Rat(ten) in de stal!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Rat(ten) in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-01 10:30

Dacht ik dat het een dikke muis was die door de stal heen flitste. Deze week liep hij/zij dus langzamer en bleek hij wel erg dik voor een muis te zijn. Misselijk Gisteren bleek dat hij een sjabrak heeft aangevreten en er zit een gat in de zadelhoes. Daar wij katten hebben, moeten we erg voorzichtig zijn met gif. Wie heeft tips?


kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 10:46

Katten een tijdje binnen houden en vallen zetten. Dan zijn ze zo weg.

En preventief geen voer op de grond laten slingeren. Daar komen ze vaak in eerste instantie op af.

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 10:48

of rattengif neerleggen. Maar dan moet je wel uitkijken dat de katten danniet van de ratten eten die gif hebben gegeten

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 10:59


rattengif en rattenklemmen kunnen goed helpen...alleen opletten voor jullie katten.

-xx-
Sanne

Veel suc6 ermee!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 11:38

Misschien een apart idee,
maar je kunt (om rattenklemmen en gif effectiever te maken)
eerst een week elke dag een handje droogvoer voor katten in een hoekje leggen (als het goed is merk je dat er van gegeten wordt, anders is de plek misschien verkeerd, zoek een plek waar ze dingen hebben aangevreten), daarna leg je er droogvoer met wat gif (in deze weken katten binnenhouden of op plek leggen waar katten niet komen maar ratten wel).
Op diezelfde manier heb ik 5 muizen gevangen in een paar dgn tijd, wel in een muisveilige val en later los gelaten in het park.
(Had ze in een oud aquarium gestopt)
Tweede voordeel, behalve dat ze eerder geneigd zijn het gif te eten,
is dat ze daar zullen zoeken voor eten en niet van alles en nog wat lopen aanknagen, helemaal stoppen kun je dat niet want ook mijn tamme ratten waren gek op katoen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 16:29

Wij doen het gif hier in een doosje zodat de katten niet en de ratten er wel bij kunnen. Overigens eten katten over het algemeen het gif gelukkig niet op. Mochten ze het ooit wel binnenkrijgen kan je ze chocolade proberen te voeren. Het gif werkt namelijk met anti-stolling waardoor ze doodbloeden en in chocolade zit vit. K wat het bloed juist laat stollen.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 16:49

Dat probleem heb ik ook, mij jack russell vangt alle muizen weg ,maar die rat krijgt hij niet te pakken! Ik had vorig jaar een grote dikke bruine rioolrat zitten die vanzelf weg is gegeaan maar die er nu zit is beige met een witte buik en kleiner, hij heeft overal gaten gegraven zo erg dat de stenen verzakken, gif eten doet tie dus niet, maar die ratten klemmen, moet je die in de ingang stoppen? Die rattenval daat trapt tie echt niet in. Misselijk

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 09:15

zitten jullie katten in de stal en jagen de rat niet weg Verward Ik heb sinds begin dit jaar twee jonge katten in de stal laten lopen omdat ik ook steeds last had van ratten en muizen. Onze hond maakte ze wel dood maar ja die is alleen in de stal als ik daar ben en dan houden de ratten zich schuil onder de pallets met hooi en stro. Nu merkte ik vorige week aan de hond dat er weer een rat moest zitten (de hond wordt dan helemaal wild en probeert zich in de hooibalen te vroeten om erbij te kunnen). De volgende dag lag er een dooie rat in de gang en de katten waren er mee aan het spelen. Ik neem dus aan dat de katten hem gekild hebben.
Ik ben zelf een tegenstander van gif omdat die beesten daar uiteindelijk immuun voor worden. Er zijn overigens ook speciale ongediertenbestrijders die allerlei kooien hebben voor de ratten. Kijk maar even in de gouden gids
Succes

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 18:28

Gif strooien werkt meestal wel, maar je moet idd opletten met andere beesten. Wij hadden dus een keer gif gestrooid met resultaat dat de ratten heel langzaam gingen lopen (hehe, lekker opjagen Extreme duivel ) en ze gingen dus op allerlei plaatsen dood. Dat meurt echt vreselijk, dus succes Haha! !

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:31

bij ons op stal zitten ook onweis ratten en muisen maar er word nu nix meer aan gedaan het zijn en nu zo veel ze gaan niet meer weg er zitten denk ik per stal 4 ratten/muisen en er zijn geloof ik 80 stallen dus (ergggg veel)
gif helpt niet en de kan daar niet komen

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:39

bij mij opstal leven de katten van de muizen en de mollen dus we zien bijna alleen maar kleine veldmuisjes,maar die zijn ook zo weer opgegeten Extreme duivel

Wodan en ik onderweg in de M2

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:32

Manon schreef:
Wij hadden dus een keer gif gestrooid met resultaat dat de ratten heel langzaam gingen lopen
(hehe, lekker opjagen
}:) ) en ze gingen dus op allerlei plaatsen dood. Haha! !


haha, ik lig onder de stoel van het lachen. Wat droog geschreven........ humor. haha.

Wij strooien gewoon gif. De eigenaar geeft niets om die ratten, want het voer zit in een diepvries, en mijn spullen in een zadelkast.......... Maar aangezien ik een keer helemaal als een idioot stond te gillen (en dat wil je echt niet horen...) omdat een rat over mijn hand wegliep toen ik een baal stro pakte, is de eigenaar begonnen met gif te strooien. *LOL*

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:39

brrr
wij hadden/hebben muizen. dus mijn kast zat onder de keutels zat ik op een bepaald moment op mn hurken voor mn kast springt er eentje uit brrr schrok me wild beest besprong me bijna. ze knagen ook alles aan dus alles wat aanvreetbaar is (dekjes/transportbeschermers/dekens) liggen in een kiest waar ze niet inkunnen. ook zorgen dat ze niet bij t eten kunnen wil helpen. en orri's tip vind ik ook erg handig. mijn tante lakte dan de staart met nagellak als je ze weer uit wilde zetten. dan kon ze kijken of ze ze wel ver genoeg uit zette want als ze steeds terug komen is ook niets.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 20:30

Even een update:
gisteren kwam onze jonge poes met een dode rat aangelopen. Misschien heeft het gif dus gewerkt. Rat natuurlijk direkt in de container gegooid. Ik had gezien dat de rat in een gat in de muur was gekropen (recht langs de muur omhoog). Daar heb ik twee keer een plastic verpakking van het voer in gepropt. De volgende ochtend lag het plastic eruit en was helemaal aangevreten. Dat was dus duidelijk. Er zit een een houten balk in dus dat is afgelopen.
De mormels hadden ondertussen wel twee sjabrakjes en de zadelhoes van mijn dochter kapotgevreten Boos! , dus dat was huilen. Ik heb haar maar een nieuwe beloofd Knipoog
Toch vind ik het rot dieren te vergiftigen, dus hopelijk blijven ze weg.
Ik heb trouwens wel een diervriendelijke methode geprobeerd. Ik heb ze vriendelijk doch dringend verzocht te moven, eigenlijk ook wel weer eigen schuld, dikke bult Clown

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:41

Mijn jack heeft m doodgebeten en als trofee in de woonkamer onder de eettafel gelegd....
Smakelijk eten... gr gabrycha Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shannen6 en 95 bezoekers