Superproef en... geen winst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Superproef en... geen winst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 20:16

Vandaag had ik een wedstrijd bij mijn eigen vereniging. Pjelk liep de hele afgelopen week al hartstikke lekker en ik had dan ook wel zin in vandaag. Ik achtte het zelfs niet onmogelijk dat ik 2 winstpunten halden kon. Ook na de proef had ik dat idee. Pjelk liep namelijk heel fijn en was supergoed aan de hulpen. en op een paar kleine foutjes na ging mijn proef ook goed.

Fouten:
We kwamen zoals gewoonlijk wat slingerend binnen en ook de andere rechte stukken waren niet zo recht. De eerste middendraf ging mooi maar ik gaf hem nog een tikje dr bij met de zweep en toen viel hij in galop wat natuurlijk logisch was want hij deed eigenlijk al genoeg zijn best Scheve mond .

Goed:
De (bedoelde Knipoog *LOL* )galop ging wel heel goed en het halsstrekken ging helemaal fantastisch (dat moest in stap en op de diagonaal) hij had zijn neusje echt tot onder zijn knieen, het ging geleidelijk aan en ik had nog goed contact met zijn mond.

Ik rekende dan ook wel op minstens 1 winstpunt maar ik had... 154!!!
Echt wel stom. Ik werd gejureerd door een jurylid dat niet graag Fjorden in de ring ziet.
In de zomer had ik haar ook al eens als jury en toen schreef een kennis van me bij haar. Eerst zei ze dat Fjorden beter voor de kar konden en dat alleen KWPN`ers in de dressuur horen. Maar toen zei Anne (die kennis dus) dat ze me wel kende en dat Pjelk toch zo`n leuke Fjord was (braaf met gehandicapte ex-eigenaar, loopt leuk dressuur en springt ook nog bla bla) was ze toch wat milder in dr oordeel. Vandaag echter niet.

Ik had zelfs maar een puntje meer dan een clubgenoot waar ik normaal gesproken wel met 10 of 20 punten boven sta!
Grrr echt wel stom. Ze zei ook nog dat Pjelk meer buigen moest in de gebroken lijnen 5 meter Verward . Dat zijn toch lijnen, daar hoef je toch niet op te buigen? Beetje raar. Eigenlijk had ik om opheldering moeten vragen maar dat bedacht ik veel te laat. Ik ben het ook nog nooit zo oneens geweest met een jurylid Boos! . Hebben jullie zoiets ook wel eens gehad?
Laatst bijgewerkt door Pjelk op 18-04-04 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:23

Uiteraard heb je buiging op een gebroken lijn! Je rijdt er toch een wending in Verward En wat die oneerlijke jury betreft, als je proef goed genoeg is kan geen jury er omheen Knipoog

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:44

In gebroken lijnen heb je inderdaad buiging hoor!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:50

Eerste stuk binnenstelling, 2e stuk buitenstelling toch?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:57

Misser, op de rechte stukken in de gebroken lijn moet je paard gewoon recht gesteld zijn, dus geen binnen- of buitenstelling
Alleen je hebt wel buiging en stelling nodig tijdens het "de knik" (sorry, kan het juiste woord even niet vinden Knipoog) in de gebroken lijn.

Pjelk, jammer dat je niet de punten gekregen hebt waarop je gehoopt had.
Zorg dat ze de volgende keer niet om je heen kunnen ! Knipoog:)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:58

op de rechte lijnen geen stelling, in de wending wel! Dus bv gebroken lijn K-X-H (is op de rechterhand): wending bij K rechterstelling, wending op x linkerstelling, wending bij H rechterstelling (+buiging natuurlijk).

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 21:00

Lielle schreef:
Uiteraard heb je buiging op een gebroken lijn! Je rijdt er toch een wending in Verward En wat die oneerlijke jury betreft, als je proef goed genoeg is kan geen jury er omheen Knipoog


Oh dan heb ik dat verkeerd begrepen van die gebroken lijn. Zal in de les morgen wel om opheldering vragen en ook om het even te oefenen Lachen .

En misschien heb je gelijk voor wat betreft de jury. Maar wat ik me dan toch afvraag: ik heb al zoveel vaker proeven gereden waarbij Pjelk liep zoals hij vandaag deed (en minder) waar ik dan veel hogere punten op haalde. Hoe kom ik dan nu aan zo`n score?
Nou ja, daar kunnen jullie zo natuurlijk ook weinig over zeggen en toch blijf ik het raar vinden.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 21:02

Lielle schreef:
op de rechte lijnen geen stelling, in de wending wel! Dus bv gebroken lijn K-X-H (is op de rechterhand): wending bij K rechterstelling, wending op x linkerstelling, wending bij H rechterstelling (+buiging natuurlijk).


Dat is duidelijke taal. Bedankt!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:02

Pjelk"]
[quote="Lielle schreef:
Uiteraard heb je buiging op een gebroken lijn! Je rijdt er toch een wending in Verward En wat die oneerlijke jury betreft, als je proef goed genoeg is kan geen jury er omheen Knipoog


Oh dan heb ik dat verkeerd begrepen van die gebroken lijn. Zal in de les morgen wel om opheldering vragen en ook om het even te oefenen Lachen .
[/quote]

Maar het is toch eigenlijk wel logisch dat je in een wending stellign en buiging laat zien Verward
en graag gedaan Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:12

Soms is het inderdaad niet te volgen waarom je minder punten krijgt.
Maar eerlijk is eerlijk: je zult ook vast weleens meer punten krijgen dan je eigenlijk verwacht/verdiend had Knipoog
Soms krijg je wat minder, soms wat meer...... uiteindelijk komt het meestal toch wel weer uit.

Vandaag was ik met Mickey op wedstrijd en daar waren we ook nogal verbaasd over de jurering.
De eerste proef leek beter te gaan dan de tweede, maar toch had ze uiteindelijk voor de tweede proef flink wat meer punten.
De eerste proef imo. wat te weinig punten (had toch wel een winstpunt verwacht), van de tweede had ik geen winstpunt verwacht, maar ze kreeg (of verdiende Knipoog) het wel.
En zo was het cirkeltje toch weer rond, alleen op een iets andere manier dan we gedacht hadden *LOL*

Het enige wat je kunt doen is proberen om jezelf zo objectief mogelijk te beoordelen.
En natuurlijk het commentaar van de jury serieus nemen.
Of je er uiteindelijk iets mee gaat (of kunt) doen is helemaal aan jezelf.

Zelf ben ik van mening dat je open moet staan voor commentaar, maar het af en toe ook bij je neer moet kunnen leggen.
Zolang je het gevoel hebt dat je er beter van kunt worden is het mooi meegenomen dat je commentaar krijgt.
En soms zul je commentaar krijgen waar je je helemaal niet in kunt vinden.
Als ook anderen (met "verstand van paarden") kunnen bevestigen dat het commentaar vergezocht of niet terecht is, dan is het misschien wel beter om het naast je neer te leggen.
Je kunt het niet iedereen naar de zin maken Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 22:14

Oscar schreef:
Soms is het inderdaad niet te volgen waarom je minder punten krijgt.
Maar eerlijk is eerlijk: je zult ook vast weleens meer punten krijgen dan je eigenlijk verwacht/verdiend had Knipoog
Soms krijg je wat minder, soms wat meer...... uiteindelijk komt het meestal toch wel weer uit.

Als ook anderen (met "verstand van paarden") kunnen bevestigen dat het commentaar vergezocht of niet terecht is, dan is het misschien wel beter om het naast je neer te leggen.
Je kunt het niet iedereen naar de zin maken Knipoog


Mijn instructrice vond mijn proef ook goed en volgde het jurycommentaar ook niet echt. Maar ja, ik zal mijn gebroken lijnen nog meer buigen Tong uitsteken en ook aan de andere punten werken. Dan moeten we de volgende keer toch echt wel winst hebben .

Maar idd ook ik heb wel eens teveel punten gehad. Bijvoorbeeld op mijn eerste wedstrijd. Toen had ik meteen 170 punten Bloos terwijl ik zelf helemaal niet zo ondersteboven was van de proef.


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:14

Pjelk"]
Echt wel stom. Ik werd gejureerd door een jurylid dat niet graag Fjorden in de ring ziet.
[/quote]

Wat een onzin zeg! Je hebt gewoon minder goed gereden dan je zelf dacht of de rest reed gewoon stukken beter, tsja thats life.

[quote="Pjelk"]
Ik had zelfs maar een puntje meer dan een clubgenoot waar ik normaal gesproken wel met 10 of 20 punten boven sta!
Grrr echt wel stom.
[/quote]

Tsja die heeft misschien gewoon goed geoefend en had daardoor meer punten dan jij graag zou zien. Je ziet het, de concurentie nooit zomaar uitvlakken, ze blijven je verbazen....

[quote="Pjelk schreef:
Ze zei ook nog dat Pjelk meer buigen moest in de gebroken lijnen 5 meter Verward . Dat zijn toch lijnen, daar hoef je toch niet op te buigen? Beetje raar. Eigenlijk had ik om opheldering moeten vragen maar dat bedacht ik veel te laat. Ik ben het ook nog nooit zo oneens geweest met een jurylid Boos! . Hebben jullie zoiets ook wel eens gehad?


Maaar ik kan het mis hebben maar de GEBROKEN lijn zit toch echt wel een buiging in, 3 zelfs, een in de hoek als je de gebroken lijn inzet, een op het midden (netjes stelling en buiging weer terug richting hoefslag) en aan het eind als je de hoek weer doorgaat aan het eind van je gebroken lijn. Vraag maar na bij je instructeur...

En tsja oneens met de jury, dat kan, maar bedenk maar dat de rest gewoon beter was.

Succes met de volgende!!!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:23

Vippie"]
[quote="Pjelk schreef:
Echt wel stom. Ik werd gejureerd door een jurylid dat niet graag Fjorden in de ring ziet.


Wat een onzin zeg! Je hebt gewoon minder goed gereden dan je zelf dacht of de rest reed gewoon stukken beter, tsja thats life.
[/quote]

Nou het kan best zijn hoor dat een jurylid niet graag fjorden ziet!! Maar goed, ik hoop dat je de volgende keer wel punten krijgt die je denkt dat je verdient! De ene keer krijg je teveel, soms te weinig, en soms ook goed Knipoog

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:46

Ik heb ook wel eens geschreven bij een jurylid dat een bepaald ras niet thusi vond horen in de ring maar als zo'n ruiter een mooie goede proef neer zette kreeg diegene de punten echt wel ,wel had ik het idee als het iets minder ging hij het harder afstrafte dan bij een andere combi.

zelf vind ik slingeren op rechte lijnen en in galopvallen tijdens de middendraf best wel grote fouten.Ik verwacht dan al geeneens 1 winstpunt laat staan 2.
maar ik heb ook wel eens 2 punten per proef gehad terwijl ik dacht oliebol dat is nog geen eens 1 winstpunt Haha!
gewoon lekker dorogaan en volgende keer wel die 2 wintpunten pakken!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:41

De ene jury ziet graag een brave proef, een andere jury mag je juist het paard flink laten showen... Pjelk moet het hebben van zijn bravigheid.

Je eerste wedstrijd werd gejureerd door dhr Kamminga, wat bij ons op de rijvereniging les geeft en ook ik een tijdje les van gehad heb. Als je bij hem, een brave, zeer constante proef laat zien, dan heb je die punten zo binnen. Niet l*llig bedoeld, maar zo is het wel bij hem.

Dit moet je gewoon naast je neer leggen. Bezig gaan met de fouten waar je wel wat van snapt, en de volgende wedstrijd er weer helemaal voor gaan. Het is sneu dat jouw gevoel zo goed was en de jury dit afstrafte, maar er komen meerdere wedstrijden aan

:){


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers