Werd vandaag echt gek op de manege...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Werd vandaag echt gek op de manege...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 20:22

Hebben jullie dit nou ook wel eens? Dat mensen niks van je aan willen nemen en het denken zelf beter te weten?

Sinds gister loop ik weer stage op de manege waar ik nu al zo'n acht jaar kom en daarvan bijna 2 jaar werk. Het is echt super leuk, maar af en toe...

's Middags zijn er altijd ponylessen. Het personeel helpt altijd de kinderen met opstappen en aansingelen en dergelijke. De les begon en alle ruitertjes stonden met hun pony op de A-C lijn te wachten op onze hulp. Meestal helpen er ook wat andere mensen.

Dus ik stond een klein kotertje te helpen met opstappen en naast mij staat een pony'tje met een kindje en nog een meisje van een jaar of 20. Dus dat wijf (sorry hoor) wilt die pony aansingelen, maar de teugels hingen ergens achter de oren en ze hield die pony niet vast. Dus ik zeg netjes dat ze die pony vast moeten houden voor het geval dat (die pony kan wel eens aan de wandel gaan en als er 1 gaat, gaat de rest van de pony's ook en dan heb je de poppen aan het dansen met die kleine beginnertjes Knipoog ). Er werd niet gereageerd. Dus ik zeg het nog een keer. Zegt dat wijf: Ik weet heus wel hoe ik met paarden om moet gaan hoor, ik heb zelf jaren lang in de paarden gewerkt... En nog die teugels niet vastpakken! Dus ik zeg zo: Hallo, neem het nou maar gewoon van me aan! Boos!
En nog steeds niet doen... Toen had ik echt zoiets van, zoek het lekker zelf uit! Eigenlijk had ik een flinke discussie met d'r aan willen gaan. Maar wilde ook geen gezeur en het leek me beter als ik het gewoon tegen de rest van het personeel zou zeggen. Dat heb ik dus gedaan en nu gaan ze d'r volgende week flink aanpakken ~~}> .

Wat denkt ze wel niet? Het kan me niet schelen dat ze jaren met paarden heeft gewerkt. En dan zou ze toch juist moeten weten dat je zo'n pony beter even kan vasthouden? Dat zij dat vroeger misschien zo op haar werk aanpakte, hoeft niet te betekenen dat ze dat bij ons op de manege doen. Ze past zich maar aan in hoe wij dat doen. Wij leren al die kinderen dat ze erop moeten letten dat ze die pony's vasthouden. Puur voor de veiligheid.

En niet dat het draken van pony's zijn. Helemaal niet, want die pony bleef super braaf staan. Maar stél er gebeurd wél wat, dán zijn het opeens k*tpony's en hebben wij het gedaan! Stoom uit je oren

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:37

sja, sommige mensen
ik vind wel dat je gelijk hebt!
ik vind ook dat je het goed hebt aangepakt! ik zou idd ook niet meteen beginnen te zeuren op zo'n persoon.

Ikke ---> Lovers <--- Robin

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 19:22

Nee, dat risico durfde ik echt niet te nemen als stagiaire Haha!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:46

fiek schreef:
sja, sommige mensen
ik vind wel dat je gelijk hebt!
ik vind ook dat je het goed hebt aangepakt! ik zou idd ook niet meteen beginnen te zeuren op zo'n persoon.


helemaal gelijk in OK dan!
sommige denken dat ze heilig zijn Verward

Cwessielover
Berichten: 66
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:07

erg vervelend van die bijdehante mensen, goed aangepakt en hopen dat ze volgende week wat leert!!!:d

("v") Custers Weslie ("v")
Mijn lieve moppie : Devon Briseis.
Mijn mannetje Klaas.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:31

das niet zow leuk jah erg vervelend
nouwjah suc6 dan maar met de zeuren de mensjas

<3

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:44

Ja helemaal gelijk en ook al weet ze het nog zo goed met beginners erop kun je maar beter niet zo'n groot risico lopen !! Je hebt absoluut Gelijk!!!!!

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:18

soms heb je van die mensen...

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:32

Goed van je dat je het via het personeel
hebt opgelost!!!! Je weet maar nooit hoe zij
anders gereageerd zou hebben. Had het misschien nog je stageplek
kunnen kosten.

>>Lang leve de mensen die het beter weten<< Boos! Boos! Boos!


Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:37

gewoon zeggen dat jij er bent om het goede voorbeeld te geven en dat als de kindertjes later ook 'jarenlange'ervaring hebben met paarden dat ze het dan zelf wel mogen weten. Maar dat ze nu op een manege is en dat ze zich aan de regels van die manege dient te houden!
Zo ben je eerlijk en diplomatiek bezig! Succes!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 19:44

Ja, ik had misschien kunnen zeggen dat ze zich gewoon aan de regels moest houden, maar dat kwam toen zo snel niet in me op. Haha!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers