Het Dutroux proces

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Het Dutroux proces

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 16:48

poeh zeg. Ik zag een bericht in de krant en dacht, eens even geschiedenis ophalen.

Wat bezielt nou toch zo'n man? Een heel complot. HEt idee, die meisjes ik kan er met mijn hoofd niet bij.

Zoek op dutroux op Google en je vindt er genoeg over maar mijn maag draait om. Mijn hemel.

Vinden jullie er nou van? En hoe zal dit aflopen? Want het proces verloopt erg stroef.

'Paint' it 'Black'


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:52

volgens mij kan niemand vertellen wat zo'n man bezielt, en gelukkig maar. geen idee hoe het zal aflopen, maar ik neem aan dat hij een lange tijd moet zitten (ook wel voor zijn eigen veiligheid).

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:53

en toch hoop ik dat hij nog ooit gepakt wordt door iemand.... Want dat gun ik hem. Die gevangenisstraf weegt toch niet op tegen de ellende die hij veroorzaakt heeft.

Maar het kan ook zijn dat hij nog eens vermoord wordt door de mensen waarvoor hij zijn mond moet houden.

De hond is de betere mens

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:58

Aan de ene kant hoop je dat zo'n man de doodstraf zal krijgen want het recht om te leven heeft hij na deze ellende (voor mijn doen hoor) niet meer... Maar aan de andere kant komt hij er dan wel weer makkelijk vanaf...
Ik zou niet weten waar je zo'n man mee moet straffen, want spijt heeft hij er toch niet van
Ik denk dat als hij het over mocht doen precies hetzelfde zal doen! Echt gewoon té erg voor woorden! wat hem bezielt weet ik niet, waarss wil dat ook niet weten. Dat zal ik toch nooit begrijpen. Ik mag hopen dat hij in de jaren dat hij nog leeft ontzettend veel pijn mag lijden, dat gun ik zo iemand!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:08

Laat 'm maar de rest van z'n leven in een hok zitten. Zonder tv en zonder internet. Wasknijpers maken ofzo. En laat 'm maar heel erg oud worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:23

Het einde.... ik denk dat hij vermoord wordt tijdens het proces. Iemand (nuja, wie niet) wilt wraak op hem nemen, en ondanks alle voorzorgsmaatregelen zal hij toch doodgeschoten worden. Ik vind het maar een rare situatie, die vent heeft totaal geen respect voor de rechter of zijn zaak, die andere verdachtes sporen ook niet geheel. Allemaal maar raar en vaag...

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:34

Deze man, (voor zover ik hem een man wil noemen, want het is monsterlijk Extreme duivel wat hij heeft gedaan) zou net zo moeten lijden als zijn slachtoffers hebben gedaan, en net zoveel moeten doorstaan als de famillie en achter blijvers van de slachtoffers.
Dit is te erg voor woorden, hij heeft eigen rechter gespeeld, beslist over andermans lichaam en leven,

Helaas is het rechtssysteem in Nederland erg soepel en worden onze gevangenen vrijwel verwend, ik hoop dat dat in Belgie anders zal zijn.
dat deze man bij zijn straf ontzegging krijgt van elk kontakt met de buitenwereld.
Berouwen zal hij zijn daden helaas nooit.
Enige wat we kunnnen hopen is dat ie een rechter Slim treft zonder mededogen voor zijn daden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:39

Ik denk dat hij vermoord wordt, er zit iemand in belgie op een hele hoge positie die niet genoemd wil worden......... hij heeft al 4! keer kunnen ontsnappen en is 1 keer daadwerkelijk ontsnapt...... en dat kwam niet door knulligheid, dat was opzet......... heel, heel, heel eng

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:40

Die komt er van zijn leven niet meer vrij.
Ik heb er ook berichten over gelezen en het is gewoon te erg voor woorden wat die vent gedaan heeft.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:43

Wat een gestoorde geest heb je dan......

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:46

ik denk dat er ook wel een heel stel psychologen aan te pas moet komen willen ze hem kunnnen doorgronden.
ik hoop alleen niet dat ze hem er alleen met een psychische behandeling ervan af laten komen en een paar jaartjes cel,

en wat dacht je van de advocaat die hem moet verdedigen???, kan me voorstellen dat je dat ook niet voor je lol doet. zo een man verdedigen die het niet waard is.en zulke gruweldaden op zijn kerfstok heeft.
die advocaat heeft het ook niet voor het kiezen maar krijgt ook maar een zaak opgedragen.

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:57

de hele zaak dutroux is echt belachelijk, écht een lachertje...
en hij zelf lacht er ook mee...

ons land maakt zich echt belachelijk vind ik...

het proces zal nog maanden aanslepen en de uitslag zal verassend zijn, dat kan ik je verzekeren.

echt zielig...

sjalalaaaaa

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:00

huhh??? ik mag toch hopen dat je dit cynisch bedoelt......

een lachertje??? om te janken vind ik het, dat zo'n man zo lang vrij rond heeft gelopen.

voor de uitslag vrees ik het ergste.....

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:12

Ik ga met Acilon mee hoor... Die zaak is écht gewoonweg belachelijk, een schande voor het hele Belgische rechtssysteem... Vind je het normaal dat het meer dan 7 jaar duurt eer zo iemand berecht wordt??? Ik vind dat ronduit belachelijk... En idd het proces zal ook niet vlug gedaan zijn ook niet, gaat nog een hele tijd aanslepen.

Wat er met Dutroux gaat gebeuren, heb ik geen idee van... Hij zal in ieder geval wel een goede gevangenisstraf krijgen, want je kan er niet omheen dat hij schuldig is en dat hij een zeer ernstig misdrijf heeft gepleegd.

Dat hij bepaalde namen niet genoemd heeft, ben ik het ook mee eens... Volgens mij zit hier iemand op een zeer hoge plaats die hem 'de hand boven het hoofd houdt'...

Ik vind het schandalig dat zoiets gebeurt in ons land... Dat waar zo duidelijk is dat iemand iets verkeerd gedaan heeft, het zo verschrikkelijk lang kan duren eer hij berecht en gestraft wordt...
Om nog maar te zwijgen hoe moeilijk het moet zijn voor alle betrokken families om na zoveel jaren alles opnieuw te moeten doormaken... Voor de meisjes zelf, om te moeten getuigen tegen hem en ook door de lange aansleep ervan zo lang hebben moeten wachten om het geheel af te kunnen sluiten.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:16

Ik ben er bijna zeker van dat hij levenslang krijgt.En moest hij vrijkomen dan ben ik er bijna zeker van dat ie binnen de week vermoord word.Heel moedig van dat meisje dat ze zomaar alles durft zeggen wat er gebeurt is enz echt top !

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:17

Hij heeft (voor zover ik weet) zoiezo levenslang. Dus daarmee dat hij zich ook zo dom gedraagt in de rechtszaal(slapen etc). Voor hem maakt het toch niet uit, levenslang heeft hij toch.
Verder las ik eens dat hij computer met interneten tv heeft. Dat gun ik hem echt niet.

En dan nog heel dat gedoe met dat sleuteltje in die zoutpot enz.
Soms wil ik dat hij gewoon vrijgelaten wordt, dan is hij denk ik binnen de 5 minuten dood, Gestenigd ofzo hoop ik, en niet gewoon neergeschoten.

Ik vind het ook vreselijk dat het proces zo lang duurt, kan dat echt niet sneller afgehandeld worden .

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:24

Ja heb net weer even het journaal gezien en ik vind het knap van dat meisje dat ze hem zo durft aan te spreken en te kijken.
Ik hoop idd ook dat hij vrij komt en snel gedood zal worden.
En lijden mag hij, zeer erg.

Ik heb niet op internet gezocht naar verhalen over hem, kan het niet en wil het ook niet allemaal weten. Ik denk namelijk dat ik er echt slapeloze nachten van zal gaan krijgen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:30

Inderdaad, dat meisje... knap hoor! En die twee ouders die werden afgevoerd met de ambulance... bah.
Ik heb op ADsite wel eens het dutroux dossier ingekeken. Je snapt werkelijk niet dat iemand zoiets kan doen. Bah Bah bah.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:40

gijsenkim schreef:
Ik denk dat hij vermoord wordt, er zit iemand in belgie op een hele hoge positie die niet genoemd wil worden......... hij heeft al 4! keer kunnen ontsnappen en is 1 keer daadwerkelijk ontsnapt...... en dat kwam niet door knulligheid, dat was opzet......... heel, heel, heel eng


idd, er is volgens mij ook meer aan de hand, 1x al ontsnapt, 2 x de deur van zijn transportwagen die spontaan opengaat , en 1x het sleuteltje van zijn handboeien in het zoutvaatje Boos!
Wat mij destijds verbaasde bij zijn ontsnapping is dat de politie hem toen niet gelijk doodschoot (in Belgie schieten ze ook "iets" sneller dan in Ned.!) gelukkig hebben ze dat niet gedaan, ik hoop dat ze eerst iig de waarheid over de vermoorde meisjes kunnen achterhalen (die arme ouders!), het "netwerk" dat er volgens velen is, en welke theorie ik ook geneigd ben te geloven, zal ws nooit bewezen kunnen worden, ze hebben immers nu ook 8 jaar de tijd gehad om sporen uit te wissen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 19:23

Tja, ergens fascineert het me. Ik walg van wat hij gedaan heeft hoor maar ik vraag me zo af hoe zo iemand denkt en in wat voor wereld hij leeft. Ik zou wat dat betreft een goede psych geweest zijn. Maar dan ook echt op onderzoek naar veel diepere zaken.

Zijn vrouw die zegt dat ze in de ban was van hem. Ze deed gedwee wat hij van haar verlangde. Walgelijk, gewoonweg walgelijk.

Ik las ergens dat inderdaad Dutroux's dood er aan zit te komen. Na zijn proces zegt men. En ondanks dat ik blij ben dat ik niet in de positie zit om te oordelen vind ik dat ie er dan toch makkelijk vanaf komt.

Tja, wat moet je nou van zoiets denken?

'Paint' it 'Black'

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:58

gijsenkim schreef:
Ik denk dat hij vermoord wordt, er zit iemand in belgie op een hele hoge positie die niet genoemd wil worden......... hij heeft al 4! keer kunnen ontsnappen en is 1 keer daadwerkelijk ontsnapt...... en dat kwam niet door knulligheid, dat was opzet......... heel, heel, heel eng


Ik denk ook dat het opzet is, zodat ze hem kunnen neerknallen. De straf die die gaat krijgen is hoe dan ook te licht voor wat hij gedaan heeft. Hij behoort imo de stoel te krijgen... Niets meer en niets minder. Maar als ze hem neerknallen ben ik ook tevreden, zolang hij in een cel zit, kost hij alleen nog maar geld. Ik zou er absoluut geen geld aan uit willen geven, helaas hebben wij burgers dit niet voor het zeggen..

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:15

Ik kan die dutroux geen mens meer noemen

CELVIN

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:29

Proces? Welk proces? Dit is gewoon de grootste klunzige circusvoorstelling die er in de eeuw geweest is Scheve mond
Wat Gk en Mist al aangeven, ten eerste al die eeuwige blunders. Een beter samenwerkende politie had in die tijd waarschijnlijk de kinderen nog kunnen redden, de kelder doorzoeken, kinderstemmen horen maar denken dat dat op straat is, een daadwerkelijke ontsnappingspoging (waarbij notabene bleek dat de politieagenten niet in fysieke conditie waren), transportdeur die gewoon openvliegt, handboeien in zijn zoutvaatje, het spaghettiarrest, meneer valt in slaap op het proces, wil plots niet meer gefilmd worden, dan weer wel, steekt de schuld op al de rest, doet zich bijna voor als de berschermer van de kinderen....
Dan die Nihoul die gewoon vrij naar huis mag wegens hartproblemen(correct me if i'm wrong, maar Nihoul woont toch in Zeebrugge, lijkt mij toch wel niet goed voor het hart om elke dag van Zeebrugge naar Aarlen te moeten pendelen...)
En waar ik mij het meeste aan heb geërgerd in de aanloop en de eerste dagen van het proces is de media, die er pas echt een heuse carnavalsstoet van maakten. Dutroux werdt maar in allerlei posities gefilmd, het verhaal werd 100 keer opnieuw maar in de ogen van telkens iemand anders verteld, alles werd nagedaan, op elke pagina stond zijn gezicht wel ergens, als Laetitia of Sabina ergens kwamen stonden ze dadelijk op de voorpagina van de krant.... Het lijkt mij voor de ouders van de slachtoffers ook behoorlijk moeilijk om zo lang na de feiten nog overal te moeten kunnen lezen hoe hun dochter aan haar einde is gekomen...
Ik ben blij als ik gewoon de dag na de uitspraak in de krant lees dat hij levenslang heeft gekregen(een andere straf is buiten uitgesloten) en dan hoop ik van harte dat hij daar niet weer als een hoge piet beandeld word, niks computer of Tv, niks klagen, gewoon wat wegkwijnen in de cel tot de rest van zijn dagen. Hij mag blij zijn dat hij zo goed beschermd zit tussen die 4 muren, als hij nu vrij komt, ben ik er 100% zeker van dat hij dat niet lang volhoudt. Ik ken genoeg mensen die hem wel eens onder handen willen nemen...
Daarnaast vraag ik mij wel sterk af wat zijn companen gaan krijgen, in het speciaal Nihoul... Scheve mond

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:31

wat die man bezielt?
Het gene wat ze macht noemen.
Macht doet rare dingen met mensen.

gewoon geen onderschrift :D


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:37

Katleen, Nihoul verblijft in een militaire kazerne in Aken hoor, net zoals een aantal ouders en hun advocaten (uiteraard in een andere kazerne).

Verder ga ik mee met wat hier al gezegd werd, ze moesten hem gewoon loslaten op straat, "het volk" weet er wel raad mee... Dat mag je barbaars noemen en dan nog verdient hij het, want hij heeft de meisjes nog veel ergere barbaarse dingen aangedaan.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Amazonbot, colette40, FCSA, Googlebot, KarinW86, Laarvv, roosjenat, ttranch, zenith1977 en 181 bezoekers