wie weet hier antwoord op????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

wie weet hier antwoord op????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 00:41

het klinkt en beetje vervarend marja.
ik voer normaal in de ochtend 1 halve kilo kruiden melange en holandse granen mixeen halve kilo= bij elkaar 1 kilo /en in de avond voer ik dat ook/ en als ik kom kruigt ze normaal gesproken ook een kwart bix.

maar nou ze in de wei overdag staat eet ze dr gewone voer niet meer(wat ze normaal gesproken van me krijgt, wat hie boven staat).

maar het bix van de eigenaar van staleet ze wel??

en me vader had inplaats holands granenmix de verkeerde zak megenomen (meuslie),maar normaal ga ik met me vader mee en dan pak ik het voer marja).

komt het nou dat ze niet eet omadt ze die meuslie niet lust <9maar dan vraag ik me af waarom ze niet dr kruiden melange en bix lust terwijl ze dat altijd eet.
of denk je dat het komt omdat ze in de wei staat overdag????

en sinsd eergiteren heb ik de deken afgedaan omadt het zo mooi weer was,,en gisteren begoen ze ook ondereens heel erg te trillenterwijl het niet koud was? we hebbben dr temperatuur opgemeten en die was gewoon normaal!

wat zouden jullie hier an doen /of weten jullie wat dit is??? dan hoor ik het wel.
groetjes sanne

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:23

wat het voer betreft zou het kunnen dat ze het niet lust,of omdat ze vol zit,of zich mischien niet zo lekker voelt??
trillen doet een paard om op temperatuur te blijven (heb ik eens gelezen)
hou het eens even in de gaten,omgaan van de honger doet ze niet.

hou het gewoon goed in de gaten
hopelijk zijn er nog meerdere bokkers die er veel verstand van hebben om jouw een antwoord te geven .
groetjes karin

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:29

Op het moment dat er vers gras te eten is, heb ik ook bij mijn merrie de indruk dat de bix er alleen maar ingaat omdat het moet. En sommige paarden zijn heel kieskeurig als het om het merk bix gaat.

De muesli, gooi je dat samen met de bix in een voerbak? Kan best zijn dat ze de muesli niet moet omdat de verkeerde bix er doorheen zit.

Je suis Charlie.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:30

Door weidegang heeft een paard minder nodig, en oieder paard reageert op voedingverandering. De kruidenmelange heeft ze bij weidegang niet meer nodig, en bekijk goed of het zinvol is om haar nog biks bij te voeren?


snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 20:59

het is zekker wel nodig om dr bij et voeren! er staat namelijk niet zo hel veel gras op ons 2 stukjes land en dr lopen 4 paarden op dus het woord best snel kort.
ik ging vandaag kijken wat ze nou niet lust het (kruiden melange;wat ze altijd krijgt) of de (meuslie; wat ze nooit krijgt) en de meuslie eet ze wel maar, de kruiden melange wat ze altijd al krijgt van me eet ze niet!!
en dr bix wat ze ook altijd van me krijgt eet ze ook niet!! en als ik het voer geef van andere op stal dan eet ze dat wel.

heeft ze misschien gewoon geen trek meer in het zelfde voer (komt het soms dr oren uitzetten) Verward

ik gaf altijd in de ochtend 1 halve kilo kruiden melange een 1 killo hollandse granen mix, en dat gaf ik s'avonds ook.(deze 2 sorte voer dee ik door mekaar heen), en de bix krijgt ze s'middags van mij.
maar omdat me vader inplaats hollandse granen mix, meuslie had megenomen(geef ik inplaats hollandse granen mix, meuslie>samen met dr kruiden melange) en dat eet se niet!!
terwijl als ik aleen de kruiden melange geef eet ze dat niet ---->dat krijgt ze altijd al.
en als ik dr de meuslie geef dan eet ze adt wel---->terwijl ze dat nooit krijgt.

ik hoop dat iemand mij hier toch een beetje antwoord op zou kunnen gewen!!

groetjes sanne

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 08:43

verandering van spijs doet eten. Er zijn meer paarden die van de ene op de andere dag hun vaste voedsel niet meer willen. Heeft de producent soms wat veranderd in de samenstelling van het oude voer?

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bronsveen, ikbencarmen, Mandy73_unes, miranda83, rover_ en 30 bezoekers