Nu heb ik het op wel 20 manieren geprobeerd en het gekke is dat ze compleet niet nerveus wordt. Met haar oortjes naar voren blijft ze weigeren. Ik snap er niets meer van.
Wat ze doet is dat ze op het moment dat je naar de trailer toe loopt haar kont naar de zijkant doet en dan uiteindelijk achterstevoren naast de trailer staat.
Mijn 1e reactie was, longeerlijn ernaast. Nou, daar kan je lekker op zitten

Oke, dan bezem ernaast, reageert ze niet op. Echt helemaal niet. Dus emmer geprobeerd, ook geen reactie. Zweep dan maar. Ook niets.
Volgende poging naast een container, dat ze er aan 1 kant in ieder geval niet naast kan gaan. Andere kant 2 mensen met een bezem en nog loopt ze je gewoon van de sokken. Het gekke is dat in de bak na het longeren ik altijd even die kleine dingetjes oefen. Achter je aan lopen als ik stop stopt zij ook, als ik omdraai doet zij het ook, dus attent is ze wel.
Gisteren was echt de druppel voor mij. Als ik er nog aan denk wordt ik moedeloos. Op wedstrijd heeft een handelaar haar werkelijk KEIHARD behandeld (niet mishandeld hoor
) en nog wilde ze niet. Het was een "taaie" merrie. Ze liep er uiteindelijk op omdat ze schrok van een vrachtwagen die achter de trailer langs reed en nam een sprong de trailer op! Op de trailer was ze heel kalm en kwam er op haar dooie gemakje zeer relaxed af (Op de heenweg stond ze wel eerst even gek te doen)Nu mijn vraag: Wat kan ik nog meer proberen naast bovenstaande dingen? Het grondwerk is naar mijn idee in orde. Ze volgt me zonder halster of iets tussen 2 balken op de grond. En op de trailer vertikt ze het zonder angstig te worden....
Wie kan mij helpen?
Masja
Dit ding?
. Dan hou ik druk, desnoods een uur. Het helpt wel als je een touwhalster hebt overigens... Bij een eigenwijs paard verwacht ik echt een stapje voor ik de druk loslaat, bij een onzeker paard laat ik al los als er een milimeterbeweging naar voren ontstaat. Dan pak ik de druk weer op. Ik ga niet harder trekken, ik hou gewoon druk.