Nieuw paard wezen kijken...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:52

mooi paardje hoor
jammer van de hulpteugel idd...
maarja, veel plezier ermee Knipoog als je em tenminste neemt Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 21:58

Ik ga a.s zaterdag nog een keertje rijden
Daarna nemen we een beslissing..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 07:59

Hij heeft een leuk koppie, maar zonder die gogue vind ik 'm ook niet bepaald lekker lopen... Ben benieuwd hoe het je zaterdag afgaat met hem!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 18:50

Hij heeft natuurlijk een poos niks gedaan.. Maargoed, het ziet er beroerder uit dan het aanvoelde (of kan dat niet Tong uitsteken )..
Ik hoop dat het zaterdag beter gaat, daarom ga ik nog een keer kijken, om er zeker van te zijn dat hij zo liep omdat hij een tijd niet bereden is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:54

om eerlijk te zijn vind ik 4 maanden niet lang, als hij dan al niet te rijden is zonder gogue, was hij van te voren ook zeker weten nooit nageeflijk.
want dat heb je er na een paar maanden al direkt weer terug of hoogsten na 10 min.

maar verder is het een leuk paard en als jij hem fijn vind rijden, dan is het perfect.
zeker omdat je hem ook niet gaat kopen heb je ook niet zoveel te verliezen.

Succes met beslissen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:57

Wat een mooi beestje!!! Supergave knol hoor
En tja wat die gogue betreft.... zodra je hem een tijdje rijd merk je snel genoeg wat verstandig is en wat niet... Knipoog

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:29

Leuk beestje!
Niet echt mijn type! Hij heeft niet zoveel front.... maar dat zal wel deels komen door de sbespriering die hij niet heeft!
Naja je hebt waarschijnlijk wel gevoelt hoe die wasmet en hoe die liep zonder de gogue.... Op de foto's vind ik hem nadat de goguq is weggehaald ook erg tegen de hand en doet zn rug een beetje vreemd!

Je zij ook dat hij niet nageefelijk hoefde te lopen na zoveel maanden rust?? Waarom heeft ie dan wel een gogue om? Daar mee moet ie toch ook nageefelijk lopen? Ook hou je hem deels soepel door hem nageeflijk te rijden. vanuit dat kleine beetje neerwaarts kun je dat verder uit bouwen tot dat ie met zn neus over de grond loopt en de lekker over zn rug heen loopt! Dan komen die bene er ook mooi er uit en worden z'n gangen ruimer!

veel succes er mee Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 19:34

INkie schreef:
Je zij ook dat hij niet nageefelijk hoefde te lopen na zoveel maanden rust?? Waarom heeft ie dan wel een gogue om? Daar mee moet ie toch ook nageefelijk lopen?


Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt Haha!
Ik bedoel niet dat hij niet nageeflijk hoeft te lopen maar dat ik dacht dat hij niet nageeflijk zou lopen na zoveel maanden weinig of nisk doen.

Hij is inderdaad iel, mist wat bespiering, maar dat gaat hard als je niks doet!


Maar ik hou op met mezelf verdedigen.. Ik hoef me niet te verantwoorden voor dingen die ik niet heb gedaan. Het is immers mijn paard niet...

Stel dat ik hem neem, weet ik zeker dat het een heel ander paard word.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:48

Owh jah dat zeg ik ook niet dat je iets te verbergen hebt hoor Lachen maar ik zou em gewoon sterker laten worden dus zonder bandages. Zo kan ie zijn pezen toch wel aansterken. Doe je een peesbeschermertje om dan heeft ie wel bescherming mits nodig is.

Al vind ik het wel leuk staan hoor Lachen had ik vroeger ook wel es... gewoon dressuurtraining met bandages achter en peesbeschermers voor... dat stond wel kewl Lachen en jah, ik hield er wel van om me pony toen op te doffen Lachen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 19:51

Miss_Blimm schreef:
Owh jah dat zeg ik ook niet dat je iets te verbergen hebt hoor Lachen maar ik zou em gewoon sterker laten worden dus zonder bandages. Zo kan ie zijn pezen toch wel aansterken. Doe je een peesbeschermertje om dan heeft ie wel bescherming mits nodig is.

Al vind ik het wel leuk staan hoor Lachen had ik vroeger ook wel es... gewoon dressuurtraining met bandages achter en peesbeschermers voor... dat stond wel kewl Lachen en jah, ik hield er wel van om me pony toen op te doffen Lachen


De bandages waren, zover ik weet, voor 1malig. Alleen om hem netter te maken voor mij Haha! ..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:15

Ik twijfel er niet aan dat het een heel ander paard wordt... Heb die andere 2 van je gezien

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 22:31

maar die zijn eigenlijk niet te vergelijken..Dat zijn 2 ongelooflijke schatjes Ach gut Lovers ..
Dit paard is ook erg lief... wacht ik pb je eventjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 00:09

Als paarden een tijdje rust maar wel beweging hebben gehad, dan horen ze juist niet stijf te zijn. 4 Maanden is nog vrij kort en ik denk dat Runningkawa wel een beetje gelijk heeft dat dit paardje gewoon niet fijn aan het lopen is geweest van tevoren.

Een gogue zou eigenlijk moet helpen bij de nageeflijkheid, waardoor het paard ook ontspannen moet blijven als je de gogue losmaakt. Aan de foto's te zien was hij er niet mee geholpen, maar was het meer een kwestie van "laag houden". Het is tevens een teken dat het diertje niet over de rug wil lopen en dat samen met het gegeven dat hij slaat tijdens het rijden, lijkt mij voldoende aanwijzing dat hij ook niet helemaal lekker in zijn vel zit en waarschijnlijk erg last van zijn rug heeft. Het is misschien iets om rekening mee te houden, omdat je dat niet even in een maandje oplost. Je kunt zelf dan wel bedenken of dit een handige keuze zou zijn, of niet.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:30

Hoe was het zaterdag?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 16:48