Wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 18:30

Ik sta nu bij een boer op stal. Een hele lieve en aardige maar vooral zuinige man. En dat zuinige is nou juist het probleem.
Of ja probleem dat nou ook weer niet.
Mijn pony is van nature niet zo'n hele snelle. Dus daarom heeft hij als die hard moet werken gewoon wat krachtiger voer nodig. Tja ander voer dat kost natuurlijk geld Geld, geld! Uiteindelijk hem zover gekregen dat hij ander voer kreeg.
Op het moment is Boffie kreupel dus mag die eigenlijk niet op de wei. Maar omdat zijn paarden gewoon de hele dag behalve snachts buiten staan ging dit niet goed. Dus had ik het er met de dierenarts over gehad en mocht hij wel op de wei maar dan op stal grootte. Tja dat is natuurlijk veel werk een klein weitje maken. Nou zal je denken ja dan doe je dat toch zelf ja dat dacht ik ook maar dat mcht ook niet? Want ja als zijn spullen kapot gaan dan kost dan natuurlijk weer geld Geld, geld!
Nou uiteindelijk zover gekregen
Maar boffie moest ook minstens twee keer per dag worden afgespoten met stromend water Geld, geld! . Ja zei hij je pakt je maar een handoek en wikkeld die der omheen. Had ik dat drie dagen gedaan maar er zat maar geen vooruitgang in. Dus heb ik het maar gewoon afgespoten. Ja nou ja het was dan wel goed Bloos nadat mijn moeder had gezegt dat hij maar moest zeggen hoeveel hij ervoor wou hebben
Nou zal je denken is dit nou zo erg maar zo gaat dat met ieder dingentje.
Nou zijn wij geweest kijken voor een weitje, en hebben er ook een gevonden.
Dat kost €300,00 per jaar. Maar dan komen er nog de kosten van het voer enz. bij.
Bij die boer betalen we €120,00 per maand dus dat is €1440,00 per jaar.
En daar zit bij overdag op de wei. snachts op stal.
Staat op stro en krijgt hooi en wortelen en brokken.
Hij wordt iedere avond netjes binnengezet en naar buitengedaan. Ik heb geen bak ofzo. Dus ik rij gewoon in de wei
Als we zelf een weitje huren
Moet ik zelf hem voeren buiten zetten enz. Dat is natuurlijk wel een hele uitdaging en ik ga meer met mijn ezeltje om Schijnheilig
dus ja nou is mijn vraag wat moet ik doen of geef mij eens advies Lachen
Alvast bedankt
Jemig het is een lang verhaal geworden

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:36

ik begrijp je verhaal helemaal,
lastig is dat,
als jij zelf dit ziet zitten moet je dit doen,
alleen vind ik een nadeel dat je paardje dan alleen staat,misschien een optie om er een shetje bij te zetten ofzow?
ik huur ook een weiland,
ik moet wel alles zelf doen,
maar kan wel alles mooi bepalen voor de paarden
succes met je beslissing !

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:21

Missschien kun je samen met iemand dat weitje huren, dan zet bijv. jij de paarden 's ochtends buiten en die andere persoon 's avonds...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:25

cracker schreef:
Missschien kun je samen met iemand dat weitje huren, dan zet bijv. jij de paarden 's ochtends buiten en die andere persoon 's avonds...


ja dit lijkt me ook een goed idee! En dan hoef je ook geen shet ofzo erbij te kopen en kunnen jullie de kosten delen

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:27

Het hangt er ook vanaf of dat weitje naast de deur is, of dat je 5 km moet fietsen.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 06:58

Gjilke schreef:
Het hangt er ook vanaf of dat weitje naast de deur is, of dat je 5 km moet fietsen.

Het is net zo ver als waar die nu staat 5 minuten fietsen miss ietsminder.

Dat hij alleen komt te staan is verder geen probleem want mijn moeder wil een geitje ofzo *LOL*

Het gene wat mij ook tegen houd is dat als ik bij die boer weg ga, hij er een hele schok van krijgt. Ik denk niet dat hem dat in zijn koude kleren gaat zitten Scheve mond

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 06:59

Luckey"]
[quote="cracker schreef:
Missschien kun je samen met iemand dat weitje huren, dan zet bijv. jij de paarden 's ochtends buiten en die andere persoon 's avonds...


ja dit lijkt me ook een goed idee! En dan hoef je ook geen shet ofzo erbij te kopen en kunnen jullie de kosten delen
[/quote]
Ja maar vind je zoiemand Verward

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:15

Als dat weitje maar op 5 minuten afstand is,zou ik het meteen doen!!
Je kunt dan lekker je eigen gang gaan en alles op je eigen manier doen en het scheelt een hoop in de kosten natuurlijk...Ik kan wel begrijpen dat je het een beetje rot vind voor de boer,dat zou ik ook vinden (sta ook bij een hele lieve boer Knipoog ) Maar je moet toch aan je pony en jezelf denken..
Succes met je beslissing!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:58

Als je tijd genoeg hebt om de hele verzorging van je paardje zelf te doen, zou ik voor dat weilandje gaan. Mits je natuurlijk voldoende van de verzorging afweet om dat zelfstandig te doen.
Is er stromend water en electra aanwezig op die wei?

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:36

Je moet even van die coolpads kopen, die je ook voor mensen gebruikt, die dingen werken perfect, 1x bandage omhoog wikkelen, ding tegen het been, en weer terug naar beneden wikkelen. Een vrouwtje bij ons doet het al jaren en het werkt prima! Een klein weitje maken, is niet zo'n probleem lijkt mij, 4 tot 8 prikpaaltjes en een klosje schikdraad. Er is vast wel iemand die die rommel niet meer gebruikt of voor een paar euries weg wil doen

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:37

kun je anders met die boer niet afspreken dat als je een aand een keer wat meer kosten maakt, je dan ook gewoon wat meer betaalt. ofsow. verder moet je kijken wat je zelf het beste lijkt he Haha!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:37

owh, lees nu pas, dat je bij de 300 euro per jaar heb gezet, zeker doen!!!

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 12:30

Yorghos schreef:
Als je tijd genoeg hebt om de hele verzorging van je paardje zelf te doen, zou ik voor dat weilandje gaan. Mits je natuurlijk voldoende van de verzorging afweet om dat zelfstandig te doen.
Is er stromend water en electra aanwezig op die wei?

Dat weet ik niet ik ga vanmiddag kijken.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:00

Is er wel een schuilstal?

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 16:24

Er is geen water en ook geen stroom.
Muizje er is ook geen schuilstal.

Dat moet allemaal nog gedaan worden. Ofterwijl dat moeten wij nog allemaal doen. Kan iemand mij vertellen wat een waterput slaan kost en een redelijke stal. En een overdekking voor bijvoorbeeld stro enz. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 18:03

schopje

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:43

Als alles daar nog moet komen... Een stal bouw je ook niet zomaar op een weide (dus met agrarische bestemming). Daar heb je vergunning voor nodig. Ik zou dat eerst maar eens gaan uitzoeken!