Albert Voorn versus "Deurne"

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Albert Voorn versus "Deurne"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 02:35

Ik las vandaag een artikel in "In de Strengen" van Albert Voorn, waarin hij nogal te keer ging tegen een televisieprogramma over Deurne als ik het goed heb.
Ik heb dit programma zelf niet gezien, maar ben wel erg benieuwd geworden waar dit dan wel over ging en wat daar dan zo mis mee was.


zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 11:12

wat zei hij dan? ik heb het programma gezien.....

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 11:26

Ik heb een documentaire over Deurne gezien, daar werd die school nogal afgeschilderd als een militaire meisjesschool, meer een strafgevangeniskamp. Ik heb toen van diverse kanten gehoord dat het nogal overdreven is. Daar lieten ze (alleen) snauwende leraren zien, tja die heb je natuurlijk overal.
Misschien dat je dit bedoelde?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 13:15

deurne is gewoon niet goed, kortom gezegt, je leert daar met een paard omgaan zoals dat nniet moet. En dat heb ik van meer mensen gehoord dan mensen die zeggen dat het zo'n geweldige school is.
kan me die reactie van albert dus wel voostellen.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 14:23

Dat programma had een zeer hoog PENNY gehalte.
Ik heb zelf met Deurne lui gewerkt. Ik weet niet wat ze daar leren, maar over gezondheid en ziekte herkennen weten ze echt niet veel. Wel weet ik dat pronken op nr. 1 staat daar, mode op 2 staat en dat je Deurne doet op 3.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 17:54

En terecht! Het programma was ronduit waardeloos. Maar dat gaf juist goed deze opleiding weer. Waardeloos. Er zijn meerder hippische opleidingen en ik snap nog steeds niet waarom er mensen zijn die naar Deurne willen. Ooit had Deurne een positieve reputatie, maar dat is verleden tijd. Logisch, leraren die met leerlingen naar bed gaan, je iedere woensdag bezatten, het is niet meer normaal. Een beetje militaire invloed zou die school juist goed doen!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 21:27

De Tjeerd Veltstra tijd. Dat was Deurne. Wat is het nu??? Een school voor rijke, verwende pubers??? Die denken dat ze wat zijn als ze Deurne hebben gehaald??????? Niet allemaal zijn ze zo, maar de meeste .....

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 21:49

Ik vind deurne om al die redenen en ik kan er nog wel een paar bedenken zonde van mijn geld! Ik zit daarom ook op een een andere paardenhouderij opleiding, niet dat daar alles soepeltjes verloopt, maar ze snauewen je daar tenminste niet af!
In die documantaire zag je die instructrice alleen maar snauwen terwijl ze zelf nooit een pest heeft bereikt op een paard! Namen zoals tinke bartels etc geven daar al jaren geen les meer, hoe zou dat toch komen... Verward Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 22:03

Ik wou vroeger ook altijd een paardenopleiding doen, maar toen ik hoorde dat in Deurne je paard de hele dag in een hokkie moet en er alleen uit komt voor een uurtje hobbelen in de bak had Deurne op slag afgedaan voor mij. In het weekend mocht je paard geloof ik maximaal 20 min. in de stapmolen ofzo. Tssss, mijn paard was doodongelukkig geworden daar.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 23:26

Ik vond eerlijk gezegd het programma een beetje flut. De vragen waren weer 's door een niet-paardenkenner gesteld, met als gevolg dat er dus van die standaard antwoorden op vragen komen, zoals: "wat vind je zo leuk aan paarden?" en dan kun je natuurlijk op een antwoord wachten als "nou ze zijn lief voor je enz. enz." Dit soort vragen vind ik meer iets voor Hoppa, maar dat komt nu niet meer.

Eerlijk gezegd vond ik die wat oudere instructeur erg op dezelfde manier lesgeven als mijn eigen instructeur, dus wat de instructie aangaat zou ik er niet zo heel veel problemen mee heben (DENK ik, want ik zit niet op die school).

Maar goed, als ik een paardenopleiding gedaan zou hebben, dan zou ik toch sneller voor een HBO opleiding hebben gekozen, want daarmee heb je veel meer toekomstmogelijkheden. Het nadeel is dat de HBO opleidingen allemaal nog in de kinderschoenen staan en dat de kanten waarmee je op kunt te beperkt of niet naar mijn wens zijn.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 10:23

In de Tjeerd veldstra periode was het niet anders hoor.
Die viezerik kon zelf zijn handen niet thuis houden.
Das ook de rede dat hij weg is.
Alleen is dat niet zo bekend maar hier een paar km. van Deurne af weet iedereen dat.
Hier in de buurt heeft iedereen al altijd een hekel gehad aan de kouwe kak van Deurne. Ook in de veldstra tijd.
Alleen was vroeger het nivo veel hoger en dat is nu ook al niet meer.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 13:38

Tja.....die programma's van "paardenmeisjes" en "paardenmensen" heb ik opgenomen, dus Bertus....als je ze een keer wilt zien?
Toen ik ernaar gekeken had, was ik wel heeel blij met mijn HBO-opleiding (Larenstein) die ik nu doe!
Qua Paardenhouderij kun je volgens mij beter naar een andere school dan Deurne gaan en voor de Paardensport kun je toch ook gewoon lessen bij een goede instructeur?
Voor een opleiding tot instructeur zou ik liever voor een ORUN-opleiding kiezen...dus....mijn conclusie is dat je beter alleen naar Deurne kunt gaan om jockey of pikeur te worden.

Mirjam

ps. Ik wil de mensen die op Deurne zitten niet beledigen, want die zullen wel bewust die keuze gemaakt hebben, maar dit is gewoon mijn mening over deze opleiding.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 17:21

Albert Voorn fokker van mijn paard Haha! Haha! (sorry oftopic)

Maar ik sluit mij aan mij bij Phia bink
Ik vond het ook een walchelijk programma Misselijk Misselijk
En ik ken ook een aantal een '' deurne'' mensen maar nee ik kan er ook niet veel uit opmaken
(hou wel ten goede dat er ook goeie mensen zijn die Deurne hebben gedaan)
Groetjes Tamaar

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-01 03:45

Ik was dit topic al bijna vergeten en heb het nog steeds niet gezien Knipoog Dus komop Mirjam.. meebrengen die handel

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 14:43

In een Hoefslag (welke weet ik niet meer) stond een verslag van Ellen Bontje die in Deurne les heeft gegeven. Er stond bij dat de leerlingen moeite hadden om een simpele opgave als (hakken naar benden) negeerden, en na vaak aandringen eens deden. Hhm, als ik niet reageer dan krijg ik dat wel te horen!!!!


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 15:52

Jepz, als ik iets niet doe zie ik Natascha al rood worden Extreme duivel

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 02:31

Zo, met dank aan Mirjam heb ik het dus vanavond eens bekeken. Niet echt een reclame voor de paardensport, wat dus ook de mening van Albert Voorn was.
De teneur van zijn artikel was eigenlijk dat hij zich daar vreselijk aan ergerde, nu er toch al niet zoveel op tv is wat echt stimulerend werkt. De nadruk werd inderdaad vaak gelegd op het "geld"-aspect. En dat in plaats van het de leerlingen bijbrengen van de liefde voor het paard.

Het enige positieve in de uitzendingen was vlg A.V. dat meisje met de opmerking: "Van paarden wordt je niet rijk in geld, maar wel rijk in je hart." Dit meisje mocht overigens "zo" bij hem komen werken.

Ik heb het nog even opgezocht, om nog maar even een vraag uit een vorige reactie te beantwoorden:

"wat een desinteresse voor het paard straalde er bij de leerlingen vanaf, het was bar en boos! En alle begeleiders waren in mijn ogen al even slecht (....)
de uitzending was een gruwel voor mijn ogen"
(citaten Albert Voorn)

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:40

Ikzelf eerste jaars deurne leerling wil hier ook wat over zeggen, ik doe de houderij opleiding en niet de sport(waar deurne bekend om staat) bij houderij heb je niet zoveel rijden als bij sport, zelf vind ik dat je ook niet zoveel aan de sportopleiding hebt, nu is het ook weer niet dat je niets aan hebt.
Er zijn al erg veel topics geweest over die afleveringen van deurne, en iedereen vond het maar stom, stomme school enzo, nu vind de hele school inclusief leraren dat die afleveringen flopte en een slecht beeld van de school gaven!!want zoals op die afleveringen, zo is deurne niet, het leek er niet eens op!!
en je leert echt wel veel op deurne hoor!!evenveel als op andere houderij opleidingen (van hetzelfde nivaeu), je hebt alleen veel meer praktijk erbij!en van die praktijk leer je heel erg veel!!
als ik kijk naar de 4e jaars leerlingen op school, en ik vraag ze wat over paarden ofzo, ze weten zo ontzettend veel!!!
enne je zit 19 weken per jaar op school en 25 weken stage, bij je stage leer je ook eruug veel!!
dat jullie niet naar deurne willen ofzo om welke reden dan ook dat vind ik helemaal niet erg, maar ik vind het niet leuk zoals sommigen van jullie doen, is DEURNE ZWART MAKEN! tuurlijk mag je zeggen dat je deurne maar nix vind, maar ga geen dingen zeggen zoals mee paard mag maar max 20 min. in de stapmolen in het weekend(=overigens ook NIET WAAR!!) en dat het een slechte school is en dat weet ik veel wat nog allemaal niet is!!!!ik heb er echt zoveel geleerd in een paar maanden tijd!en ik ben zeker niet de enigste!!

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:29

Ik weet heel weinig van Deurne af, maar een paar weken geleden heb ik in een clinic gereden van Henk Diks die daar springles geeft, en dat was heel erg leerzaam. Er werd heel veel aandacht besteed aan het losrijden (vwnw en rust!) en bij het springen ging het vooral om de rust, ritme en je eigen houding. Verder heb ik ook het programma niet gezien, maar Albert Voorn heeft over het algemeen genomen ook niet echt last van een genuanceerde mening.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anita158, ikkedus, Jet, lies_sparkle, Maanon_, Mark0919, Vagabondo en 42 bezoekers