Oneerlijke jury?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Oneerlijke jury?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 19:20

Dit wil ik weleens van jullie horen.

Vandaag had ik concours met mijn Welsh C-pony, Kwieny, in het L1. Wonder boven wonder waren de knotjes aardig gelukt! De proef ging voor m'n gevoel erg goed, één keer een beetje rare volte bij de A, maar verder was ik super tevreden! Ik was de op één na laatste (16e), met 145 punten, ik baalde echt. Verward Verdrietig De eerste had 161 punten, en er waren er maar 5 of 6 met een winstpunt... Maar het belangrijkste was wel, dat Kwieny weer goed d'r best had gedaan. OK dan!

Maar hebben jullie dat ook weleens meegemaakt, dat het gewoon heel goed ging, maar de uitslag tegenviel? Of ik heb ook weleens gehoord, van juryleden die echt gewoon mensen voortrekken. Gewoon oneerlijk toch? Maar whatever... M'n skattiej had het weer goed gedaan vandaag!! Volgende keer beter, zullen we maar hopen!!

En in welke categorie en klasse rijden jullie? Ben benieuwd naar de gesprekjes!! Lachen

Een megadikke knuffel voor Kwieny!!! Knipoog


hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:35

hoihoi,

ik heb vandaag precies hetzelfde gehad! ik had wedstrijd met mijn pony abigail in het L2. naar mijn gevoel ging het super en dat zeg ik niet vaak! zelfs de mensen in de kantine hadden kippenvel bij wijze van spreke. en toen had ik 148 en 150 punten. met heel belachelijk commentaar, dat ik me zweep niet goed vasthoud en dat ik me pony blokker en dat ze de teuges uit me handen trekt weet ik veel wat allemaal. ik was dus nogal pissig! maar dat krijg je met een jury sport...tis niet leuk maar tis niet anders en de volgende keer beter hoor!

kussies mij en hoefjes van mijn allerliefste nrpspony abigail

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:41

Bekende namen maken ook vaak veel kans Knipoog

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 19:44

Ja, klopt, heb ik ook vaker meegemaakt...

nardini
Berichten: 13
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: amstelveen

vaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:10

maak je niet druk!
gebeurt echt wel vaker dat je een ander gevoel hebt dan de uitslag. en niet alleen bij de pony's b en L.
ik rij Z2 (paarden) en mij is het ook nog wel eens gebeurt. wel is het zo dat je steeds meer ervaring krijgt, en natuurlijk meer gevoel ontwikkeld, en dan zit je er steeds minder vaak naast. maar................

het blijft een jury sport en dat blijft mensen werk.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:32

hetismij schreef:
ik heb vandaag precies hetzelfde gehad! ik had wedstrijd met mijn pony abigail in het L2. naar mijn gevoel ging het super en dat zeg ik niet vaak!


He Marlies!

Ik heb je zien rijden; ik heb bij de jury geschreven. Ik heb je een privebericht gestuurd op Bokt, heb je die ontvangen?

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:43

had t gister ook, een super gevoel, veeeel beter dan vorige wedstrijd, maar ook geen bijzondere punten....helaas. (maar ondanks dat ik daar erg van baalde, was ik wel ontzettend!!!! tevreden over hoe oli4 liep, vooral zn galop deed ie erg braaf(normaal valt ie echt helemaal uit elkaar en gallopeerd ie enorm groot..) dus tja)

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:45

Het ligt altijd aan de jury. Nooit aan de ruiter of het diertje!
De jury is altijd de boeman!

Vergeet niet dat als er geen jury's waren, dat jullie dan geen wedstrijden kunnen rijden!

Kom op mensen, denk even logisch na. Een jury zit daar echt niet om jou daar zwart te maken of omlaag te punten. Een jury zit daar eigenlijk voor niets (verdient er weinig mee, raakt alleen maar tijd kwijt) en die zit daar voor haar/zijn lol. En geloof me, ze vinden het echt wel leuker als ze punten kunnen uitdelen!

Het is een jurysport en je hebt te maken met verschillende smaken qua jury's. Als je daar niet tegen kan, ga dan springen! Je moet gewoon goed rijden voor je punten. Als je goed rijdt, dan kunnen ze niet om je heen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:54

Kleintje schreef:
Het ligt altijd aan de jury. Nooit aan de ruiter of het diertje!
De jury is altijd de boeman!



Haha!, net als Shrek... *LOL* Een jury is ook maar een mens... En het is jammer voor zo'n hele dag voorbereiding. Maar leer ervan, en volg die punten wat op je protocol staat...

De 'weinige' mensen die geen winstpunt hadden kan je ook zo bekijken dat de rest gewoon slecht gereden hadden...

:){

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:05

vind de jury's t over het algemeen wel goed doen. er blijven natuurlijk uitzonderingen en voorkeuren. de een ziet het liever zus en de ander liever zo. op t protecol kan je dat als het goed is terug vinden.
als je dat niet kan accepteren moet je of gaan springen of niet meer starten. en je kunt altijd aan een jury vragen waarom je die punten hebt gekregen.... een goed jurylid zal je dan duidelijke uitleg geven waar je dan mee verder kunt.
en een gevoel blijft toch iets anders als het beeld.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:15

Tja, dat hoort erbij. Het is ook wel eens andersom!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:15

Ik heb tot nu toe gehad dat mijn gevoel aardig klopte met mn punten. Sterker nog, ik heb ook gehad dat ik zelf niet tevreden was maar dat de punten eigenlijk best meevielen.

En natuurlijk gaan er weleens dingen enigzins niet helemaal zoals het moet, maar dat kun je dan zelf compenseren op de andere onderdelen (zo heb ik de 'middendrafknop' nog steeds niet ontdekt, terwijl ik weet dat die er wel op zit Rolleyes).

Het is altijd wat makkelijk om het af te schuiven op de jury. Gewoon zelf beter rijden, dan komen die punten vanzelf.

Cil_
Berichten: 807
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:29

Ik sluit me aan bij Kleintje! Yellybelly jij eindigde 16e zou dat betekenen dat de jury 15 anderen heeft bevoordeeld, dat lijkt me sterk...

Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:32

5 of 6 winstpunten op 16 ruiters vind ik zo verkeerd nog niet Knipoog

Is je proef op video gezet? Ik blijf erbij dat je gevoel heel anders kan zijn dan het gezicht. Een video kan heel verhelderend werken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:22

Bekijk je eigen fouten maar eens. Als je kritisch naar jezelf kijkt leer je heel veel. Maar als je de schuld aan de juri de schuld geeft leer je nooit goed rijden.
En 5 of 6 winstpunten op de 16 ruiters is normaal hoor...

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:29

idd 5 of 6 met winstpunten is normaal. De ene jury geeft makkelijker hoge punten dan de ander, maar ik vind eigenlijk ook nooit dat de jury het verkeerd doet. Waarom zou hij/zij je liever lage punten geven.. dat is onzin.. lijkt mij!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:33

Soms rij ik slecht en krijg ik meer punten dan ik verdien. En soms rij ik gewoon goed en krijg ik minder punten dan ik verdien. Het is meestal wel in evenwicht.

Overigens is het wel zo dat mensen met een bepaalde achternaam in de regio wel sneller mooie punten krijgen als een ander bij een bepaalde jury. Maar ach..ik kan daar wel mee leven. Vroeg of laat komen die mensen zichzelf toch weer tegen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:34

Ik heb nooit echt punten gehad waarvan ik dacht dit kan niet. Natuurlijk zijn er wel een aantal jury's die ruiters kennen, maar te meeste zullen toch wel eerlijk jureren naar de kwaliteiten van ruiter en paard lijkt mij.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:59

Ik ben het met iedereen eens dat is dus een heel ruim begrip maar alle opmerkingen die ik gelezen heb zit wel wat in.
Ik geloof inderdaad niet dat een jury er zit om je naar beneden te halen maar iedereen heeft voorkeuren daarom zijn we allemaal mensen .
Het je moet gewoon goed rijden dan kunnen ze niet om je heen gaat niet altijd op maar in de regel zit er vaak bij het comentaar wel dingen die zo zijn alleen straft de ene jury het wat harder af dan de andere. Mijn paard kan niet stilstaan een grote fout alleen scheelt dat je bij de ene jury je winstpunt doordat ze er een 2 voorgeven en een ander geeft een 4 .
Zo moet je dat per onderdeel zien de ene keer krijg je een puntje en de andere keer verdien je hem.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:09

ik ben het ook met jullie eens ik had van het weekend ook hele lage punten waar van ik dacht eindelijk een wp maar dus niet... ik zit in de m2 maar daar word ook wel heel erg streng gejureerd (hoe je dat ook schrijft). maar als jij het gevoel hebt dat je goed hebt gereden dan is het toch goed je hoeft niet altijd punten te halen er komt vanzelf wel weer een tijdje dat je hoge punten rijdt. zo heb ik het elk jaar... heb geduld.... en toch ben ik blij dat jurys zo streng zijn want anders zit iedereen zo in het Z.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:30

ik heb vaak het idee dat ik minder punten krijg omdat ik op een shet rijd Verward

maar dan bedenk ik ook weer dat er misschien foutjes tussen zitten die ik zelf niet gemerkt heb... dus dan moet ik weer gaan oefenen Haha! ...
maar ik hoor ook vaak (van de vader van cocolover) dat ze kijken naar hoe de pony eruit ziet... maar of dat waar is... geen idee Haha!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:49

Emeraldo schreef:
Bekijk je eigen fouten maar eens. Als je kritisch naar jezelf kijkt leer je heel veel. Maar als je de schuld aan de juri de schuld geeft leer je nooit goed rijden.
En 5 of 6 winstpunten op de 16 ruiters is normaal hoor...


Bij ons in de M2 waren 4 winstpunten in een klasse met 3 deelnemers.
Lijkt me beetje stug dat 5/6 winstpunten op 16 ruiters normaal is Verward

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 18:10

hetismij schreef:
hoihoi,

ik heb vandaag precies hetzelfde gehad! ik had wedstrijd met mijn pony abigail in het L2. naar mijn gevoel ging het super en dat zeg ik niet vaak! zelfs de mensen in de kantine hadden kippenvel bij wijze van spreke. en toen had ik 148 en 150 punten. met heel belachelijk commentaar, dat ik me zweep niet goed vasthoud en dat ik me pony blokker en dat ze de teuges uit me handen trekt weet ik veel wat allemaal. ik was dus nogal pissig! maar dat krijg je met een jury sport...tis niet leuk maar tis niet anders en de volgende keer beter hoor!

kussies mij en hoefjes van mijn allerliefste nrpspony abigail


Jah, dat is behoorlijk oneerlijk! Het is vaak nét niet wat de jury wil zien... Boos!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:10

LadyLuna"]
[quote="Emeraldo schreef:
Bekijk je eigen fouten maar eens. Als je kritisch naar jezelf kijkt leer je heel veel. Maar als je de schuld aan de juri de schuld geeft leer je nooit goed rijden.
En 5 of 6 winstpunten op de 16 ruiters is normaal hoor...


Bij ons in de M2 waren 4 winstpunten in een klasse met 3 deelnemers.
Lijkt me beetje stug dat 5/6 winstpunten op 16 ruiters normaal is Verward
[/quote]

Hangt er vanaf hoe er gereden wordt he Maar ik vind 5/6 winstpunten van de 16 ook heel normaal hoor!

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

NoWaH

Berichten: 70
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:11

:S Ik heb altijd slecht gereden als ik denk dat t goed gaat :S En als t super slecht ging, heb ik toch nog een winstpuntje... *LOL*
Maar meestal heeft de jury het bij 't rechte eind, maar ook daar zijn gruwelijke uitzonderingen op!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lina1998, roosjenat en 10 bezoekers