Begint weer een beetje op rijden te lijken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Begint weer een beetje op rijden te lijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 21:30

Ik weet niet wat het is, maar elke keer als ik na een stop weer begin met rijden is mijn paardenangst weer helemaal terug. Maar goed, zo ook dit keer. Ik rijd 1 pony en 2 paardjes moeiteloos, maar zodra ik op een ander zit durf ik niks meer. Heb herhaaldelijk gehad dat ik of stond de stappen, of gewoon zelf ben afgestapt. Erg stom..
Daarbij komt nog dat het met mijn instructrice niet zo klikt. Ze ziet alleen wat ik fout doe, en van complimentjes geven heeft ze nog nooit gehoord.
2 weken geleden ging het zelfs zo ver dat ze me verbood nog een keer op het paard te stappen. Was mijn eigen schuld, ik zat op een net ingereden arabiertje, wilde het zelf proberen, na een klein tijdje toch weer ruilen. Zet naar mijn inziens nooit een onzekere ruiter op een onzeker paard. Maar goed, instructrice pissig, pony werkte niet mee, ik had een baaldag, en ben de bak uitgegaan. Goh, wat voel ik me pennymeisje als ik dit zeg.. Ik heb dus al 4 maanden met weinig plezier gereden..

De vrijdag daarna had ik voor de les ruzie met mijn vader gehad. Ik ging dus niet met een lekker gevoel naar de manege, en zag tegen de les op. Ik was bij wat vrienden gaan zitten, die allemaal naar stal gingen, op een meisje na, en toen ben ik even flink gaan uithuilen, voelde me al zon tijd zo poedersuiker! Toen ik op de lijst ben gaan kijken zag ik dat ik op een arabiertje moest, viel niet onder de 3 paardjes, maar ik had nu geen vut meer om te piepen. Ik ben opgestapt en gewoon mee gaan rijden, consequent gebleven en niet laten zien dat ik bang was. Met resultaat, ze had geen stap verkeerd gezet! Ik heb geen complimentjes gekregen, maar ook geen snauwen Lachen

Afgelopen vrijdag reden we in de grote buitenbak. Ik zat op mn lievelingspaard. Voor mijn les reed er een klein meisje op, beginnend, hij was nogal wat drammerig. Ik ben toen overgangen gaan rijden, en hij reageerde heel alert op mijn hulpen Lachen. Normaal houd ik de paarden nogal kort, maar deze keer was ik met een lang teugeltje gaan rijden, goed achterover gaan zitten en lekker ontspannen. Heerlijk Lachen
Toen moesten we aanspringen in galop. Iedereen reed aan de zijde aan de overkant, dus ik had de halve bak voor me. Heb de teugels losgegooid, flink wat been gegeven en lekker gaan racen, iets wat ik normaal ook nooit deed. Door die grote sprongen vlogen we haast, ik heb nog nooit zo lekker gereden! Na een half uur gingen we springen. Ik ben gek op springen Party!! weer in vliegende vaart op de hindernis af. Het was gewoon een uurtje heerlijk, niet denken maar doen! Helaas rijd ik aanstaande vrijdag mijn laatste 2 lessen, net nu ik er weer een beetje lol inkrijg.
Af en toe twijfel ik of het rijden zelf wel wat voor mij is. In theorie weet ik het allemaal prima, ik geef de kleine ruitertjes op de manege ook altijd 'les' (advies vanaf de kant Haha!) maar op het paard duurt het zólang voor ik mijn vertrouwen weer heb hervonden..

Gegroet, eventjes weer (of nog) pennymeisje..


fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:56

sja, ik heb het ook een tijdje gehad, dat ik niet op een ander paard 'durfde' dan mijn eigen. Toen ik op de manege nog reed, had ik daar helemaal geen last van ( Tong uitsteken )
ik denk dat je gewoon af en toe op een ander paard moet blijven rijden. niet alleen op die 3. Dan word je er ook niet bang voor.
waarom stop je met lessen? (hoezo nieuwschierig)

Ikke ---> Lovers <--- Robin

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:10

Hahaha klinkt als muziek in de oren Knipoog
Ik heb dat namelijk ook gehad!!!!!! >>>> vraag me af, wie dit niet gehad heeft of nog krijgt Haha!
Ik reed ook bijna altijd op een en dezelfde pony. Toen ik de overstap moest maken naar de paarden, werd ik angstig. Mijn instructrice had dit
gelukkig gelijk door en heeft mij goed begeleid......Als ik dan op een paard reed zei zij altijd dat ik hetzelfde moest rijden als ik op die pony reed. Dit heeft zo goed geholpen dat ik nu overal opstap Lachen

Suc6 iig

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:57

wegens mijn o zo goede band met de instructrice stop ik. Bn wel op zoek naar een bijrijdpaardje, en later mn eigen paardje. Tsja.. wordt niet echt gestimuleerd.. toen ik op een ander paard wilde stappen, kwam ze naar me toe. 'durf je dit wel? moet je niet op een hobbelpaardje?'

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:06

Pam schreef:
wegens mijn o zo goede band met de instructrice stop ik. Bn wel op zoek naar een bijrijdpaardje, en later mn eigen paardje. Tsja.. wordt niet echt gestimuleerd.. toen ik op een ander paard wilde stappen, kwam ze naar me toe. 'durf je dit wel? moet je niet op een hobbelpaardje?'


Wat een takkewijf om zo tegen jou te praten! Bleh, daar zou ik nog geneens WILLEN blijven rijden!! Hoe kun je iemand de grond in boren zeg maar???

Nou, ik hoop voor je dat je snel een fijn bijrijdpaardje krijgt, dan zul je zien dat je snel niet meer aan jezelf twijfelt en dat rijden ECHT wat voor jou is hoor!!! Laat je niet op je kop zitten door zo'n trut van een instructrice hoor!!!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:57

Een instructrice van niets dus. Is er geen andere instructrice of manege in de buurt waar je les kunt nemen ?

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 18:11

tnx dpb
ja er is nog een manege in de buurt, als ik terug ben uit turkije ga ik daar weer beginnen met lessen. hoop dat het daar beter gaat Lachen

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 20:41

things only get better!
Zit dus al enige tijd in een dipje, wat doe ik dan? lekker met de hond lopen en dit keer was nik er ook bij (moet hem toch even vermelden Lovers )
Maar goed, ik kom thuis, heb ik 3 mailtjes van iemand die een bijrijdster zoekt voor haar tinker. Ga ik denk ik in het weekend heen, sprak me heel erg aan. Oplossingen komen uit hoeken waarvan je ze niet verwacht Lachen

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:42

Ik reed dus bij haar in de les. En ik vind de instructrice helemaal niet zo vervelend. Het is gewoon hoe je het er zelf naar maakt.

Als jij van te voren weet dat je weer bang voor het rijden bent, waarom kom je dan in een gevorderde les, en dan bijna de hele les stappen. Tuurlijk kun je sommige paarden eng vinden maar maar 3 leuk, is wel wat weining. Daar kun je ook niet elke keer op rijden, der zijn zat mensen die hen ook leuk vinden. Maarja dit klinkt misschien heel bot, maar er zijn dus 2 kanten van het verhaal.

Nouja ik hoop voor je dat je snel een bijrijdpaardje vind, en rianne ik heb niets tegen jou ofzo.

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 15:41

Maar je bent dan ook de enige die zo denkt, want anderen mensen uit onze les dus niet. Waarom kom ik in een vergevorderde les? Omdat ik daar al minstens een jaar rijd op dat niveau. Ik ben niet bang begonnen, maar stukje bij beetje mijn zelfvertrouwen weer kwijtgeraakt.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:09

Pam schreef:
Maar je bent dan ook de enige die zo denkt, want anderen mensen uit onze les dus niet. Waarom kom ik in een vergevorderde les? Omdat ik daar al minstens een jaar rijd op dat niveau. Ik ben niet bang begonnen, maar stukje bij beetje mijn zelfvertrouwen weer kwijtgeraakt.


Kan der nog een paar opnoemen hoor. Maar dit gaat dus offtopic..

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:13

Ik heb dat ook en vindt het vreselijk. Ik heb ook door moeten bijten bij Olga (mijn verzorgpaard) en nu ben ik er vorige week afgevallen en heb een spierscheurtje in mijn kuitbeen, niet erg aanmoedigend dus. maar ik zal er toch weer op moeten, als ik dat niet doe, dan blijf ik eeuwig bang en ik krijg nu de kans om volgend jaar wedstrijden te rijden in lrv, ik wil dit zo graag, dus moet ik mijn angst maar een sopzij zetten

SB Horsemanship

    Papa, † 2 januari 2008 - Ik mis je nog steeds, elke dag, nog steeds...


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:24

Maar Rianne...
Je hebt het ook over een eigen paard. Dan moet je echt wat meer vertrouwen gaan kweken hoor. Want elk paard heeft zo nu en dan zijn streken. Je moet leren om op andere paarden te rijden. Door alleen maar op een paar bepaalde paardjes te rijden leer je niet echt veel. En je moet gewoon eens met carry gaan praten want zo´n "heks" is carry ook weer niet.
Welke paarden vind je op de manege niet eng dan?
En wat vind je eng aan de paarden waar je niet graag zomaar op stapt?
Je moet je neit zo makkelijk uit het veld laten slaan. Ik weet dat de paardensport hard is en niet gemakkelijk. Maar als je wat wilt bereiken zou je toch moeten doorbijten.

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:26

Dat is zo Lachen
Weet ja, ik had een Haflinger als verzorgpony 1.43
Toen ging ik naar Olga kijken, 1.69 hmmm, ik had zin om nee te zeggen, heb doorgebeten en ik rijdt er nu op, niet toaal zonder schrik (zeker niet nu ik gevallen ben) maar ben vlij dat ik doorgebeten heb en ik denk dat ik binne drie weken nog is door moet bijten.

SB Horsemanship

    Papa, † 2 januari 2008 - Ik mis je nog steeds, elke dag, nog steeds...


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:29

ja precies.
Als je echt iets wilt moet je er gewoon wat voor overhebben.

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 21:55

eh ja.. hier kom ik over anderhalve maand op terug.
en ja kirsten, ik heb het wel over een eigen paard, maar niet op korte termijn. En het paard waar mijn eerste gedachten naar uitgaat, rijd ik gerust een buitenrit mee zonder zadel aan lange teugel.
Ik vind de paarden zelf niet eng, maar de paarden om me heen wel. Ik rijd ook niet zo graag in de groep.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Flash111, sorayamagic2, tienus63 en 7 bezoekers