Goede MP3-speler

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Goede MP3-speler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 20:09

Na het overlijden van mij discman wil ik misschien een mp3-speler kopen. Omdat een muziekje erbij toch wel erg fijn is...

Maar ik heb geen idee wat zo'n ding ongeveer kost, wat voor merk goed is enz. Dus alle info is welkom Knipoog

Let love shine so bright


Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:15

Ik zou zeggen, ga voor de Apple Ipod.
Mijn vader heeft die, en voor mijn verjaardag ga ik voor de Ipod Mini
4 Gb opslagruimte, dus ongeveer 1000 liedjes. En ongeveer 290 euro.

... And we like all the fluffy animals.


cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 20:16

Is 290 euro veel voor een beetje mp3-speler?? (ik heb echt geen idee Schijnheilig)

Let love shine so bright

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:23

Mijn vriend heeft een IRiver IGP100, met 1500 MB opslagruimte, heel leuk dingetje

280 euro ongeveer.

Het leven is een gebakje!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 20:27

Dan moet ik dus nog wel even doorsparen...

Let love shine so bright

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:37

Nee man, het kan veel goedkoper. Er zijn grofweg twee soorten mp3-spelers.

De kleintjes met stick-memory (gaat tot 512 als ik het goed heb) waarop voor dagelijks gebruik meer als voldoende muziek op past!
En de echte jukeboxen zoals de Ipod en de Creatives. Die laatste zijn duurder, groter en zwaarder, en er past veel meer muziek op.

Ik heb zelf een Creative jukebox, 1 van de eerste modellen. 6 of 10 GB, weet ik niet meer. Ik weet wel dat met een box vol muziek, ik toch dagelijks een playlist luisterde van hoogstens 50 nummers! En dan zo'n zwaar ding meeslepen. Eigenlijk verspilling dus. Ik heb nu een 'kleine' mp3 speler erbij gekocht - een Creative MuVo, 128 mb. Kan ook als memorystick fungeren, je stopt 'm zo in de USB port. Kunnen ongeveer 30 nummers op. Precies goed voor dagelijks 2 uur reizen. Hij is wat simpel (zit geen playlist functie op, upload volgorde is je playlist) maar het is een fijn ding waar ik ook gerust mee ga paardrijden. Zo groot als een aansteker ongeveer!

Kijk eens rond op bv. dixons.nl, een fijne kleine mp3-speler van bv. Packard Bell (AudioKey L PA 30/256 MB) is wat uitgebreider als mijn MuVo en dan zit je pas aan de 150 euro. Helemaal geen slechte optie als je het niet nodig vind om je hele cd-collectie met je mee te torsen als je even een pak melk gaat halen...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:39


Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:51

IRiver is van hele goede kwaliteit!
In veel prijscategorieen verkrijgbaar zo heb ik er 1 op het oog van 139 euro

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:56

Mijn vriendje zegt dat je een iPod moet kopen. En ik durf niks anders te zeggen... Nagelbijten / Gniffelen Apple-malloot 1eklas...

Nulla tenaci invia est via

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:02

Ik heb een Packard Bell van 128 MB mooi klein ding voor in je zak. Kwam volgens mij als beste uit de test prijs: 99,95 euro.

Ik heb ook nog een MPMan F60 super mooi ding wat groter 128mb intern en losse sticks in te schuiven ideaal dus. Voordeel er zit radio op nadeel dat het zakje waar hij inzit snel stuk gaat en geen touwtje voor om je nek heeft. Prijs was 139,00 euro.

Er is genoeg keuze vind 2x 128MB meer al zat vaak luister je niet zo lang muziek achter elkaar (als de batt het uithoudt Haha!). Ipod is leuk maar ERRUG duur.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:02

Ipod is een leuk speleding. Maar je maakt mij niet wijs dat je die 40 GB nou ook echt ergens voor gebruikt. Dat krijg ik maar net vol op m'n gewone PC, en ik ben geen lichtgewicht PC gebruiker...

Ik heb trouwens een setje oplaadbare AAA batterijen voor de MuVo - gaat er 1 tegelijk in, en daar doet 'ie het bijna een week op. En ik gebruik 'm 2 tot 3 uur per dag...

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:39

Prisca schreef:
Ik heb een Packard Bell van 128 MB mooi klein ding voor in je zak. Kwam volgens mij als beste uit de test prijs: 99,95 euro.


Die heb ik ook, erg fijn ding Mijn vader heeft hem ook alleen dan met 265 MB.

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 00:24

IPod is een goede koop, je kan daar ook een iTrip voor kopen, en dat is kewl!!!

Maar als vervanging voor je discman Scheve mond , hoeveel nummers wil je meenemen is dan de vraag?

Tegen de tijd op,langs de file,mijn moeder,mijn werk,ik word overal opgehouden.Op de bank buiten adem,oog van de storm.Zonder aan te raken,vallen boeken uit de kast,mijn sleutels net op tijd,DwarsDoorDeVoordeur.WanneerIkDeBochtUitscheur,ZalIkKeihardLachen

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 07:09

Margreet schreef:
Mijn vriendje zegt dat je een iPod moet kopen. En ik durf niks anders te zeggen... Nagelbijten / Gniffelen Apple-malloot 1eklas...


Top vriendje
Ik zou ook voor de Ipod gaan. Ik ben op zoek naar een tweedehands, want nieuw zijn ze nogal prijzig.
Ik weet niet of de andere MP3 spelers het ook kunnen, maar de Ipod kan je beschouwen als een externe harde schijf. Je kan dus alle soorten data opslaan, niet alleen Mp3. Verder heeft ie een wekker, een memorecorder, een paar spelletjes, je kan playlisten aanmaken, etc.

זכור

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 07:46

Zoveel hoeft die van mij niet te hebben hoor. Het is alleen voor op vakanties, tijdens bijv. uitmesten of op de fiets naar school... Denk dat tegen de 35 liedjes ofzo zat is... Je kan er toch steeds nieuwe opzetten/oude afhalen??

Let love shine so bright

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:16

*knikt* dan is 128 mb prima. Gewoon regelmatig wat anders erop zetten en je kan heel veel plezier van zo'n kleintje hebben...

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:34

Ik heb een discman en mp3 speler in 1.
en is zelfs nog goedkoper ook.
als het alleen voor vakantie's is zou ik niet zo'n duur ding kopen.

The Future Belongs To Those Who Believe In The Beauty Of Their Dreams.

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:41

Mijn vriend wilde eerst ook een MP3-speler voor mij kopen, omdat ik veel in de trein zit en dan is een muziekje ook best wel fijn. Maar het nadeel vond hij, dat je maar een beperkte hoeveelheid muziek erop kon zetten en als je wat anders wilde, je dat er weer af moest halen.
Hij heeft dus een minidiscspeler voor mij gekocht, met losse minicdiscs erbij, die ik lekker vol kan zetten en als ik wat anders wil luisteren, pak ik een ander schijfje. Mij bevalt het uitstekend.
Ik heb een Sony net md MZ-N510 en die kostte ongeveer 150 euro, geloof ik. En 5 schijfjes erbij voor 12 euro, geloof ik. Ben er erg blij mee, goede kwaliteit geluid en ook geen groot of zwaar ding bij me, althans, ik vind hem niet groot of zwaar, zeker in vergelijking met een discman.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:08

de IRivers zijn inderdaad erg mooi, ik heb er een paar gezien. zou er zelf ook wel 1 willen als ze maar niet zo duur waren. Leuke ervan ook is dat je de software kan upgraden.

5 redenen om geen ipod te kopen: http://reviews.cnet.com/4520-6450_7-5102324-1.html

Amor Vincit Omnia

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:15

Nadeel vind ik alleen wat ik nu heb is dat het op batterijen gaat zou hem het liefst op accu en lader willen.

Iemand die er zoeen heeft?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:16

Volgens mij bestaan die niet. Maar je kan toch heel makkelijk goede oplaadbare batterijen en een goede lader kopen?

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:53

Prisca schreef:
Nadeel vind ik alleen wat ik nu heb is dat het op batterijen gaat zou hem het liefst op accu en lader willen.

Iemand die er zoeen heeft?.


ja mijn vriend heeft er 1 van IRiver , alleen die is aardig aan de prijs Scheve mond

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 16:18

Ja en ik ben bang dat ie dan na 1 keer vallen weer kapot is... Weg geld. Misschien toch maar kijken voor een leuke discman of minidisc... Want 290 euro heb ik niet zomaar Schijnheilig

Let love shine so bright

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:30

Ik heb die van mij al honderd keer uit m'n klauwen laten vallen. Hij ligt op schoot als ik autorijd en ik vergeet hem regelmatig op te pakken voor ik uitstap. Dan blijft 'ie gewoon hangen aan de oordpjes, omdat 'ie zo licht is Haha!
Hij's ook al een paar keer op het zeil gestuitert, maar zo'n klein ding valt niet zo hard, en is ook niet gauw stuk...

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 16:32

Oké. Dat is wel fijn Haha!

Let love shine so bright


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, Amparo, Ania, AnnetteFlame, C_estmoi, Geerten, GoogleAdsense, Knollboll, Lalidan, meniekske, MissBambi, noordje, Petunia27, Plus_en_Min, Rooss_24, Selina, Steppe, Tatjanaa, xoranlover en 49 bezoekers