wat te doen met (erg) jonge kinderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

wat te doen met (erg) jonge kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 12:15

Op zaterdag heb ik een zogenaamd hobbel lesje.
Harstikke leuk en 3 schatjes van kinderen. Maar, ik denk dat ze hooguit 3a 4 jaar oud zijn.
Ze zitten op de pony, komen niet met de voeten onder de zweetbladen uit.... Uiteraard wordt de pony vastgehouden. Met draven moet ik ook mee rennen om het kind vast te houden.
persoonlijk vind ik ze echt te jong. Sturen snappen ze niet.
Als ik zeg linkerhand omhoog zitten ze naar hun handen te kijken van goh, wat is links?

Wat ik dus nu zoal doe ik een beetje gymnastieken, schipper mag ik overvaren, een zweep van mij overpakken (ik sta op de hoefslag, hun rijden langs en moeten de zweep pakken)

Wat kan ik nou nog meer doen met die kids? Waardoor ze gewoon spelenderwijs wat vertrouwen en evenwicht krijgen?


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:20

Een cirkel om pionnen heenlopen, tussen balkjes doorstappen/draven
Als je nu zegt de hand aan de kant van de kantine (en ga in het begin ieder kind langs, pak de hand die je bedoelt en zeg daar dus bij aan welke kant die zit.)

Links en rechts snappen ze niet maar op deze manier wel

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:23

In plaats van links en rechts een rode en zwarte stempel meenemen.

Rood voor links en zwart voor rechts, maakt het voor die kids iets makkelijker en kan je ze toch spelenderwijs iets leren.

Of een stempel van bambi en dumbo Haha!
Doe Bambi omhoog en doe Dumbo omhoog Haha!

Tijdens het draven ze een paar tellen loslaten, of vragen of ze terwijl jij ze beet hebt de teugels ene paar tellen los kunnen laten.
Armen opzij en de teugels weer overpakken.
Netjes naast elkaar laten stappen.

Moet zeggen dat ik het ook niet echt zou weten met die leeftijd...en als je er nou nog 1 had zou je er nog wat meer mee kunnen....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:24

Schipper, schipper mag ik overvaren is erg leuk, maar misschien is het groepje er net iets te klein voor.

1 kind in het midden, de andere twee op de korte zijde. Het kind in het midden moet zeggen hoe ze naar de overkant moeten 'varen'. Knieen heffen, van je paard afspringen, zo snel mogelijk naar de overkant.

Voor de rest is het erg leuk om idd die pionnen omheen te gaan, wat hindernisbalkjes op de grond te leggen. Tussen een hindernis door moeten lopen, etc.

:){

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:36

Heb je wel de nadelen en de gevaren van paardrijden op zo een jonge leeftijd aan de ouders voor gelegd?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 12:47

Ga ik niet over....
Ik ben gevraagd of ik dit wil doen.
Heb het er met mijn stalhouder over gehad, en ja, die vond ze ook erg jong, maar de ouders wilden het zo graag (die zijn ook mega enthousiast)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 13:35

Okee, nog maar een keer, had een heel verhaal getypt, nu ff in het kort Haha!

Kan je ze niet apart nemen aan een longeerlijn? Zo geef ik die kleine hummels van 4 ook les, dan kun je ook net wat meer. En heb je geen lieve shet, dat vinden ze helemaal prachtig *LOL*

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:06

op de bakrand knuffelbeesten leggen en ze eraf laten pakken en in een emmer laten gooien.ponys worden neem ik aan ALTIJD begeleid met zulke jonge kinderen.(de ponys zijn toch niet te groot he'?).een shet is in verhouding voor zulke kleintjes al even groot als wij met een shire!

achterstevoren zitten.oren aanraken/staart aanraken,handjes op hun hoofd,knuffelen met de pony.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:27

Leuk en leerzaam maken. In plaats van de letters van de bak plaatjes ophangen: A is appel, C is clown, H is hond, K is kat en ga zo maar door. Natuurlijk in leuke felle kleurtjes.

meisje_16
Berichten: 115
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:13

bij ons op de manege hangen bij alle letters ook plaatjes. dat is omdat er bij ons heel veel gehandicapten rjiden ( a=aap, f=fiets, b=beer, m=molen, c= citroen, h=hond, e=eend, k=kaas) dus ik denk dat die bordjes ook wel ergens te koop zijn.

de klijndochtertjes van de eigenaresse rijden allebij ook al paard de ene is net 3 en de ander net 5. ze kunnen allbij al los rijden ook draven en die van 5 kan ook alleen galloperen.

___

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 17:19

casanova schreef:
op de bakrand knuffelbeesten leggen en ze eraf laten pakken en in een emmer laten gooien.ponys worden neem ik aan ALTIJD begeleid met zulke jonge kinderen.(de ponys zijn toch niet te groot he'?).een shet is in verhouding voor zulke kleintjes al even groot als wij met een shire!

achterstevoren zitten.oren aanraken/staart aanraken,handjes op hun hoofd,knuffelen met de pony.


De pony's zitten rond de 120/130cm en worden ALTIJD begeleidt uiteraard.

Idd laat ik ze halt houden op de AC lijn en dan terwijl ik ze vast heb rondje draaien (vinden ze helemaal geweldig Haha!) met de linkerhand de rechterteen aan raken, etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:27

Meisje_16, die hadden ze op de manege waar ik reed ook altijd. Je kan ze ook zelf van internet af halen en printen, plastificeren en ophangen. Zo kun je ze zelf een oefening laten doen (met begeleiding). Bijvoorbeeld bij de aap recht naar de andere kant rijden naar de citroen om het zo maar te zeggen in kindertaal Haha!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:50

Wat misschien ook wel leuk is om eens te doen; beetje voltigeerles. Het ukje van mijn vriendin (volgende week 4 jaar) doet dit en is dolenthousiast. 1 volwassene (een ouder bv) loopt met de pony mee op de volte en tilt steeds het kind op de pony, opdrachtjes als beide armen zijwaarts, op de knieen zitten, zelfs 1 been in de lucht, met z'n tweeen op de pony, glijbaantje van de kont van de pony. Moet je natuurlijk wel een superbrave pony hebben en het beste ook zo'n soort voltigeersingel.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 18:01

Siggy schreef:
Wat misschien ook wel leuk is om eens te doen; beetje voltigeerles. Het ukje van mijn vriendin (volgende week 4 jaar) doet dit en is dolenthousiast. 1 volwassene (een ouder bv) loopt met de pony mee op de volte en tilt steeds het kind op de pony, opdrachtjes als beide armen zijwaarts, op de knieen zitten, zelfs 1 been in de lucht, met z'n tweeen op de pony, glijbaantje van de kont van de pony. Moet je natuurlijk wel een superbrave pony hebben en het beste ook zo'n soort voltigeersingel.


Voltige singel hebben we wel, alleen die kleine pony's die ik nu gebruik verzuipen daarin....
Wel een leuk idee, eens kijken wat ik daarmee kan


duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 00:15

op zich ben ik er niet voor om met zulke jonge kinderen al iets te doen op paarden (uitgezonderd een enkele keer erop zitten, maar niet elke week). de minimale leeftijd is toch zeker wel 6 / 7 jaar.

als ik jou was zou ik eens langs een peuterspeelzaal gaan, daar kunnen ze je heel goed vertellen welke bewegingen goed zijn voor die leeftijd en welke oefeningen. misschien kan je daar iets mee doen, dan ben je ook nog verantwoord bezig (zover dit kan dan). een fysio of ander persoon gespecialiceerd in beweging van jonge kinderen zou ook kunnen helpen.

je zou in ieder geval kunnen werken met zit en evenwicht oefeningen.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:48

mijn dochter was ook zo klein dat ze al een beetje les had, maar daar mocht ze niet langer dan een half uur rijden ivm met hun beentjes die erg wijd moeten op een paarderug. En ze mochten af en toe een rondje in draf maar niet langer want dat was niet goed voor hun ingewanden door al dat gehobbel. Als ze eenmaal weten wat lichtrijden is kan dat langer natuurlijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 92 bezoekers