veulenprijs/ jaarlingprijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

veulenprijs/ jaarlingprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 18:12

Ik heb een jaarling die we helaas moeten verkopen. Ze kan niet mee met de veulens van de opfok wegens ruimtegebrek en de kosten van 2 paarden is net wat te hoog. Nu is er vorig jaar door iemand 2500 euro op geboden. Een leuk bedrag voor een veulen, maar ik wilde hem in principe gaan rijden. Nu we in deze situatie zitten wordt ze toch verkocht, nu heeft dezelfde man een bedrag van 1000 euro geboden.... niet echt voordelig voor ons.

het is natuurlijk onze eigen fout dat we haar toendertijd niet hebben verkocht voor die 2500 euro, maar om nu van 2500 euro naar 1000 te gaan is weer een ander verhaal.

Is dit normaal? Of moeten we nog maar even wachten met de verkoop? Ze kost iedere maand ook geld... voor 1000 hebben we de kosten er niet eens uit, dus dat zou wel jammer zijn.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:43

Tja, helaas is het zo dat jaarlingen minder geld opbrengen dan veulens,... Men zegt niet voor niets óf verkopen als veulen óf opfokken en beleren en dan verkopen,...

Veel succes met je keuze!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:30

Die zou ik wel wandelen sturen. Adverteer hem eerst gewoon even.
Hij kan op z'n minst hetzelfde bedrag bieden.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:21

Anders lekker nog 2 jaar in een opfok knallen... als je nu nog maar 1.000 euro kan beuren, kan het waarschijnlijk wel uit, en kan je bovendien later nog kijken hoe hij is ontwikkeld.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:43

Ik weet niet om wat voor veulen het gaat (kwpn-er of iets anders?)
Maar als het bv een kwpn veulen is dan heb je er met die € 1000,- amper je dekgeld uit. Ik zou haar eens adverteren, er zijn vast wel meer kopers te vinden die wat meer bieden.

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 10:06

Ja het gaat om een KWPN er Padinus x Ramiro

Het is helaas al gebeurt, baal er behoorlijk van maar wegens omstandigheden maak ik er maar geen punt van... Paardje minder en ook centjes minder... gaat lekker zo

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:31

Wist een mooi merrieveulen te koop, voskleurig en helemaal gezond. Vader Rubiquil, veulen moest 1300 kosten. Volgens mij is die fokker ook niet uit de kosten gekomen. Als ik een veulen fok, doe ik het ook voor de hou. Anders moet je bijleggen. MAar voor 1000 euro verkopen, nee, dat deed ik toch ECHT niet...

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:44

ik zou m denk toch naar de opfok brengen. dat kost misschien wel wat maar dan hoef je je diertje niet op deze manier te verkopen. er zijn zat mogelijkheden om te laten inscharen in een groep.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:10

En anders zijn er nog altijd wel andere liefhebbers die WEL meer bereid zijn om voor het veulen te geven. Het hoeft toch niet af te hangen van die ene koper?

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 11:43

Tjah... het ligt bij mij thuis een btje gecompliceert... baal er echt van, dit zou het paardje zijn waarmee ik over 2,5 jaar aan de slag kon gaan... en nu wordt ze zomaar in de trailer gezet en weg. Ze staat zelfs op mijn naam omdat mijn vader niet wilde hebben dat indien zijn bedrijf failliet zou gaan ze beslag op haar konden leggen! Wordt er steeds weer boos en verdrietig om maar dit is een btje off topic. bedankt voor de reacties, het is te laat Verdrietig En als ik zelf een vast inkomen zou hebben zou ik haar nog in opfok kunnen gooien, maar iedere maand moet je dan ook weer minstens 50 euro betalen. Ik zit nu in mijn laatste jaar van mijn studie en moet nog maar zien of ik een baan kan vinden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:51

Is ze dan al verkocht? Vertel eens wat over haar papieren?

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 11:58

het is een merrie, hoogbenig, zal 1.75 denk wel halen (moeder is nog iets hoger) bruin.

vader is Padinus (heartbreaker x grannus)

Moeder is van Ramiro x Gotthard

Moeder heeft een stationmerrietest gedaan toen ze 4 was dacht ik, hier zijn hele goede scores uitgekomen, minimaal 70 maximaal 100 punten gescoord. Ze heeft M2 dressuur gelopen en vervolgens is men met haar gaan fokken. Heeft 2 afstammelingen, 1 loopt in groot brittanie in de springsport en 1 in Nederland echter weet ik hier geen namen van.
Ze heeft ook een hannoveraans papier. Gotthard is dacht ik oud duits bloed, zit ook in voltaire volgens mij....

Padinus is een springer, meer info over hem staat op de site van KWPN.
Laatst bijgewerkt door kirstin op 20-04-04 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:59

Dat zijn wel mooie papieren en ze is voornamelijk gefokt op springen. Maar laat je pa haar nu echt voor zo weinig gaan?

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 12:01

ja.... die springer erop was ook bewust omdat de moeder een slechtere galop heeft.... deze jaarling galopeerde dan ook weer erg makkelijk. Het maakt hem niet zo veel uit als hij de zorgen er maar niet meer over heeft maar ik baal gigantisch!

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 12:03

Mss kan ik het nu nog stop zetten dus als je nog iets beters weet.... Echter is het telefonisch wel afgesproken.. alleen heeft die man zoveel paarden dat het hem volgens mij niet zoveel boeit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:03

ja, dat snap ik. DAt er nu echt geen andere mogelijkheid is zeg....

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 12:05

Ik loop al dagen te piekeren maar ik weet het gewoon niet... maandelijkse bedrag van de opfok is op jaarbasis best veel als je geen vast inkomen hebt.... Daarbij had ik haar dan liever verkocht aan iemand die voor HAAR kiest dan een handelaar die er nog maar een bij neemt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:17

ja maar kun je dan niet proberen juist om haar aan zo iemand te verkopen? Het lijkt erop dat van het een op het andere moment beslist is, dat ze er uit moet en het moet gelijk METEEN.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:40

Wij hebben er genoeg.

Maar als ik dat zo zie, lopen er een berg slapers/dromers rond op Bokt.
Zo'n jaarling met zo'n papier laat je toch niet staan.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:44

Sja tis dat ik het geld nu even niet heb en ik al een jaarling heb staan..

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:52

Kun je met iemand een konstruktie aangaan waarbij die ander voor 50% eigenaar wordt maar de opfok, dierenarts en hoefsmid kosten tot een bepaald moment voor zijn/ haar rekening neemt. Misschien is er een springruiter geinteresseerd (of de eigenaar/ruiter van de hengst). Niet geschoten is altijd mis en zo kun je toch zeggenschap over je paard houden. Wel de afspraken goed vastleggen met een handtekening van de beide eigenaren onder het document. Sterkte met deze moeilijke keuze..

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 12:52

ja ik heb het al geprobeert, van mij mag iemand haar voor een leuk bedrag zo ophalen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:53

ceasario schreef:
Wij hebben er genoeg.

Maar als ik dat zo zie, lopen er een berg slapers/dromers rond op Bokt.
Zo'n jaarling met zo'n papier laat je toch niet staan.

Nou, wat houdt je dan tegen? Kopen!

Zelf durf ik nog niet i.v.m. een nieuwe financiele situatie. Ik zou een slaperd zijn als ik mezelf financieel in moeilijkheden bracht.

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 12:55

als ik een vaste baan had had ik het ook zelf allemaal opgelost, maar ik weet gewoon niet hoe het allemaal gaat lopen....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:56

maar kun je het niet proberen dan? En dan kun je het veulen later altijd nog verkopen.