En zijn jullie er al uit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

En zijn jullie er al uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 13:40

Welke hengst je dit jaar gebruikt op je merrie?

Ik zelf ben er nog niet uit maar ik denk dat ik dit jaar geen merrie laat dekken. Ik vroeg me wel af of jullie al weten wat voor hengsten jullie dit jaar gaan gebruiken en waarom. Natuurlijk ook op wat voor merrie deze hengst gebruikt wordt. Ben heel erg benieuwd!!


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:22

Er staat verder niet over welk ras..
Uhm bij ons op de fokkerij wordt er voornamelijk weer gedekt met de bekende Welsh A hengst, High Flown Viper. Verder worden er een aantal merries gedekt door Ozal. En ter dekking hebben we Bronfoel Harri staan! Ook voor KI...

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:16

Ik heb geen merrie maar mag met mijn eigen hengst een veulen uit Roos, de merrie van irene, fokken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:09

Ik weet 't al, nu maar hopen dat 't nog gaat lukken.

Het gaat om Special D op een Obrecht x Roemer merrie.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 19-04-04 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:09

Komtie...

Voor onze Jetstream x Focus twijfelen we tussen de Florestan-zoons Future en Florencio.

De kleine merrie laten we dekken door de nieuweling Turbo Magic. Ik ben zeeer benieuwd wat daar uit gaat komen.

En bij de Pion x Feuerschein weten we het nog niet, maar we denken aan Alabastro...

Nog drie merries staan blanco, maar die hebben dit jaar een veulen gehad dus die slaan waarschijnlijk een jaartje over...

En de redenen... goh meestal gaat dat buiten het exterieur, op het gevoel. Er zijn wel een aantal bloedlijnen die we liever niet willen, maar soms heb je bij een bepaalde hengst zoiets van "ik heb hem!"
Tot nu toe heeft dat altijd meer dan goed uitgepakt!
We zijn geen professionele fokkerij... De veulens worden wel verkocht als er interesse voor is, maar dit is dan als bijverdienste.

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:18

Ik heb voor Rojantha (Keur V: Respect X MV: ster van Branco) Florencio staan. Over 2 weken wordt ze als het goed is geïnsemineerd.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:24

Hinke (Hanno x Orbaldo) is vorige maand gedekt door Orbaldo II en nog steeds niet hengstig 23 ste dag... dus duimen maar!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

feincera

Berichten: 89
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:36

Na lang nadenken gaat het worden:

Indorado voor een Chellano Z X Almé Crack Z merrie
Indoctro (waarschijnlijk...) voor een Chellano Z X Darco merrie
Quintus (waarschijnlijk...) voor een Feinschnitt I X Goldschlaeger Z merrie

Binnen een paar weken worden ze voor de eerste keer geïnsemineerd. Hopelijk kan het daar bij blijven en zijn ze alledrie van de eerste keer drachtig. Maar dat zal wel wat optimistisch zijn... Haha!

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:38

Regia (ramiro z x gotthard) word gedekt door florencio. Keuze is door de aankomende koper gemaakt, ze wordt een soort draagmoedertje.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:38

Ik krijg uit mijn ex-merrie, die ik inmiddels heb verkocht, een veulentje. Heb haar aan mijn voormalige instructrice verkocht en mocht er nog een veulentje uit fokken als ik dat wilde.

Het is een stermerrie Jeraldo (elcaroxRinaldo) x Theoloog.
Omdat er basispaard achter deze merrie zit wilde ik een hengt met veel bloed. Heb op advies van anderen gekozen voor Sanbrentano. Was al erg gecharmeerd van Sambahit maar aangezien daar al zoveel mensen mee gaan fokken en ik het ook wel leuk vind om een jonge hengst te nemen heb ik toch voor Sanbrentano gekozen!

geen


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:48

Helaas, geen van mijn merries wordt dit jaar gedekt . Velvet (Karandasj x Able Albert xx) is nog te jong en mag nog een jaartje op de wei blijven, maar ik ben al wel stiekem op zoek naar een geschikte hengst voor volgend jaar Schijnheilig. Relrite (Democraat x Flemmingh) wordt verkocht anders had ik haar zeker laten dekken en met Janneke (Linards x) wil ik graag een jaartje de sport in als het veulen waar ze nu drachtig van is eraf is. Voor Janneke stond de keuze eigenlijk al vast voor dit jaar, Turbo Magic, maar in overleg met mijn instructrice en mijn financieel adviseur ( lees vriend Tong uitsteken ) heb ik uiteindelijk besloten om toch maar een jaartje over te slaan en wedstrijden te gaan rijden.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:20

ik ben er nog niet uit....
maar waarschijnlijk gaat de Gamora , Nocturn merrie bij goodtimes en ja ik waag het er nog een keer op Kiss de Rex Magna gaat weer bij Prestige....


Maar het kan dus ook nog zijn dat ik het omdraai......


Sigrid

iemand nog tips!!!!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:24

Ff kijken hoor Haha!

Neem ook ff de merries van me oom mee want dat loopt hier ammel door mekaar Tong uitsteken

Pilot merrie met Holland
Concorde merrie met Richebourg
Fruhlingsball merrie met Kashmier vh Schuttershof
Fruhlingsball merrie(andere) met Oklund
Doruto merrie met Tuschinski
Legaat merrie is nog onbekend
Concorde merrie met Dollar du Murier
Power merrie met Oklund
Damiro merrie met Oklund
Ahorn merrie met Oklund
Domino merrie met Oklund

Denk dat ik ze zo gehad heb Lachen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 20:44

Veel oklund voor jou dus dit jaar Haha! Haha! Ik had eigenlijk verwacht dat er in april al meer mensen zouden zijn die al een keuze hadden gemaakt. Ik hoor ontzettend veel mensen over trento b dus ga er vanuit dat er vast wel bokkers moeten zijn die een veulen met deze hengst gaan fokken. Toevallig btw dat kennissen van mij vanacht een veulentje van florencio hebben gekregen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:51

Ik dek beide merries weer terug bij de hengst waar ze nu ook een veulen van aan de voet hebben, Nantgwinau Samson.
Heb nog getwijfeld om een 2 jarige bij de hengst te doen maar ik vind haar toch nog wat te jeugdig.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:01

Wij hebben er inmiddels drie geinsemineerd.

Waarvan 2 met Darlington.

Een merrie maakt met Darlington regelmatig een goede match.

En de andere met Darlington omdat we ervaring hebben dat lijnenteelt
met de stam de Baey (Rubinstein -Darlington of Rubinstein en nog een keer Rubinstein ) adel i.p.v. grof brengt en bewegingen zoals wij het willen zien

Een met Riccio goed rapport en ook hier weer lijnenteelt, stam de Baey, Rubinstein -Darlington.

En natuurlijk NRW-hengsten.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:11

Dit jaar worden de volgende merries gedekt:

* Inducteur x Elegant de 'ile x Quarto ( moeder van Enjolleuse de l' Eaugrenéé: internationaaal onder Rolf Goran Bengston en Richard Davenport) wordt gedekt door Kasmir van't Schuttershof ( Nabab de Reve x Tenor Manciais)
* Chatman x Tenor Manciais x Chin Chin:(kleindochter van Querly Chin: internationaal onder Christophe barbeau) ook Kashmir van 't Schuttershof
* Tenor manciais x Goldspring de lauzelle x Widukind de lauzelle: Acaletto ( Acobat I x Latus II x Caletto II)
* Kashmir van 't Schuttershof x Tenor Manciais x Goldspring de lauzelle: gedekt door Cartier van 't schuttershof ( Caretino uit de volle zuster van Come on)
* Grannus Z x Fundus x Graf Gotthard: gedekt door Chatman (Corofinox lord Calando x Ahorn)
En nu hopen dat ze allemaal vol raken

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:17

Eej nog meer mensen die dekken met Kashmir vh Schuttershof Knipoog

Citaat:
Veel oklund voor jou dus dit jaar


Haha natuurlijk, betere is er toch niet Knipoog Knipoog

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:24

Citaat:
Indorado voor een Chellano Z X Almé Crack Z merrie
Indoctro (waarschijnlijk...) voor een Chellano Z X Darco merrie


Op papier zou ik zeggen, fout fout fout

Chellano = diepe rug
Dan nog uit een Darco merrie, nou die springen allemaal zonder rug

Ga je er nog indoctro op zetten ook ???

Niet dat ik me er mee wil bemoeien ofzo.....

.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:25

Mn merrie is eindelijk hengstig, dus een deze dagen gaan we logeren op de Dalhoeve waar ze gedekt gaat worden door Contango, ben benieuwd!!

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:29

Tuurlijk dekken met Kashmir van't Schuttershof, past super op mijn merries. Ik volg deze hengst al van bij zijn goedkeuring 7 jaar geleden en ik vind hem super. Hij is beter dan zijn vader en sjieker ook. Dit wordt een hele grote en als je de prijzen voor zijn veulens hoort commercieel erg interessant.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:34

Voor mijn Flemmingh X D-Day merrie gaat het dit jaar Rousseau worden.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:01

Flemmingh x Nimmerdor en een Wellington x Gurioso beiden door Quite Easy.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:09

Mijn merrie (Burggraaf x Sovereign Bill xx) is 16 dagen geleden geïnsemineerd van Phin Phin, dus ik laat haar deze week scannen. Spannend!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:09

Elberton x Irenus merrie door een hengst van Roelofs - weet nog niet welke. Waarschijnlijk Namelus of Mermus.


En van onze Alt Oldenburger merrie weet ik het nog niet - daar zit nu nog wat in wat er eerst uit moet, dus dan zien we wel verder......... De rest wordt waarschijnlijk niet gedekt dit jaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miszblueeyes, Naat3, Natashaa, Sewri en 86 bezoekers