Wie heeft een Montecristo nakomeling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Wie heeft een Montecristo nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 12:57

Hallo allemaal... Ik wil mijn merrie laten dekken en ben erg gecharmeerd van Montecristo. Ik ben nu benieuwd of er iemand hier een nakomeling heeft of kent en er wat over wil vertellen. Ben hoofdzakelijk benieuwd naar stokmaat en karakter en stiekum ook een beetje naar de kleur. Maar uiteraard is alle info welkom! Lachen Met foto zou natuurlijk helemaal te gek zijn!!! *LOL* *LOL* *LOL*



ahintofte
Berichten: 158
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Nederhorst den Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:15

ik heb zelf een veulen gefokt met Montecristo uit een ster merrie van Jeraldo en ben zeeer tevreden!
Hij is bruin, groot en heeft een super karakter, nergens bang voor!
De nieuwe eigenaar is er ook heel blij mee!

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 13:43

Gaaf! Dankjewel! Ik heb een forse merrie. Ze is maar 1.64 hoog maar erg breen. Ze heeft een korte zwaar bespierde hals. Kan goed bewegen, vooral galop is super. Ze is erg heet en heeft een wat heftig karakter. Ik denk dus dat Montecristo super bij haar past. Lange hals, groot, superbraaf... Alleen beetje duur hihi 1600 euro poehee!

Na regen komt zonneschijn...
Na regen komt... What a Day!!

Nouvelle (Wellington x Lector) is drachtig van Obelisk!
Eindelijk foto's in mijn profiel...

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 13:03

Echt niet meer mensen met een Montecristo???

Na regen komt zonneschijn...
Na regen komt... What a Day!!

Nouvelle (Wellington x Lector) is drachtig van Obelisk!
Eindelijk foto's in mijn profiel...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:17

Montecristo staat er niet bekend om dat hij een braaf karakter doorgeeft Knipoog Ik heb er alleen zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is er al een eerder topic over geweest Lachen

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:45

Ik heb (tot gisteren) een 5 jarige Montecristo ruin gereden. Hij is 1.76 groot, bruin en lijkt volgens meerdere mensen erg op zijn vader.
Hij heeft een goud eerlijk karakter, maar is niet helemaal lekker/correct ingereden geweest. Als hij er per ongeluk in gallop vandoor schiet, dan raakt hij helemaal in paniek wanneer hij weer terug in draf komt en begint dan als een achterlijke heel raar te bokken.

[o]

ahintofte
Berichten: 158
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Nederhorst den Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:54

mijn jeraldo merrie komt uit een gelderse moederlijn en is 1.65 het veulen heeft een betere hals en is groot. Mijn merrie is erg kijkerig en bang en de montecristo....nergens bang voor en lekker braaf!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:57

horselover23 schreef:
Ik heb (tot gisteren) een 5 jarige Montecristo ruin gereden. Hij is 1.76 groot, bruin en lijkt volgens meerdere mensen erg op zijn vader.
Hij heeft een goud eerlijk karakter, maar is niet helemaal lekker/correct ingereden geweest. Als hij er per ongeluk in gallop vandoor schiet, dan raakt hij helemaal in paniek wanneer hij weer terug in draf komt en begint dan als een achterlijke heel raar te bokken.



wanneer hij weer terug in draf komt en begint dan als een achterlijke heel raar te bokken

Is ie atakties ??

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 21:54

Beste Rinske, Zover ik weet staat hij erom bekend heel braaf te zijn en altijd als ik hem zie is hij voor de duvel niet bang. Idem voor zijn nakomelingen die ik heb gezien.Heb ook meerdere PB-s gehad, iedereen heeft een superbraaf paardje eraan overgehouden. Zelfs de mensen met een hete merrie, zoals ik. En ze adverteren er ook mee... Dus vandaar dat ik deze conclusie heb getrokken...

Na regen komt zonneschijn...
Na regen komt... What a Day!!

Nouvelle (Wellington x Lector) is drachtig van Obelisk!
Eindelijk foto's in mijn profiel...

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:51

Ik heb sinds januari een Montecristo X Zeoliet ruin, hij is 4 jaar en net ingereden, hij wordt ongeveer 1,66 hoog.
Hij is gecastreerd omdat ie als hengst een etter was en erg nerveus maar dat is nu over. Het is een schimmel maar dat komt omdat de merrie waar die uitkomt ook een schimmel is.
Onder het zadel is erg braaf (ben er nog niet vanaf gevallen) en in de omgang is ie super nieuwschiering, de wormenspuit wilde die wel heel graag hebben Knipoog en onderzoekt alle zakken van je jas en de bijbehorende flapjes, ritssluitingen en vooral de veters van mijn schoenen zijn een leuk idee om mij in een heel ongemakkelijke manier in de stal te laten staan Cheese! . En tot slot loopt ie als een trein.

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 17:12

Gaaf! Ik kan bijna niet wachten tot ik er ook misschien een heb... Jammer dat niemand foto's heeft...

Na regen komt zonneschijn...
Na regen komt... What a Day!!

Nouvelle (Wellington x Lector) is drachtig van Obelisk!
Eindelijk foto's in mijn profiel...

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:44

Misschien kan ik er over een paar dagen een foto op zetten, heb nu toevallig een digitale camera te leen. En owja was ik vergeten te zeggen in vorige bericht, mijn paard heeft een hele sterke achterhand (altijd handig *LOL* )

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:47

ceasario"]
[quote="horselover23 schreef:
Ik heb (tot gisteren) een 5 jarige Montecristo ruin gereden. Hij is 1.76 groot, bruin en lijkt volgens meerdere mensen erg op zijn vader.
Hij heeft een goud eerlijk karakter, maar is niet helemaal lekker/correct ingereden geweest. Als hij er per ongeluk in gallop vandoor schiet, dan raakt hij helemaal in paniek wanneer hij weer terug in draf komt en begint dan als een achterlijke heel raar te bokken.



wanneer hij weer terug in draf komt en begint dan als een achterlijke heel raar te bokken

Is ie atakties ??
[/quote]

Dat hij misschien lichamelijk niet helemaal gezond is, zou me niets verbazen. Aangezien de eigenaar vindt dat het paard niet mankeert ( en na 3 maal vliegles in 4 maanden Bloos ) heb ik besloten hem niet meer te rijden.

Hier een link naar wat foto's van hem: [ITP] [kwpn] Solist los in de bak

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 bezoekers