mijn eerste verzorgster + update Zep in Zweden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

mijn eerste verzorgster + update Zep in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:10

Sinds deze week heb ik voor het eerst in alle jaren dat ik rijd een verzorgster die me komt helpen met mijn paarden. Ik doe al jaren alles altijd zelf.

Af en toe komt er een meisje bij ons op stal, een vriendinnetje van de dochter van de eigenaar. Ze kwam altijd helpen met de paarden van haar vriendin, maar die traint tegenwoordig in het noorden bij Peter Markne. Dus van de week heb ik haar gevraagd of ze zin had om af en toe te komen helpen en dat vond ze heel erg leuk.

Dus nu heb ik ineens een verzorgmeisje dat staat te poetsen en al zeer professioneel blijkt te kunnen toiletteren Haha! Het is de bedoeling dat ze 1 of 2 keer in de week met Al-Dabaran naar buiten gaat. Verder hoop ik dat ze mee wil als ik straks weer een paar keer ga starten Schijnheilig Schijnheilig

Update paarden:

Sven (Sir Waverly) is afgelopen winter een poosje door Tyrza getraind en staat sinds een week of 6 weer bij mij. Hij is in de tijd dat hij bij Tyrza stond flink gegroeid en weer een hoop sterker geworden. Hij word nu 5 en we zijn vooral bezig om hem nu meer te gaan sluiten en achter nog sneller te maken. Hij moet vooral leren om echt op eigen benen door de baan te gaan. We doen veel werk met hem om de voor- en achterhand makkelijk te kunnen verplaatsen.

Over een maand gaat hij de kwalificaties doen voor de Falsterbo Scandinavian Open, een soort pavo cup voor Scandinavië. Hij moet dan een vastgestelde proef lopen, itt de Pavo hier. Op de oefeningen hoef ik hem weinig te trainen, die had hij vorig jaar al onder de knie. We zijn nu een beetje aan het zoeken naar de ideale oprichting om hem in voor te stellen en ik probeer hem daarin sterker te maken zodat ik straks met een heel constant beeld door de proef kan rijden.

Kojack is still going strong OK dan! Hij gaat volgende maand ook weer een keertje mee op concours in een proef vergelijkbaar met Z2. Hij is de afgelopen tijd wat beter bevestigd geworden en ik kan hem nu beter sluiten dan een poosje terug. De zijgangen blijven een struikelblok maar hij blijft daar toch nog steeds op verbeteren. Als ik de zijgangen en daarmee samenhangend de pirouetten kan verbeteren wil ik toch proberen hem een keer prix st georges te starten. Al is het maar om eens in een rijrok te mogen Haha! Ko is niet het soort paard dat op dit niveau voor de prijzen mee kan doen, maar ik heb verschrikkelijk veel plezier in het aanleren van dit soort oefeningen. Het is natuurlijk altijd nogal een verschil tussen 'de knoppen' erop hebben en dat ook daadwerkelijk in een proef aan elkaar kunnen rijden. Ik had nooit verwacht dat ik hem dit allemaal zou kunnen leren.

Ik probeer hem alles zo aan te leren dat het ook makkelijk na te rijden is voor Marjolein, die straks als ze eenmaal helemaal mama geworden is weer zelf met hem aan de slag gaat. Hij galoppeert nu iig als een leunstoel Haha! dus ze kan mooi kalm aan beginnen.

Puk (Al-Dabaran) is na haar babypause nu echt vol in het werk, en dat was in het begin wel eens een beetje wennen voor haar }> maar de laatste tijd pakt ze het steeds beter op. Ik wil tzt proberen om haar een keertje Z uit te brengen zodat ze een sportpredikaat krijgt en de fokkerspremie voor mijn zus dus weer wat stijgt Geld, geld!

Ko en Puk staan dagelijks samen in de wei en zijn een heus getrouwd stel aan het worden. Lovers Ik zet ze altijd tegelijk binnen en buiten (dat scheelt mij lopen Bloos , de afstanden zijn vrij groot) en dan pakt Ko het halstertouw van Puk vast zo ihkv 'kom schat, we gaan lunchen' Haha! Ach gut

Verder gaat alles lekker zijn gangetje hier. Er staan de laatste tijd gelukkig wat leukere paarden op stal dan alleen vreselijk vervelende 3-jarige hengsten (waarvan er nu nog maar 1 over is) dus er is ook voor mij wat te rijden. Daarnaast maak ik af en toe een tentamen in NL en ga ik af en toe een dag naar de universiteit in Kopenhagen. (Sports economics OK dan! )

Daarnaast ben ik recent gezellig uit eten geweest in Lund met BartVB en Wmijn. Ik kom ook overal dezelfde mensen tegen... Haha! Bart, je factuur is gevonden Bloos

Kortom, ik houd het hier nog wel een poosje uit Haha! Cool


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:21

Klinkt goed!
Nu alleen nog iemand die je vingertoppen wil kussen Tong uitsteken

Gaat Yor nog langskomen deze zomer of is dat niet meer nodig nu je je eigen prive-verzorgstertje hebt?

Top en fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!
Laatst bijgewerkt door Dorée op 18-04-04 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:23

Alles gaat dus aardig volgens plan en je hebt iig genoeg om handen Haha!

(Zorg je wel dat je rond half juni weer in NL bent? Je valt als Peettante aardig in de smaak bij mijn paarden Tong uitsteken )

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:27

Lekker zeg dat het allemaal zo goed gaat!
Ik ben nu druk met het organiseren van onze vakantie in Zweden deze zomer (omgeving Goteborg)

Don't dream your life, live your dreams!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:28

O leuk even wat van je te horen Lot, en een prive verzorgster is wel heel luxe he

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:30

Klinkt super
Veel succes het komende buitenseizoen (neem maar aan dat dat in Zweden ook weer begonnen is Haha! )

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:33

Wow een verzorgster ! Klinkt toppie hoor, nou krijgen de paarden nog meer aandacht Haha!
Ben blij dat het goed gaat met alle paardjes ! En dan het getrouwde stelletje Haha!
Toen we er waren waren ze ook al zo lief Ach gut

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:06

Blijft zo leuk om te horen dat Koos het zo goed doet........

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 00:29

Super om te horen dat het zo fijn gaat! Heb je nog foto's? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:37

Dat heb je toch allemaal mooi voor elkaar! Fijn ook dat Ko steeds goed gaat. Al was het alleen maar om al die ervaringen op te doen (te bevestigen Verward ) je kunt het later altijd weer gebruiken tenslotte.
Stoer! Cool

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:54

Klinkt erg goed Lotje!! Maar idd heb je weer een keertje foto's Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:29

Wauw het klinkt allemaal hardstikke stoer! Ik ben bijna jaloers op je (maar ik wil thuis niet weg)
wat zul jij onwijs veel leren en ervaring opdoen.iets wat je straks allemaal weer kunt gebruiken! echt super!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:58

Klinkt zeker erg goed, leuk om zo professioneel met de paarden bezig te zijn! Hoe lang blijf je daar eigenlijk nog?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:08

Bij welke stal zit je in Zweden?

...Dreaming with my eye's wide open...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:37

Vandaar dat je laatst lui in de zon kon zitten Tong uitsteken
Hardstikke handig zo'n verzorgster OK dan! Naar Falsterbo hoeft ze niet mee hoor, dan ben ik er Lachen

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:12

Leuk dat het zo goed gaat zeg!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:28

Klinkt leuk! Kan je een keer wat foto's plaatsen?

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:10

Hey, fijn dat het zo goed gaat! OK dan!
Ben ook wel weer benieuwd naar een foto-update van de paardjes en je stal daar!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:55

Klinkt lekker zeg! Je hebt in elk geval nog genoeg te rijden, dus dan is een groom wel handig. Kun je ook nog eens in je studieboeken duiken.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 01:27

Makkelijk hé een verzorgster. Ik sta op een manege en heb ze voor het uitzoeken. Maar ik doe liever alles zelf. Behalve de zadels poetsen etc. Schijnheilig

Maar het klinkt allemaal super daar!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers

cron