bitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 21:06

Hoi,
Met welk bit zijn jullie gaan mennen en waarom? En maakt het nog uit wat voor wagentje je er achter heb hangen?

Kim

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 21:10

Die kleine shet van mij heeft een Utrechtse Stang met een tonglepel. Ze gooit haar tong over het bit en dan heb je niets meer te vertellen. Heb haar ook wel eens gereden met een open hoofdstel en een watertrensje, maarja, als je het bos in no-time zonder te stoppen wil zien moet ik dat doen bij haar!!!! Haha!

Die grote is 1x voor de kar geweest (kar te klein, maar dat weet je.... *LOL* ) en hem reed ik met een enkel gebroken bustrens.

Per paard verschillend wat je in zijn/haar mond moet hangen!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 00:04

ik rij met een liverpoolstang, ik weet nie waarom, ben er mee begonnen en het ging goed. mijn pony had eerst een ander soort stang, maar dat was geen fijne

gr linda

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 12:33

Heey Kim! Het mennen wordt serieuzer hoor ik? Daar waar ik heb gemend hadden ze ook liverpoolstangen, met zo'n bandage omwikkeld.
Waarom dat is weet ik eigenlijk niet, maar het ging super!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 12:55

Dat is toch zo'n rubber bandage achtig iets? Dat schijnt het bit zachter te maken, maar aangezien het rubber is?
kim

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 13:14

Nee, het is geen rubber. Wat het wel is weet ik ook niet...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 13:18

Wat jullie bedoelen is een latex bandage. Die heeft mijn shet ook om de stang heengewikkeld. Kost iets van 12 of 13 gulden en zit op een rol. Kan je makkelijk om een stang heendraaien.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:06

Liverpool stangetje. Volgens mijn instructeur een erg goed bitje, gebruikte hun ook altijd.
Heb er 80 gulden voor betaald.
Kar heeft niets met het bit te maken voor zover ik het weet Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:46

Pol loopt met een ongebroken trens daat prima.

Waarom, ja hij zat bij het hoofdstel..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:43

Ik ben met Isolda begonnen met een bokkebitje, later een liverpoolstang gekocht. Verschil merk ik daarin vooral dat het sterker inwerkt en dat je meer teugelgaten hebt, zo kan je bij een hete bui nog eens wat meer te vertellen hebben.
Ik heb in het begin ook met een lap rond het bit gereden. Je kunt ze nu zo kopen, inderdaad een soort bandage-achtig iets. Ik had er toen een stukje zeemleer omheen gewikkeld. Is heel fijn spul. Even natmaken voor je gaat rijden, anders hebben ze zo'n droge lap in hun mond.
Als het nat is, is het heel zacht materiaal en je bitje wordt er een stuk minder scherp van. Perfect voor een jong Isolda-mondje Lachen