon iemand met een goede babbel die op deze manier goud geld verdiend'.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 17:17

Lady loopt niet kreupel. Het is net alsof ze net niet goed genoeg kan lopen. Dus daarom laat ik haar pendelen, een goedkope manier. Kruiden zullen dan voorgeschreven worden. En röntgenfoto's zijn ontzettend duur! Daarom kies ik hier eerst voor! Want ik weet zeker dat die waardelose DA die ik had dat ewer niet kan vinden! Ik laat dit eerst doen en dan kijk ik verdre Lachen Wel mooi word er een hele rapportje opgesteld!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:19

Geld besparen vind ik een beroerde reden om zoiets te doen...

Maar ieder z'n ding, ik hoop dat er wat nuttigs uit komt!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 17:21

Margreet schreef:
Geld besparen vind ik een beroerde reden om zoiets te doen...

Maar ieder z'n ding, ik hoop dat er wat nuttigs uit komt!


Ja ik ook! Maargoed ik moet het allemaal uit eigen zak betalen. Mijn ouders kunnen er niet steeds voor opdraaien, en met mijn baantje kan ik ook niet alle kosten betalen. Daarom kies ik eerst voor de goedkopere manier, werkt het niet, dan stap ik over op die ene DA die wel weet wat die doet en langere ervaring heeft.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:41

Toch vind ik een bezoek aan een goede kliniek z'n centen dubbel en dwars waard.
Om je een indicatie te geven: ben laatst in Emmeloord geweest met een paard met een dik been en vage kreupelheid. Uitgebreide scan gemaakt van de pezen van beide achterbenen, röntgenfoto's, uitgebreid klinisch onderzoek rechtuit en op de volte, buigproeven etc. echt alles nagekeken. Uiteindelijk zijn er 3 verschillende mensen dik anderhalf uur met mijn paard bezig geweest en na afloop wist ik precies wat er aan de hand was en wat er aan te doen is. Kosten iets meer dan 250 euro. Later nog een keer terug voor controle a 25 euro.

Tuurlijk is dat een klap geld, maar ik vind het niks te duur voor wat je er voor krijgt: een stuk zekerheid over wat er aan de hand is zodat je gericht aan de revalidatie kunt gaan werken.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 17:49

Margreet schreef:
Toch vind ik een bezoek aan een goede kliniek z'n centen dubbel en dwars waard.
Om je een indicatie te geven: ben laatst in Emmeloord geweest met een paard met een dik been en vage kreupelheid. Uitgebreide scan gemaakt van de pezen van beide achterbenen, röntgenfoto's, uitgebreid klinisch onderzoek rechtuit en op de volte, buigproeven etc. echt alles nagekeken. Uiteindelijk zijn er 3 verschillende mensen dik anderhalf uur met mijn paard bezig geweest en na afloop wist ik precies wat er aan de hand was en wat er aan te doen is. Kosten iets meer dan 250 euro. Later nog een keer terug voor controle a 25 euro.

Tuurlijk is dat een klap geld, maar ik vind het niks te duur voor wat je er voor krijgt: een stuk zekerheid over wat er aan de hand is zodat je gericht aan de revalidatie kunt gaan werken.


Kijk omdat me door die DA het geld eruit is gemolken ben ik bang dat dat weer gebeurd!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:53

Daar ben je zelf bij natuurlijk. Als je het niet vertrouwt of als het niet opschiet staat het je helemaal vrij om naar een ander te gaan voor een second opinion.
Ik ben zeker niet uitgemolken, juist heel goed geholpen, voor een redelijke prijs!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 18:01

We kijken eerst maar eens wat er met dat pendelen uit komt! In het andere topic kunnen we er nog verder over discusiëren!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:12

Buiten dat ik het eigenlijk belachelijk vind dat er geen veearts bij wordt gehaald, kosten dat soort alternatieve grapjes vaak een hoop meer! Dus als je bang bent om uitgemolken te worden, vooral pendelaars erbij halen OK dan!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 19:21

marel schreef:
Buiten dat ik het eigenlijk belachelijk vind dat er geen veearts bij wordt gehaald, kosten dat soort alternatieve grapjes vaak een hoop meer! Dus als je bang bent om uitgemolken te worden, vooral pendelaars erbij halen OK dan!
Zoiets laat ik 1 malig doen. Zie dan wel verder! OK dan!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:46

Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt hoor. Het is jou keuze. En het heeft er niks mee te maken dat je het geld er niet voor over hebt ofzo, maar je mag het best wel even aankijken voor je naar een VA gaat.

miepiesiepie

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:48

laat even weten wat er uit komt, ben benieuwd!!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:49

vriendin van mij had haar paardje bij zo'n man in frankrijk gebracht en die is daar een paar maanden gebleven, daarna was dat beest weer helemaal beter.
De DA hadden het al opgegeven, paard had iets aan zn benen, maar door die man is het toch weer goed gekomen.

Er zijn dus mensen die het echt kunnen, maar ik denk dat er ook een hoop zwendelaars zijn!!

Veel succes ermee iig, en ik hoop dat het lukt!!!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 15:31

Jullie horen het als ze zijn geweest!! Haha!

Bonnieknol

Berichten: 207
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:43

mijn hoefsmid pendelt ook en hij heeft mij het ook eens laten proberen en dat is een zeer bijzondere ervaring. Mijn hoefsmid heeft met het pendelen altijd gelijk, laatst was mijn paard kreupel en heeft hij op afstand gependeld. Hij zei dat hij een klap heeft gehad op zn linkerkogel en daarom kreupel was. Ik moest het koelen en wandelen en dan zou het gauew over zijn. Toen ik naar zn kogel keek viel het voor het eerst op dat hij een stuk dikker was en na zijn aanwijzingen opgevolgd te hebben was het beter!! Ik vind alternatieve wijzen heel goed, baadt het niet schaadt het niet en dan kun je altijd nog een dierenarts erbij halen. Laat je het nog even weten hoe het is gegaan?

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:55

Bonnieknol schreef:
mijn hoefsmid pendelt ook en hij heeft mij het ook eens laten proberen en dat is een zeer bijzondere ervaring. Mijn hoefsmid heeft met het pendelen altijd gelijk, laatst was mijn paard kreupel en heeft hij op afstand gependeld. Hij zei dat hij een klap heeft gehad op zn linkerkogel en daarom kreupel was. Ik moest het koelen en wandelen en dan zou het gauew over zijn. Toen ik naar zn kogel keek viel het voor het eerst op dat hij een stuk dikker was en na zijn aanwijzingen opgevolgd te hebben was het beter!! Ik vind alternatieve wijzen heel goed, baadt het niet schaadt het niet en dan kun je altijd nog een dierenarts erbij halen. Laat je het nog even weten hoe het is gegaan?


Geld niet altijd hoor, dat van Baadt het niet dan schaadt het niet!
In het geval van BounceBabe denk ik zeker niet dat het pendelen schaadt Lachen
Ben benieuwd wat eruit komt!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:56

Bonnieknol, dat vind ik nou typisch een verhaal waar ik vraagtekens bij zet. Met wandelen en koelen gaan heel veel kreupelheden over, dat is zo'n beetje de standaardbehandeling. En dikke kans dat die hoefsmid veel meer ervaring heeft dan jij en dus die dikke kogel allang had gezien.

Baat het niet, schaadt het niet ben ik het ook niet mee eens. Sommige aandoeningen kunnen veel erger worden als er niet op tijd begonnen wordt met de juiste behandeling.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 12:24

MiZzLoVe"]
[quote="Bonnieknol schreef:
mijn hoefsmid pendelt ook en hij heeft mij het ook eens laten proberen en dat is een zeer bijzondere ervaring. Mijn hoefsmid heeft met het pendelen altijd gelijk, laatst was mijn paard kreupel en heeft hij op afstand gependeld. Hij zei dat hij een klap heeft gehad op zn linkerkogel en daarom kreupel was. Ik moest het koelen en wandelen en dan zou het gauew over zijn. Toen ik naar zn kogel keek viel het voor het eerst op dat hij een stuk dikker was en na zijn aanwijzingen opgevolgd te hebben was het beter!! Ik vind alternatieve wijzen heel goed, baadt het niet schaadt het niet en dan kun je altijd nog een dierenarts erbij halen. Laat je het nog even weten hoe het is gegaan?


Geld niet altijd hoor, dat van Baadt het niet dan schaadt het niet!
In het geval van BounceBabe denk ik zeker niet dat het pendelen schaadt Lachen
Ben benieuwd wat eruit komt!
[/quote]

Inderdaad want me paardje is weer helemaal rad! al een paar daagies inmiddels! Maar ondanks dat.. ik laat haar pendelen. Kom ik mooi wat meer over me knollie te weten! OK dan! Vingers aflikken

Bonnieknol

Berichten: 207
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:47

Margreet schreef:
Bonnieknol, dat vind ik nou typisch een verhaal waar ik vraagtekens bij zet. Met wandelen en koelen gaan heel veel kreupelheden over, dat is zo'n beetje de standaardbehandeling. En dikke kans dat die hoefsmid veel meer ervaring heeft dan jij en dus die dikke kogel allang had gezien.

Baat het niet, schaadt het niet ben ik het ook niet mee eens. Sommige aandoeningen kunnen veel erger worden als er niet op tijd begonnen wordt met de juiste behandeling.


tuurlijk is koelen en wandelen een standaardbehandeling maar zonder zijn verhaal had ik die dikke kogel niet eens gezien. Bovendien heeft hij op afstand gependeld dus hij kon niks zien over een dikke kogel. En dan nog wist hij precies te vertellen om welke kogel het ging!
en baadt het niet schaadt het niet gaat over de behandeling zelf. Een dierenarts kan ook niet altijd vertellen waar het precies om gaat terwijl een alternatieve arts dat wel meteen kan vertellen omdat hij niet alleen maar naar het lichamelijke kijkt.
Het heeft natuurlijk allebei zn goede kanten. Je moet ook zeker geloven in wat je ook laat doen!

Super dat het weer goed gaat, en zeker leuk om meer te weten te komen over je paardje, daar kun je vast en zeker wat mee!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:16

Dat dacht ik ook! Knipoog Thnx Bonnieknol!!! Haha!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:41

Ons paardje heeft erge last van zn voorbenen n de veearts is al meerdere malen geweest, foto's gemaakt etc en vrij weinig op terug te vinden. Allerlei poedertjes en ditjes en datjes gehad niets hielp. Per toeval(wat dus niet bestaat naar mijn mening) kwam ik terecht bij een dierentolk, zij heeft ons een hoop kunnen vertellen en het gaat nu veel beter met Gossie. Ik geloof er dus wel degelijk in. Sta er voor open iig, maar heel sceptisch, dat ivm met veel kwakzalvers op de markt. We zijn trouwens met de info van de dierentolk wel naar de VA geweest, zodra hij gerichter verder kan zoeken..Succes, maar ook veel plezier, ben erg benieuwd naar de uitslag, zal je topic volgen.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:55

Dank je! ik zal ook foto's maken als dat van hun mag! dus misschien zie je die dan ook nog wel! ik weet nog niet wanneer ze komen, maar ik hoop dat het al gauw is!