Is er wat goed mis met mijn relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Is er wat goed mis met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:06

Ik heb bijna 3 jaar een vriend. Dacht dat alles koek en ei was maar de laatste tijd beginnen mij steeds meer dingen op te vallen.

Mijn vriend wil op zichzelf gaan wonen en is op zoek naar een woning. We hebben het er wel eens over gehad en ging er vanuit dat we gingen samenwonen. Wij wonen een stuk uit elkaar en hij staat ingeschreven voor een huurwoning in zijn woonplaats. Mij leek het eerlijker een gulden middenweg te zoeken en ergens op het midden tussen onze woonplaatsen in te gaan zitten maar goed.
Nu was er sprake van een koopwoning waar hij voor een goede prijs aan zou kunnen komen (ook weer in zijn woonplaats) zegt hij gister in ene dat hij alles op zijn naam wil zetten zodat hij mij er zo uit kan zetten als er iets mis gaat. Nou lekkere vertrouwen of niet? Ook zei hij dat hij vrouwen niet vertrouwde (waarom mag ik niet weten) en dat hij mij ook niet vertrouwd (heb hem nooit enige reden toe gegeven).
Later kwam er ook uit dat hij nog nooit verliefd is geweest op een vrouw???? Verward Deze opmerkingen kwamen erg hard aan is dit normaal of stel ik mij aan?

We hebben eigenlijk nooit echt ruzie gehad en tja van mijn kant is er wel iets: ben al bijna 2 jaar tegen het depressief aan. Ook staat ons 'intiem' leven daardoor al die tijd al op een zeer laag pitje weet niet waarom heb gewoon geen zin.

Wat moet ik doen?


Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:09

Met hem praten net als je nu met ons doet. Ik vind wel dat het er niet echt uitziet alsof hij DOLGRAAG met jou verder wil. En wat wil JIJ?

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:10

Of er iets mis is... tja ik denk het wel.

Niet zozeer dat hij zegt "ik wil het huis op mijn naam" dit gebeurt wel vaker als hij bijvoorbeeld de "grootste" kostendrager is. maar dat hij zegt "ik ben nog nooit verliefd geweest op een vrouw" vind ik toch wel een soort antwoordt als "jij bent niet de ware"

Heb je wel eens met hem hierover gepraat??? dus ook echt gevraagt of hij dan niet gek op je is ofzo?

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:12

Ik wil dolgraag met hem verder wil hem nooit meer kwijt. Alleen ik wil samen een huis kopen en het liefst ook op de helft van de afstand tussen onze huidige woonplaatsen. Ook wil hij niet dat ik een nieuw paard neem als mijn huidige dood is maar ik kan niet zonder paarden. Dan maar op andere dingen bezuinigen toch?
Verder kan ik over mijn gevoelens niet met hem praten. Hij zegt dan je moet gewoon niet zo zeuren enzo. Heb ook wel eens gezegd dat ik naar de dokter wil en dan in therapie omdat ik niet zo lekker in elkaar zit. Maar hij vind dat niet nodig.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:14

Nooit het huis op zijn naam zetten.....andersom zou hij dat toch ook niet willen?

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:14

die opmerking van dat nog nooit verliefd zijn geweest op een vrouw ben ik nog niet op verder gegaan. Ik schrok zo. Het was gister terwijl ik achter het stuur zat. Ik vroeg ook aan hem waarom hij vrouwen niet vertrouwd toen zei hij dat dat door zijn exen kwam en dat dat mij niet aangaat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:16

misses schreef:
die opmerking van dat nog nooit verliefd zijn geweest op een vrouw ben ik nog niet op verder gegaan. Ik schrok zo. Het was gister terwijl ik achter het stuur zat. Ik vroeg ook aan hem waarom hij vrouwen niet vertrouwd toen zei hij dat dat door zijn exen kwam en dat dat mij niet aangaat.

Ben je bang voor de waarheid? Misschien moet je hem eens vragen waarom hij bij je is.

De hond is de betere mens

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:16

Biepmiep schreef:
Nooit het huis op zijn naam zetten.....andersom zou hij dat toch ook niet willen?


Heb ik ook meteen gezegd ik wil niet afhankelijk zijn van iemand in ieder geval niet op zo'n manier. Bedoel werk ook en verdiende vorig jaar meer dan hem. Ik zei tegen hem samen delen of niet. Toen zei hij nou dat is dan duidelijk en ik werd boos. Toen waren we bij mijn huis en zaten we bij mijn ouders aan tafel. Niet meer over gehad.

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:18

Desiree"]
[quote="misses schreef:
die opmerking van dat nog nooit verliefd zijn geweest op een vrouw ben ik nog niet op verder gegaan. Ik schrok zo. Het was gister terwijl ik achter het stuur zat. Ik vroeg ook aan hem waarom hij vrouwen niet vertrouwd toen zei hij dat dat door zijn exen kwam en dat dat mij niet aangaat.

Ben je bang voor de waarheid? Misschien moet je hem eens vragen waarom hij bij je is.
[/quote]

Ja ik ben heel bang voor de waarheid zit nu op mijn werk al bijna te janken. Op zich denk ik wel te merken dat hij ook gek op mij is maar denk dat hij bang is zich bloot te geven en te binden ofzo. Trok hij nou gewoon maar zijn mond open.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:20

Naja, het huis van mij en mijn vriend staat ook volledig op zijn naam. Maar hierover is wel het een en ander in testamenten en een samenlevingscontract vastgelegd. Je kunt het ook gewoon goed regelen.

Maar... als ik dit zo hoor vind ik je vriend een ontieglijk bot figuur en zou ik er toch eens op doorvragen waarom hij in godsnaam bij je is. Niet bang zijn voor de waarheid, je bent waarschijnlijk beter af zonder hem. Misschien dat ik erg snel oordeel, maar mijn vriend zou zulke dingen niet zeggen!

Ik wens jou heel veel succes!

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:21

Ehm, kan je dit wel een relatie noemen?
Een relatie is er op basis van vertrouwen, eerlijkheid en openheid. Of het nu een liefdesrelatie of vriendschapsrelatie is.

Maar als hij je niet vertrouwd en jullie niet praten, hoe kan er dan sprake zijn van een relatie.

Ik vind dat je vriend erg kwetsende opmerkingen maakt.
Het feit dat hij het niet nodig vindt dat je in therapie gaat, heeft hij daar verder nog over gesproken? Waarom hij het niet nodig vindt?

Persoonlijk zou ik alles eens goed gaan uitpraten en dan knopen doorhakken. Of met een schone lei beginnen en dan met een gelijkwaardige relatie waarin jullie allebei evenveel zijn, veel praten en eerlijk en open zijn.
Of de knoop doorhakken en alleen verder gaan. Want in zo'n relatie als jullie nu zitten kan je nooit optimaal gelukkig en jezelf zijn.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:21

Of even een relatie-pauze, elkaar poosje niet zien? Tijd om te denken. Er moet wel iets gebeuren vermoed ik.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:23

En anders zet je hem toch voor het blok?

Of hij praat tegen je wat hem zo ontzettend dwars zit, of je dumpt hem. Meid, geen hand vol maar een land vol. Ook voor jou is er iemand die om je geeft en die je alle liefde en steun van de wereld kan geven. Op iemand die je kwetst kun je niet bouwen, en daar kun je dus in moeilijke tijdens ook geen steun van verwachten.

Maar ik besef me ook dat wij erg gemakkelijk praten hebben (vaak uit dingen die wij niet zelf mee hebben gemaakt en vooral zeggen... ik zou...) en dat jij er toch maar mee zit.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:24

misses"]
[quote="Desiree"][quote="misses schreef:
die opmerking van dat nog nooit verliefd zijn geweest op een vrouw ben ik nog niet op verder gegaan. Ik schrok zo. Het was gister terwijl ik achter het stuur zat. Ik vroeg ook aan hem waarom hij vrouwen niet vertrouwd toen zei hij dat dat door zijn exen kwam en dat dat mij niet aangaat.

Ben je bang voor de waarheid? Misschien moet je hem eens vragen waarom hij bij je is.
[/quote]

Ja ik ben heel bang voor de waarheid zit nu op mijn werk al bijna te janken. Op zich denk ik wel te merken dat hij ook gek op mij is maar denk dat hij bang is zich bloot te geven en te binden ofzo. Trok hij nou gewoon maar zijn mond open.
[/quote]
ja maar je kunt nu wel je kop in het zand steken en bang gaan zitten afwachten op wat hij gaat doen, maar daarmee blijft de klap heus niet uit (als die er echt aan zit te komen). En de klap wordt er ook niet minder hard door. En je onzekerheid blijft daarentegen voortduren. JE bereikt er niets mee met dat bang zijn. Je kunt hem beter uit zijn tent lokken.

De hond is de betere mens

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:26

pauze weet het niet. Mijn vriend ziet het niet in denk ik dat ik gekwetst ben door zijn opmerkingen (heb ik wel laten merken en gezegd) hij doet net of er niets aan de hand is. Er moet idd iets gebeuren maar als ik er over begin ben ik weer de zeur hij kan (of wil) niet praten over gevoelige onderwerpen. Omdat ik depri ben zeur ik ook echt wel over van alles (o.a. over mijn werk en paard) en nog wat maar goed op zich vind ik dit niet zeuren toch? Verder heb ik ook geen echte vriendinnen meer dus tja met wie moet ik dan over dingen die mij bezighouden praten?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:28

Je hoeft geen pauze te nemen, want dat schiet niets op. Jullie moeten P-R-A-T-E-N. Want inderdaad, wat heb je aan hem als jullie niet kunnen praten? Alleen maar seks? Dat is niet voldoende.

De hond is de betere mens

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:32

Kom op Misses, wie hou je voor de gek? Zeggen dat hij het niet ziet!
Je hebt het laten merken en gezegd. JE HEBT HET GEZEGD. Hou kan hij het dan niet zien? Is hij ook oostindisch doof?
Hij kan wel doen of er niets aan de hand is, maar jij vindt dat er wel wat aan de hand is. Dus... dan praat je er net zolang over tot hij het wel inziet en tot hij dingen uitlegt. Misschien bedoelde hij het anders, kwam het rottig zijn strot uit en zie jij het negatiever omdat je depri bent.
Maar nu denk je voor hem, je denkt 'hij ziet het niet'.

Laat hem zelf zeggen hoe hij het bedoelde en hoe hij het ziet. Want jij bent nu niet in staat om nuchter na te denken, jij voelt je gekwetst. Aan de ene kant denk je slecht over hem, aan de andere kant hou je een hand boven zijn hoofd ('hij ziet het niet') en dat puur omdat je hem niet kwijt wil omdat je zegt geen echte vriendinnen te hebben.

Geluk moet je zelf creeƫren, en op deze manier maak je een 'relatie' stuk en krijg je samen geen geluk!

PRATEN! Dat is het sleutelwoord voor iedere relatie waar iets mis in is. Want met praten krijg je de problemen naar boven. Niet dat ieder probleem op te lossen is, maar je kan elkaar wel leren begrijpen en daardoor kan je problemen leren accepteren.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:33

Ik ben het met de anderen eens...ga eens een goed gesprek met hem aan en trek daarna je conclusies


misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:33

wat ik dus ook niet begrijp hij kreeg afgelopen vrijdag in de kroeg een huisje via via aangeboden zonder tussenkomst van een makelaar. Lijkt mij sowieso al niet fijn omdat het je 1e huis is en ik dan het idee heb dat je dan makkelijk belazerd kan worden maar goed daar was hij het niet mee eens. We zaten bij zijn zus in de auto zegt hij maar goed anders kunnen pa en ma mij wel helpen met de hypotheek. hallo wil ik dat wel??? en dan ook nog waar zijn zus bij is weet zij soms meer dan mijn ofzo? Volgens mij weet hij echt niet wat hij wil wel of niet met mij samenwonen?
Toen we de andere dag bij mijn ouders voor de deur stonden (vlak nadat die andere opmerkingen geplaatst waren) zei ik nou misschien ga ik wel een kamer huren in mijn woonplaats wonen vroegere vriendinnen van mij ook en kan ik makkelijk alleen betalen. Denk lok hem uit de tent maar hij zei niets....

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:35

nee ik vind ook dat hij maar eens moet vertellen waarom hij zo graag alles op zijn naam wil hebben

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:37

nou ik zou hem confronteren
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 19-04-04 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:37

Een ding moet ik zeggen: jullie hebben wat gemeen met elkaar: namelijk allebei je kop in het zand steken zodat dan lijkt alsof er niets aan de hand is.

Overigens, ik zou het niet doen over de telefoon. Ik denk niet dat dat goed werkt.

De hond is de betere mens

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:39

Denken 'ik lok hem uit zn tent' door provocerende opmerkingen te maken lost niets op. Je bent heel erg voor hem aan het invullen ('hij ziet het niet' 'Hij zal wel zus of zo').

Je zult echt met hem moeten gaan praten. Gewoon aan hem vragen wat hij bedoelt met zijn opmerking dat hij nog nooit op een vrouw verliefd is geweest. Aan hem vragen hoe hij jullie toekomst samen ziet. Aan hem vragen wat hij van jou vindt. Hoe kijkt hij tegen je aan?

misses
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 11:40

ja je hebt wel gelijk steek mijn kop nu ook in het zand terwijl ik normaal heel direct ben. Ben ook bang om alleen te zijn mocht het niets worden. Ik weet wel dat ik nu niet meer de leeftijd heb om maar aan te rommelen wil vastheid en zekerheid (voor zover dat kan) in mijn leven. Zal toch de moed moeten verzamelen en hem confronteren.
Laatst bijgewerkt door misses op 19-04-04 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:41

Denk even goed na over de toekomst. Ik weet niet hoe oud je bent, maar zie je jezelf echt over 10 jaar nog in deze situatie? De confrontatie uitstellen maakt de zaak niet beter. De klap word er ook niet minder hard door. Er komt heus niet vanzelf verandering in.

En alleen bij hem blijven om iemand te hebben waar je tegen kan praten (al lijkt het er niet op of hij ooit iets waardevols terugzegt) is geen goede reden voor een relatie. Kop op, je leert wel weer om alleen te zijn. Bang zijn om alleen te zijn moet geen reden zijn om in een relatie te blijven!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot en 104 bezoekers