verslag clinic antoine de bodt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

verslag clinic antoine de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 19:17

Vandaag ben ik met Max bij de clinic van antoine de bodt geweest, in Bemmel of all places. Dat was voor ons ruim 2 uur rijden maar ik wilde graag een keer bij antoine trainen. Om 13.00 uur moest ik rijden. Van tevoren had ik mijn probleem moeten doorgeven. In mijn geval was/is dat dat mijn paard ‘vlucht’ en snel afgeleid is. Ik krijg hem af en toe best een stukje goed maar het is nooit helemaal onder controle.

De oorzaak hiervan ligt in het feit dat Max niet voldoende rechtgericht is. Hij compenseert dat door sneller te gaan. Max is rechtsgebogen en vandaar dat ik op de linkerhand moest starten met contrastelling. Ik had daar al een beetje op geoefend naar aanleiding van de vorige clinic waar ik als toeschouwer was wezen kijken maar nu onder het toeziend oog van ‘de meester’ was het resultaat toch wel veel anders. Onbewust had ik toch de neiging om mijn gewicht aan de binnenkant te houden en mijn buitenhand naar de hals toe te halen. Ik had even het gevoel dat ik absoluut niet meer kon rijden maar met wat aanwijzingen ging dat al snel de goede kant op en binnen korte tijd had ik Max heerlijk aan het lopen, ik zat echt te genieten en het uur was zo om. Gelukkig was antoine ook tevreden over het resultaat en hij vond Max een goed paard: soepel, voorwaarts en meewerkend Haha!.

Jammergenoeg konden we niet blijven kijken naar de andere combinaties omdat we nog een lange weg terug moesten. Met een laatste stuk sneeuw hebben we er ruim 2.5 uur over gedaan

Uiteraard ga ik proberen om dit thuis zo voort te zetten en kijken of ik binnenkort weer naar een clinic kan want het is voor mij zeker de moeite waard. Het betoog van antoine is helder en zijn aanwijzingen heel direct (af en toe een beetje moeilijk te begrijpen dat belgisch Knipoog ).

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 19:21

hey wat leuk dat het goed ging!!
Nu maar flink blijven oefenen Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 19:58

heel leuk dat je nu weet waar je aan moet werken en waar je op moet letten! succes verder!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 23:50

leuk dat het zo goed ging, jeetje wat een reis voor jou en Max
nou ik ga dus de 19 de januari naar Uden, hoop dat het net zo leuk is
Haha!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 02:08

Hallo Astrid,
Ik ben ook naar die lesdag van Antoine de Bodt in Bemmel geweest samen met mijn zus. Zonder paard, want we wilden eerst eens kijken wat zijn methode inhoud. Ik vond het ontzettend leerzaam en interessant wat hij allemaal vertelde en als mijn paard van haar blessure weer is opgeknapt wil ik zijn methode ook zeker bij mijn paard gaan toepassen. Ik denk dat ik ook nog eens bij die clinic in Uden ga kijken.
Ik heb je zien rijden, en het was echt leuk te zien hoeveel plezier je er in had! Harstikke goed!!

Groetjes!

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-01 17:26

Wat leuk dat je het gezien hebt jolande.... Ik dacht er er geen andere bokkers waren. Geral zou gaan maar er was iets misgegaan met haar inschrijving. Ik baal ontzettend dat ik op dit moment door de sneeuw niet kan rijden, ik popel om er weer op te gaan.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 11:52

Wat leuk om te lezen dat het zo goed ging! Als je weer eens gaat, laat het dan even weten, dan wil ik ook mee. Ik wil trouwens ook nog een keer met Jur, maar niet als het te ver is. Ik wacht wel tot hij een keer 'in de buurt' komt.

Jammer he, dat je afhankelijk bent van het weer. Ik hoop dat het deze winter meevalt en dat we kunnen blijven rijden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, ardanwan, AVdB96, Dnies90, Esther_r20, Gigixponys, Hanjan, ImkeTarek, Lukasje, Mauritzio, stefanie33, vilheide en 186 bezoekers