Eerste buitenwedstrijd, foto's en verslag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Eerste buitenwedstrijd, foto's en verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:42

Vandaag was in totaal mijn vierde wedstrijd en de eerste buiten. Het waaide hard vandaag en af en toe die regen was echt irritant.

Het inrijden ging op zich wel lekker, maar de bak was erg zwaar. Maar kreeg er opeens de hoeken niet door door en de middendraf werd steeds galop.

Toen het eerste proefje, ze vond het allemaal eng, het waaide hard en ze was als een gek aan het hinniken (had ik nog nooit meegemaakt) Voor mijn gevoel ging het niet lekker, ze liep niet zoals dat ik weet dat ze kan lopen. De rechtergalop wat ze heel moeilijk vind en vaak springt ze verkeerd aan, deed ze nu echt super, echt soepeltjes sprong ze aan en galoppeerde heel rustig, terwijl ze normaal altijd haast heeft. daar was ik wel heel erg tevreden over, maar voor de rest niet echt.

Tijdens het eerste proefje was ik 2 knopen verloren van mijn rijjasje en de derde hing nog maar aan 1 draadje. Hoe dat nou toch kon is mij een raadsel. Binnen paperclips gehaald en daarmee mijn jasje bijeengehouden. Waarom paperclips weet ik niet meer, maar het bleef wel goed zitten. Ondertussen bijna te laat voor mijn tweede proefje (zat maar 8 minuten tussen) dus ik was een beetje haastig.

Toen het tweede proefje, ik was dus iets te laat en heel haastig en daardoor gespannen, waardoor zij nog meer gespannen werd van mij. Hij ging dus ook niet goed. Voor mijn gevoel ging het niet lekker en ze sprong in de rechtergalop verkeerd aan (had te weinig stelling, mijn schuld dus) en daarna werd het echt een zootje, op de letter was ook ver te zoeken. Deze ging niet lekker dus.

De uitslag duurde nog een uur, dus eerst even Lady lekker naar huis gebracht en terug op de fiets. Ik had geen winst verwacht, want vond beide niet goed gaan. De uitslag van de eerste proef. Ik had 156 punten, dus toch een winstpunt, ik was echt heel erg blij! De tweede ging echt niet goed en dat zag je ook aan de punten, 145 punten. Maar toch weer een winstpunt erbij, nu 3 in totaal. Het was de eerste buitenwedstrijd en toch wel een test vooral met die wind en zo, dus vond het toch wel een geslaagde oefening.

Hier een selectie van de foto's die zijn gemaakt.

Vanmorgen voor de wedstrijd, net de vlechtjes uit de manen gehaald (doe ze er altijd alleen maar in om de manen aan 1 kant te laten vallen, maar ze zaten te strak deze keer, waardoor ze de hele dag krulletjes had)
Afbeelding

In de inrijbak, die heel zwaar was
Afbeelding

Hier wat foto's tijdens de proefjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vrije stap
Afbeelding

Hier kan je een beetje aan mijn jasje zien dat het regent
Afbeelding

-xxx- Wendy

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:09

Gefeliciteerd met je winstpunt! Leuke krullen Lachen

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:49

He! Daar heb ik ook meegedaan afgelopen zondag. Was inderdaad zwaar inrijden en behoorlijk winderig.... Leuk om eens iets te lezen van iemand uit de omgeving.
Gefeliciteerd met je winstpunt!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:52

Gefeli met je WP!
Goed hoor ondanks dat het wat minder ging! Maar wel weer een goeie ervaring toch!? Leuke pony heb je! Ziet er leuk uit!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:19

gefeliciteerd met je wp.
jammer dat het voor je gevoel minder ging.
maar toch nog een wp

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:39

Wat leuk !! hier nog een Haarlemmer en ook wij waren er zondag bij!
Mijn dochter Jane starte voor de allereerste x met onze Kiki.
Geen winstpuntje maar toch zeer tevreden.
Ik heb je ook gezien met je haffie....leuk hoor!