Niet eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Niet eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 12:45

Vrijdag wou mijn paard helemaal niks eten. Ook had hij koorts. Wij de dierenarts erbij halen. De dierenarts zei dat het waarschijnlijk een virus was. Hij kreeg een pijnstiller en een pencilline-kuur. Nu eet hij wel maar alleen hooi en gras. Maar hoe krijg je hem nu weer aan het krachtvoer. Ik heb al vanalles geprobeerd biks, granenmix. Ook slobber (met wortels, appels, manderijnen en stroop, mijn andere 2 paarden vonden het heerlijk heb ik gemaakt maar niks wil hij hebben. Hoe krijg ik hem weer aan het krachtvoer? Normaal eet hij 3 kilo biks.

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:29

Heb jij trek als je je beroerd voelt? Knipoog Ik zou gewoon even afwachten, de da is er al bij geweest en als hij nou over 2 dagen nog geen krachtvoer wil eten zou ik me pas echt zorgen gaan maken. Hij eet nog wel gras en hooi en ik heb ook begrepen dat hij nog gewoon drinkt, als hij dat nou ook niet meer doet, dan zou ik de da nog eens bellen... Succes! OK dan!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:34

Als hij na lange tijd nog steeds niet eet zou je de da ook eens naar zijn gebit kunnen laten kijken. Maar ik denk nie tdat het daaraan ligt, aangezien je paardje wel hooi is gaan eten. Zorg voorlopig gewoon dat hij voldoende hooi krijgt. Dan hoef je je niet meteen zorgen te maken.

Succes met je paardje

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:45

Damai had anderhalve maand geleden ook een virus, weigerde ook het eten. Ze had koorts en kreeg van de DA anti-biotica. Ze mocht de eerste twee dagen geen krachtvoer alleen maar onbeperkt hooi/kuil en wortels of appels. De derde dag voelde ze zich al weer veel beter en wilde ook weer graag eten. Even afwachten dus, tot je paard zich weer beter voelt.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 12:08

Het is vandaag woensdag. Al bijna een week. Nog steeds eet hij moeilijk krachtvoer. (met moeite 0,5 kilo) Ik begin me nu echt zorgen te maken. Zijn tanden mankeert niks. Dat hebben we al eens eerder laten controleren.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:45

Als hij/zij drinkt kan het geen kwaad dat hij/zij momenteel wat minder eet. Het heeft waarschijnlijk wel een oorzaak! Tanden/kiezen, koorts of wat je maar kunt bedenken. Ik zou als het erg lang duurt een DA laten komen.