Paard verzekeren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paard verzekeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:44

Hallo mensen!

Mijn ouders hadden het briljante plan gevat Schijnheilig mij wel financieel te willen steunen als ik echt een paard wil kopen (hurray!). Haha! Nou wilden ze alleen wel vantevoren weten wat de kosten dan zijn e.d. De meeste kosten kan ik wel voor ze op een rijtje zetten, maar wij vroegen ons nu iets af over DA kosten en verzekeren...

Hoe duur is het verzekeren van je paard? En is dat ook werkelijk voordeliger? Want hoevaak is een paard nou eigenlijk ziek? Verward Misschien een domme vraag hoor, maar ik wil het wel graag weten!

Overigens... zijn er veel onder jullie die je paard niet hebben verzekerd? Lopen de kosten als je toevallig een keer naar de DA moet dan niet onwijs op, of valt dat mee?

Nou, een hele hoop vragen... Bloos ik hoop dat jullie me hiermee willen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:14

Oh, ik vergat te vragen... Stel DAT je je paard (hebt) verzekerd, waartegen is dat dan? En hoe duur is een verzekering ongeveer per maand?

Alvast bedankt! OK dan!

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:20

Toevallig heb ik gisteren nog gezocht naar paardenverzekeringen. Op de website www.efo.nl wordt veel informatie gegeven, compleet met tarievenlijsten. Succes!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:32

Ik geloof dat hier echt al onwijs veel topics over geopend zijn dus met de zoekfunctie kom je ook al een heel eind Knipoog Maar natuurlijk zal ik ook even proberen om wat vragen te beantwoorden OK dan!

Citaat:
Hoe duur is het verzekeren van je paard? En is dat ook werkelijk voordeliger? Want hoevaak is een paard nou eigenlijk ziek? Misschien een domme vraag hoor, maar ik wil het wel graag weten!


Hoe duur is het verzekeren van je paard, dit is helemaal afhankelijk van wat je wilt verzekeren en van wat de waarde van je paard is. Hoe hoger de waarde hoe meer premie je betaald uiteraard Knipoog Je kunt er ook voor kiezen om je paard onder de waarde te verzekeren, dit houdt echter wel in dat je minder uitgekeerd krijgt mocht je paard ingeslapen/geslacht worden. Dit is natuurlijk de keus die je maakt.

Wat betreft de verschillende paketten, ik begrijp dat jullie de dierenartskosten mee willen laten verzekeren. Bij mijn verzekering (interpolis) kan dit alleen in combinatie met een uitgebreid paket (als ik het goed zeg Schijnheilig ) en dit is uiteraard het duurste. Ik ben verzekerd voor het volgende: (= uitgebreid pakket met DA kosten) (stukje is een beetje in elkaar geknipt en geplakt van de site Knipoog )
Citaat:
Dekt schade als gevolg van een plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk afmaken door brand, storm of blikseminslag, maar ook door transport, castratie, ongeval of ziekte. De dekking geldt alleen als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt binnen 48 uur na de gebeurtenis of na het vertonen van de eerste ziekteverschijnselen. Verder is diefstal vanzelfsprekend ook meeverzekerd en krijgt u een vergoeding bij het uitblijven of het verlies van foetus of veulen. Tevens vergoeden we 80% van de ziektekostennota’s bij acute fracturen, acute open verwondingen en koliekoperaties. Dekt daarnaast de schade die u lijdt als uw paard blijvend volledig ongeschikt wordt voor het gebruik door ziekte, ongeval, transport, castratie,brand, storm en blikseminslag. Biedt ook dekking voor alle gevallen van kreupelheid, dus ook die van binnenuit zijn ontstaan.


Wat betreft de kosten, je kunt kiezen om te betalen per 3 maanden, per half jaar of per jaar. Op de site van interpolis kun je zelf berekenen wat je ongeveer moet gaan betalen aan premie Knipoog

En wat betreft de dierenarts, tja, ieder paard kan ziek worden. Ik denk niet dat je er van te voren van uit moet gaan dat het wel mee valt met de kosten want anders kan het je alleen maar tegen gaan vallen natuurlijk Scheve mond Je moet overigens niet denken dat je alles vergoed krijgt bij de verzekering! Sommige behandelingen worden niet vergoed (acupunctuur oa.) en je hebt zoiezo altijd een eigen risico van minimaal 40 euro per behandeling.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info OK dan! Kijk ook eens op http://www.interpolis.nl Knipoog

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:34

ik ben alleen WA verzekert en das geloof ik niet zo heel duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:53

waartegen ben je dan verzekerd als je WA-verzekerd bent? En moet je je paard eigenlijk uberhaupt wel verzekeren?

Ohja, ik had ook al met de zoekfunctie gezocht maar ik kon hier niks over vinden Haha!

maareh... dankjewel Marchal!!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:58

Ik heb Ewalda niet meer verzekerd sinds Armando verkocht is. Mando was een enorme donder die nog wel eens wilde ontsnappen en dan volgde waldy trouw. Haha! Vandaar...

Die hele verzekering was eigenlijk een zooitje en vraag me niet waarvoor ik verzekerd was, want ik heb werkelijk geen flauw idee. Verward
1 Keer in het jaar kwamen ze de paarden keuren, die vreemd genoeg met dekentje en al op stal mochten blijven staan.
Laatste gesprek was:
>Goh ze is nou wel wat ouder he? Laten we maar een trapje naar beneden gaan.
<Ja, meneeer, maar dat bedrag is toch echt te weinig, ze is geimporteerd en komt ook steeds hoger in de wedstrijden. En dan gaat de verzekering omlaag? Verward
>Ja, maar ze wordt ouder en dan is ze ook minder waard.
<Mag ik vragen hoe u uberhaubt wilt beoordelen wat ze waard is als u haar hier zo op stal met deken en al wilt bekijken?
> Ik denk dat ik toch wel genoeg ervaring heb als het hier op aan komt om dat zo te kunnen beoordelen.
< Wat u wilt meneer, tot ziens.

Vanaf toen was ze dus niet meer verzekerd.
WA verzekering zit bij 1 paard bij de inboel inbegrepen en valt onder huisdieren. En voor de veearts gaat elke maand wat opzij. Bovendien had ik haar anders toch terug gekocht van de verzering, want naar de slager gaat ze zowiezo niet. Dus voor mij is dit het voordeligst. Haha!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:58

Je kan ook op www.amev-hippo.nl kijken
en dan kan je ergens wat invullen en dan kan je kijken hoeveel t ongeveer zou kosten

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:59

Met wa verzekering ben je verzekerd tegen kosten die je paard iemand anders of iemand anders zijn spullen kan toebrengen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:01

Wij hebben na lang twijfelen toch voor het niet verzekeren gekozen. We hebben zelf wel een potje voor ongevallen en plotselinge veeartskosten.

Tsja, de verzekering moet je òf uitgebreid nemen (hoge premie dus), of je hebt er niet veel aan, want dan dekt het maar weinig. (ik neem het risico dat de bliksem in mn paard slaat wel voor lief... Schijnheilig )

Verder heb ik ook gehoord dat veeartskosten (denk aan operatie) boven de verzekerde waarde van het paard ook niet worden uitgekeerd. Tsja, dan is het voor een recreatieponytje al snel niet meer zo heel interessant om te verzekeren.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:03

WA- verzekering = Wettelijke aansprakelijkheids (WA) verzekering, een dergelijke verzekering dekt schade die je paard (of te paard) aan personen of goederen maakt. (klopt toch Schijnheilig ) Ik denk alleen niet dat jij dat bedoeld aangezien je het had over DA kosten ed. Knipoog

*edit, ik zie dat dit antwoord inmiddels al vaker is gegeven Bloos *

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:44

Ik heb wel voor verzekeren gekozen, en daarbij ging het mij vooral om de ziektekosten. Ben nu erg blij dat ik het gedaan heb, waarschijnlijk is mijn verzekering iets minder blij met mij. Ik heb een nogal "duur" paard wat ziektekosten betrefd. Zit nog steeds op de maand te wachten dat ik voor het eerst geen rekening van de veearts krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:56

Hoeveel betaal je dan maandelijks/jaarlijks aan je verzekering? Ik had zelf uitgerekend met Amev-hippo (dankjewel Stalleke OK dan!) dat ik dan rond de 200 tot 250 euro op jaarbasis kwijt zou zijn. Niet veel, en zoveel krijg je idd niet terug van de verzekering, maar het idee is vooral prettig!

mijn ouders zijn als de dood om een peperdure dierenarts rekening te krijgen in 1 klap, terwijl ik zat mensen ken die nauwelijks dierenarts kosten maken. Maar ja, je zal maar net een paard hebben met gevoelige benen... Vandaar dat ik dit allemaal even wil weten Haha!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:03

Hoeveel je maandelijks betaald ligt er aan voor wat voor bedrag je hem wilt verzekeren en tegen wat allemaal.
En je hebt gelijk, een flinke rekening heb je zo te pakken. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik had mijn paard drie maanden toen lag die in Utrecht op de operatietafel door een ongeluk in de wei. Totale kosten toch dik 1300 euro. Toch wel fijn als je dan 75 % terug krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:42

Mag ik vragen welke verzekering je hebt?

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:51

wij hebben ze alle 4 verzekerd, 1 bij interpolis, 2 bij de friesche onderlinge, 1 bij de amev.

en de prijzen ontlopen elkaar niet zo hoor. ik heb dan wel geen raspaarden, ze zijn wel verzekerd tegen brand, diefstal, ziekte en dood.
Je kan een verzekering net zo uitbreiden als jij zelf wilt.

zo en zo als je een paard aanschaft, klinisch laten keuren door een Dierenarts voor de verzekering komt keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:10

Ja... waartegen vinden jullie dan dat je je paard standaard moet verzekeren? Diefstal, dood, operaties...??