verwaarloosde verzorgpony...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

verwaarloosde verzorgpony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 21:09

Hej mensen

als je naar de titel kijkt denkt iedereen natuurlijk dat het weer om een pennymeisje gaat, maar dat is dus niet

Ik had voordat ik mijn paard kreeg een verzorgpony, een fjord. Leuk beestje, drie jaar oud, lief enzo.. Maar ik ben er nou pas weer langsgereden, ze staat in een weilandje, en ze is mager... Ze hoort echt zon fjordenbuikje te hebben weet je wel, maar dat is er helemaal af... Ik heb haar net staan poetsen ook, ze is echt maanden niet gepoetst, de hoeveelheid haren die ik eraf haalde was echt ongeloofelijk...

Er kwam een man langs het landje gewandeld met zijn hond. Hij vraagt:
Istie niet meer van Peer?
Ik: ja volgens mij wel maar ze staat wel te koop
Man: Ja ik vind er zo mager
Ik: ja ik dus ook
Man: (woont daar in de buurt) ik heb Peer al weken neit meer gezien...

Dat beest krijgt dus gewoon geen eten! Zo'n paardje hefet toch niet genoeg aan alleen een klein weidje met gras?!

Ik ben van plan om die mensen te helpen hun paard te verkopen ofzo, zodat ze zo snel mogelijk een andere eigenaar krijgt..

Wat denken jullie?


XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:16

Ja, dat zou ik ook doen. Je kan hem misschien ook wel wat hooi ofzo gaan bijvoeren als er niet genoeg gras meer is, maar het is ook niet echt handig om elke dag op je fietsje met een zak hooi achterop naar die wei te fieten Knipoog .

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 21:19

Ja zou kunnen maar ik heb nu eigenlijk al mijn geld voor mn eigen paardje nodig.. Maar als er hier iemand interesse heeft... Het is echt een heel lief ding hoor, laat maar horen, graag zelfs.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:21

Tja ik kan het vanaf hier niet zien natuurlijk maar in principe zou een fjord zonder bijvoer moeten kunnen als er niets mee gedaan wordt.

Mijn e-pony krijgt een hele berg voordroogkuil op een dag en daarnaast voer ik hem een heel klein beetje brok bij. Als ik gereden heb krijgt hij een halfschepje brok en heeft hij de hele dag niets gedaan dan krijgt hij maar twee handjes.

Nu is het zelfs zo dat hij de afgelopen weken niet eens het kuilvoer meer opeet. Sinds het gras een beetje aantrekt heeft hij niet eens behoefte meer aan bijvoer blijkbaar.

Dus voor een fjord zou het ook moeten kunnen. Misschien heeft hij wel wormen dat hij mager is geworden dan?

Enne van dat haar zou ik niet al te erg schrikken hoor bij die van mij komt er elke dag zoveel af dat ik niet snap dat het beest nog niet kaal is Haha!

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 21:26

Nee van dat haar wete ik ook wel dat komt gewoon omdat ze echt maanden neit gepoetst is. Maar haar wielandje is gewoon niet groot genoeg volgens mij om haar genoeg te voeden zeg maar. Ik zeg ook niet dat ze brok nodig heeft maar ze moet echt wel bijgevoerd worden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:28

Fjordenbuik bestaat niet.............. enuh verharen........tja das de tijd van het jaar

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:29

Een paard zo moeten kunnen leven van een weide, mits er gras op staat natuurlijk. Michaela staat nu op volledig dieet en mag alleen maar gras eten! zolang haar ribben niet te tellen zijn voer ik haar niks bij! Iedereen vind haar nu veels te mager, maar een trekpaard hoeft niet tonnetje rond te zijn, het is een twenter en hoe zwaarder, hoe eerder haar rug het begeeft...dus hou haar lekker schraal! je kunt de ribben voelen, maar niet zien.....dus ze staat er best bij vind ik zelf!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:34

Waarom bel je de eigenaar niet eens? Misschien is er wel wat gebeurd dat ze er niet heen kunnen!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 21:40

Nee ik ken de zoon van die man daar spreek ik regelmatig mee dus dat is het niet.. Het beestje is gewoon beter af bij een andere eigenaar.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:43

Melissa schreef:
Waarom bel je de eigenaar niet eens? Misschien is er wel wat gebeurd dat ze er niet heen kunnen!


maar dan zorg je toch dat er iemand anders naar je paard gaat?? Verward je laat je paard toch niet weken onverzorgd op een weiland staan?

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:44

tanec_meisje schreef:
Nee ik ken de zoon van die man daar spreek ik regelmatig mee dus dat is het niet.. Het beestje is gewoon beter af bij een andere eigenaar.


dat denk ik ook als ik het zo hoor...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:44

jahoor........ op het weiland zonder bemoeienis van mensen is het paard in zijn natuurlijkste element

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:45

Ik zou toch even kijken of je die eigenaar niet kan bereiken om hem toch even te vertellen dat zijn paardje er niet goed uit ziet. Hopelijk doet hij er dan ook wat mee.

Op zich moet een paard toch van het gras kunnen leven, en als ie verder niks doet hoeft ie volgens mij niet bijgevoerd te worden. Misschien heeft het beestje wel wormen omdat ie al een tijdje geen wormenkuur gehad heeft of is het ernstig ziek. Je weet het niet. Probeer daar eens achter te komen.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:52

ik zou proberen om de eigenaar idd te bereiken. Een fjord behoort een buikje te hebben (al heeft mijn NRPS pony dat ook=zie profiel) Als er geen gras meer staat, denk ik dat ie toch wat hooi moet hebben. op een weiland is wel het meest natuurlijke,maar sla een boek open en je leest meteen dat een pony bij een kaal weiland wel wat bijgevoerd moet worden

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:53

al weet ik niet hoe het weiland erbij ligt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:27

Sorrie Pablo, maar geen enkel paard hoort een buikje te hebben...........


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:31

misschien stom gedacht, maar ik heb het hier een paar dorpen verderop ook eens gehad.
2 shetjes die eerst altijd netjes verzorgt werden, en ineens stonden weg te kwijnen.
Eigenaar bleek overleden te zijn, en de familie wist niet dat ie pony's had....
Tja...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot en 99 bezoekers